Guzzi v65 blok in v35?

KwaSuz

MF veteraan
Donateur
20 aug 2006
10.012
9.914
Het mooiste stukje Friesland
Hallo, aan de guzzi kenners de volgende vraag?
Aangezien m'n pa klaagt over wat tekort aan pk's van zijn guzzi v35 imola, heeft hij zelf al het idee om er een v50 blok in te hangen.
Dit zou relatief eenvoudig moeten passen maar aangezien ik het idee opperde om er een v65 blok in te hangen....
Nu de vraag past dit eenvoudig op de bestaande montagepunten? En moeten we op zoek naar een 4 kleps van bijv een florida of past de 8 kleps van een lario ook?

Alle info is welkom
 
als je de bak meevervangt kun je alles van een V65 op een v35 overzetten.
volgens mij is het dan minder werk om je imola tank, zadel en kapjes op een V65 te schroeven.
een 8 klepper levert wel iets meer vermogen ,maar gaan ook regelmatig stuk, tenzij je hem flink modificeerd.
afrader dus...
 
In theorie zou ik dus op zoek moeten naar een 4 kleps v65 blok, incl bak en carbs en bochtenset?
Ik zal mij eens verdiepen in de verschillen van de blokken, nu ik weet dat het iig past, kan ik verder zoeken .
Bedankt totzover,
Kom misschien met vervolg vraag(en).....
 
Nee, vierkleppers zijn onbetrouwbaar. De kleppen breken. Bovendien ademt een vierklepper eigenlijk maar door 1 inlaatklep, waardoor hij minder vermogen levert als een goede tweeklepper. Verder plug and play, zoals hierboven al beantwoord.
Op zoek naar een V65 tweeklepsblok dus.
 
:P ehhh, ja klopt. Bedoel ik ook eigenlijk.... 4 kleppen totaal... 2 kleps koppen dus
Heb zelf alleen 4 cyl 8 en 16 kleppers..... Met 1 kop :+
Confusion..... :$
 
Laatst bewerkt:
Of koop een nieuwe van 9000 euro, belastingvrij vervalt toch en je hebt minder gedonder..... |(

Daar gaat het toch niet om..... Ik vraag of het kan of past met wat sleutelwerk..... :Z
 
Breva 750.... Zonder ophang of bevestigings punten te gaan (ver)lassen etc?
Ik zie mogelijkheden _O-
Mischien weer teveel van het goede voor m'n pa.... :P

In dienst heb ik op zo'n v50 nato gereden, volgens zeggen zit daar een v35 bak of overbrenging in ..... Butt correct me if i'm wrong.
Top was max 120 oid, je kon er wel tankbanen mee oversteken ( als je het trukje onder de knie had....)

Back ontopic... Het gaat om het idee, of het relatief simpel uit te voeren is om er dus een groter blok onder te hangen.....
Inmiddels begrepen van wel.... Nu bekijken of het financieel leuk blijft....
Bedankt tot zover :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan