Hét grote Suzuki DR topic (350 t/m 800)

Heeft iemand koplamp-montage-beugel set over?
Schermafbeelding 2018-12-19 om 10.43.37.png
Nr 20, het liefst ook met de rubbers er bij.
 
Vandaag de DR eens goed uit kunnen proberen. Hij rijdt erg fijn maar er is een dingetje.
In de derde versnelling maakt het blok behoorlijk wat lawaai. Als je doortrekt wordt het minder maar bij lage toeren klinkt het behoorlijk onheilspellend.
De motor schakelt verder perfect en verder lijkt er ook niets aan de hand maar ik wil toch wel graag weten wat dat veroorzaakt dus als iemand tips heeft dan lees ik het graag,
IMG_1286.JPG
IMG_1288.JPG
IMG_1289.JPG
 
Zoiets zal het kunnen zijn. Dan zal het blok helemaal open moeten of kan je daar bij door alleen de carterdeksels te verwijderen?
 
Geen idee hoe dat bij een dr blok is. Wat ik zou doen is langsrijden bij een motorgarage en vragen om een diagnose. Daarna druk je ze 25 euro in de hand en weet je wat het is en of je het zelf kunt oplossen.
 
Zelf oplossen lukt wel, ik heb immers nog het oude blok liggen waar een goede versnellingsbak in zit.
Is alleen weer een hele boel werk. Ik ga het oude blok eens open maken om te kijken of je er een beetje bij kan komen.
 
Toevallig nog iemand een set kofferdragers voor een DR750 of DR800 SR42 op overschot? Binnen een paar maanden komt de 500 Euro Challenge er aan en ik moet zien dat ik zelf iets maak, dan wel kan vinden om alles te vervoeren :+
 
Dankjewel, dit is info waar ik zeker wat mee kan en ook ga doen.
Mocht iemand nog aanvullend advies hebben dan graag.

Goed weekend allemaal

Goede dag , mocht je nog lang plezier van de motor willen , zou ik de toerentallen wat lager houden , heb al jaren een rse van 95.
Balansas ketting spannen en olie er in houden.

Grt Evert
 
Hallo allemaal!

Al lange tijd ben ik een trouwe meelezer, onlangs mijn eerste post gedaan op het forum. Sinds kort ben ik trots eigenaar vam een dr500 uit 1982. Om eerlijk te zijn heeft het beestje zijn glorie dagen wel gezien. Maar niets wat een beetje liefde niet kan verhelpen.

Voor dat beetje liefde heb ik toch nog wel wat dingen nodig, voornamelijk kennis. En ik hoop dat de dr afdeling me hier mee op weg kan helpen. Het gene wat ik het meeste mis en praktisch nergens kan vinden is een werkplaats handboek voor mijn machine.

Ook heb ik nog een brandende vraag. Tijdens het kleppen stellen viel mij op dat wanneer het vliegwiel in het bovenste punt staat(op het T merkje en het "nokje") de balans asjes 2 tandjes terug staan. Klopt dit? Of hoort dit allemaal gelijk te staan op de nokken. Ik twijfel vanwege het "schop" momentje, wanneer je voelt dat die net na zijn compressie blijft staan. Lijkt me dat dit gesteld is op dat moment ipv top dead centre.

Alvast bedankt!!
 
Beste leden,

Ik ben al een tijdje bezig met het opknappen van een dr500s uit '83. HIj heeft het een poosje goed gedaan maar is toen een paar weken geleden tijdens een rit stilgevallen, was vervolgens niet meer aan te krijgen. Wat bleek, de binnenkant van de kunststof tank (met waarschijnlijk een een of andere coating) gaf allemaal gele prut af. Nu zit er een aluminium tank op en is de carb ultrasoon gereinigd maar wil hij niet goed blijven lopen.

Hij start moeizaam, blijft vervolgens 5-10 seconden lopen, en valt uit. Vervolgens duurt het even voordat hij weer aangaat (onderdeel dat afkoelt?) en is het na 5-10sec weer voorbij..
Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?
 
Het kan zo simpel zijn als een verstopte ontluchting of benzinekraantje, te laag stationair toerental, niet genoeg choke, ...
 
Hij heeft inderdaad geen benzinepomp. Toen we alles aan het checken waren bleek dat hij helemaal niet vonkt nu (ondanks dat hij eerst wel even liep?). Zit een nieuwe bougie in dus we gaan de bobine doormeten en mogelijke vervangen. Thanks voor de reacties!
 
Wel, ze staan hier beiden, ze waren beiden niet duur, staan allebei in zeer goede staat (dr heeft net volledige veringsrevisie gehad) dus budget maakt niet zo veel uit. Ik vind ze echter elk hun charme hebben. Maar ik heb amper tijd om met 1 te rijden, laat staan 2..
 
Wel, ze staan hier beiden, ze waren beiden niet duur, staan allebei in zeer goede staat (dr heeft net volledige veringsrevisie gehad) dus budget maakt niet zo veel uit. Ik vind ze echter elk hun charme hebben. Maar ik heb amper tijd om met 1 te rijden, laat staan 2..

O ik dacht dat je iets wou kopen
 
Terug
Bovenaan Onderaan