• Hoi Bezoeker, we hebben nieuwe functionaliteit toegevoegd aan het Techniek forum. Lees hier meer.

Hét grote Suzuki DR topic (350 t/m 800)

kornfed

MF veteraan
31 mei 2007
5.137
41
54
Helmond
Vandaag de DR eens goed uit kunnen proberen. Hij rijdt erg fijn maar er is een dingetje.
In de derde versnelling maakt het blok behoorlijk wat lawaai. Als je doortrekt wordt het minder maar bij lage toeren klinkt het behoorlijk onheilspellend.
De motor schakelt verder perfect en verder lijkt er ook niets aan de hand maar ik wil toch wel graag weten wat dat veroorzaakt dus als iemand tips heeft dan lees ik het graag,IMG_1286.JPGIMG_1288.JPGIMG_1289.JPG
 

kornfed

MF veteraan
31 mei 2007
5.137
41
54
Helmond
Zoiets zal het kunnen zijn. Dan zal het blok helemaal open moeten of kan je daar bij door alleen de carterdeksels te verwijderen?
 

Korenwolfje

MF'er
9 sep 2018
45
20
Geen idee hoe dat bij een dr blok is. Wat ik zou doen is langsrijden bij een motorgarage en vragen om een diagnose. Daarna druk je ze 25 euro in de hand en weet je wat het is en of je het zelf kunt oplossen.
 

kornfed

MF veteraan
31 mei 2007
5.137
41
54
Helmond
Zelf oplossen lukt wel, ik heb immers nog het oude blok liggen waar een goede versnellingsbak in zit.
Is alleen weer een hele boel werk. Ik ga het oude blok eens open maken om te kijken of je er een beetje bij kan komen.
 

theredone51

Big Red
10 mei 2005
2.002
348
Mechelen, BE
Toevallig nog iemand een set kofferdragers voor een DR750 of DR800 SR42 op overschot? Binnen een paar maanden komt de 500 Euro Challenge er aan en ik moet zien dat ik zelf iets maak, dan wel kan vinden om alles te vervoeren :+
 

Sumo6

Rookie
13 nov 2018
9
0
Dankjewel, dit is info waar ik zeker wat mee kan en ook ga doen.
Mocht iemand nog aanvullend advies hebben dan graag.

Goed weekend allemaal
Goede dag , mocht je nog lang plezier van de motor willen , zou ik de toerentallen wat lager houden , heb al jaren een rse van 95.
Balansas ketting spannen en olie er in houden.

Grt Evert
 

Smokedsalmon

Rookie
20 feb 2019
4
3
Hallo allemaal!

Al lange tijd ben ik een trouwe meelezer, onlangs mijn eerste post gedaan op het forum. Sinds kort ben ik trots eigenaar vam een dr500 uit 1982. Om eerlijk te zijn heeft het beestje zijn glorie dagen wel gezien. Maar niets wat een beetje liefde niet kan verhelpen.

Voor dat beetje liefde heb ik toch nog wel wat dingen nodig, voornamelijk kennis. En ik hoop dat de dr afdeling me hier mee op weg kan helpen. Het gene wat ik het meeste mis en praktisch nergens kan vinden is een werkplaats handboek voor mijn machine.

Ook heb ik nog een brandende vraag. Tijdens het kleppen stellen viel mij op dat wanneer het vliegwiel in het bovenste punt staat(op het T merkje en het "nokje") de balans asjes 2 tandjes terug staan. Klopt dit? Of hoort dit allemaal gelijk te staan op de nokken. Ik twijfel vanwege het "schop" momentje, wanneer je voelt dat die net na zijn compressie blijft staan. Lijkt me dat dit gesteld is op dat moment ipv top dead centre.

Alvast bedankt!!