Hét grote Suzuki DR topic (350 t/m 800)

Vanwege een hersenspinsel-mogelijk projectje een vraag aan de DR-deskundigen: zou iemand die een voorvork heeft liggen, diameter 43 mm dus ik denk de 800, de lengte van nummer 13 en de diameter van nummer 14 (zie foto) eens op kunnen meten?

5F861C42-4535-4986-AEC1-ECA46B18B016.png
 
Laatst bewerkt:
Je vraagt mensen met een zeldzaam model motor waarvan je niet zeker bent een onderdeel uiteen te vijzen waar je toch enige mechanische kennis en tijd voor nodig hebt, en op te meten.
Ik denk dat de kans dat je daar dadelijk een concreet antwoord op krijgt vrij miniem is.
 
Je vraagt mensen met een zeldzaam model motor waarvan je niet zeker bent een onderdeel uiteen te vijzen waar je toch enige mechanische kennis en tijd voor nodig hebt, en op te meten.
Ik denk dat de kans dat je daar dadelijk een concreet antwoord op krijgt vrij miniem is.
Juist omdat het een zeldzaam specifiek model is hoopte ik dat er ook wat sleutelaars in deze club zitten die mogelijk zo’n vork ergens hebben liggen, al dan niet open. Gezien het aanbod vorken op Ebay, en soms ook dit specifieke onderdeel, dacht ik: niet geschoten is altijd mis. En dat heb je met probeersels, het heeft geen haast ;-)
 
Ik zou ook niet weten waar ik de vraag elders moet stellen hoor, ik wilde maar aangeven dat het niet verwonderlijk is dat er niet onmiddellijk antwoord komt.
 
He jongens, ik heb deze vraag ook een Engels forum gesteld vandaar de taal maar maak je geen zorgen, ik ben 100% kaas.

First: here's a long video of the bike running! Last 30 sec are the most clear: New video by Lennart Abbing

I'm a fairly experienced mechanic (i have a carb Yamaha R1 for the track, own old cars etc) who bought a nice bike to do the Trans European Trail with. Its a DR600 from 1986 with a Mikuni TM40. When i bought the bike i knew there were a couple challenges to overcome. The first challenge is that the bike is not running right. It starts fairly well and the bike is pretty loud overall but touching the throttle the plopping from the exhaust (afterfire) is deafening and you can hear the engine misfiring. Things i checked:

- cleaned the carb, checked float hight (all seemed fine),
- fresh fuel,
- checked the sparks which seemed weak, that's why i:
- measured primary and secondary windings on ignition coil (seemed fine)
- measured spark plug caps (no resistance i could measure, seems broken, will replace)

So i could use a little guidance. Fuel system seems fine so i'm betting on the ignition system. The weak spark is making me worried and it sounds to me like the bike is not burning all the fuel in the cilinder (due to bad spark) but in the exhaust. It also sounds the bike is misfiring. Please watch the video and tell me what you think! Thanks in advance!
 

Bijlagen

  • c5fe9809-06b9-48ab-b84d-6dbd146b0f5f.jpg
    c5fe9809-06b9-48ab-b84d-6dbd146b0f5f.jpg
    266,3 KB · Weergaven: 6
  • IMG_20210213_123659.jpg
    IMG_20210213_123659.jpg
    184,5 KB · Weergaven: 7
Beste,
Te Koop:

Suzuki dr 350 SE
Uit 1996.

Mooie off-road-Motor met elektrische start.
In Top conditie.
De Suzuki dr 350 is compleet origineel.
Alles functioneert.
Nieuwe olie, luchtfilter en bougie.
Km-stand 24xxx.

Vraagprijs €2600

aantal jaar geleden de motor via dit forum gekocht. Nu helaas te weinig tijd voor, vandaar.
 

Bijlagen

  • 05206777-6C52-40FE-92ED-7802A856542C.jpeg
    05206777-6C52-40FE-92ED-7802A856542C.jpeg
    537 KB · Weergaven: 18
  • 976B2C00-D86A-48BE-BC9C-9EAC5478B742.jpeg
    976B2C00-D86A-48BE-BC9C-9EAC5478B742.jpeg
    466,1 KB · Weergaven: 18
  • D04564F6-7F81-48F5-850B-E1131417B12E.jpeg
    D04564F6-7F81-48F5-850B-E1131417B12E.jpeg
    309,7 KB · Weergaven: 16
  • 89B3598F-8EEA-4A3F-B980-6C9C027CD6D2.jpeg
    89B3598F-8EEA-4A3F-B980-6C9C027CD6D2.jpeg
    498,9 KB · Weergaven: 17
Beste,
Te Koop:

Suzuki dr 350 SE
Uit 1996.

Mooie off-road-Motor met elektrische start.
In Top conditie.
De Suzuki dr 350 is compleet origineel.
Alles functioneert.
Nieuwe olie, luchtfilter en bougie.
Km-stand 24xxx.

Vraagprijs €2600

aantal jaar geleden de motor via dit forum gekocht. Nu helaas te weinig tijd voor, vandaar.
Zo zie je ze maar weinig
 
Net ding, mooi.
Klopt idd. Dat was ook de reden om hem 5/6 jaar geleden aan te schaffen.
Nog steeds strak in de lak, kleine gebruikssporen en directe starten.
ideaal die elektrische start.
Nu te weinig tijd, afgelopen jaar 5 keer mee gereden. Vandaar
 
Hallo DR rijders , ik ben in bezit gekomen van een Suzuki DR 800s '93 ...maar persoonlijk is hij iets te hoog voor mij ..dus ja ik zoek oplossing om deze 5cm te verlagen !
Kan er mij iemand info geven om DR 800S '93 te verlagen aub ..
 
Hallo DR rijders , ik ben in bezit gekomen van een Suzuki DR 800s '93 ...maar persoonlijk is hij iets te hoog voor mij ..dus ja ik zoek oplossing om deze 5cm te verlagen !
Kan er mij iemand info geven om DR 800S '93 te verlagen aub ..

Dat zou een verlagingsetje betekenen, of achteveer inkorten.
Even met een veringsboer bellen dan.
 
Met achterveer bedoel je wss achterdemper, toch?
 
Laatst bewerkt:
Hallo DR rijders , ik ben in bezit gekomen van een Suzuki DR 800s '93 ...maar persoonlijk is hij iets te hoog voor mij ..dus ja ik zoek oplossing om deze 5cm te verlagen !
Kan er mij iemand info geven om DR 800S '93 te verlagen aub ..
Je zou anders Hessler uit Duitsland eens kunnen proberen te vragen wat er mogelijk is. Hij is een DR-BIG specialist waar ik al regelmatig het nodige heb besteld voor mijn DR650SE. Hij zou je hier goed advies in kunnen geven. Wat dichter bij huis, zou je naar een veringspecialist kunnen zoals bijvoorbeeld Hyperpro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan