GTScheffers#10 , snart ferdig

Dit en meer... Stukje aluminium is als boter voor deze machine. Op mn Facebook staat filmpje kun je zien hoe ik met een 18mm frees door het materiaal fiets...
 
18359027_1876247602596918_7315687128730710997_o.jpg


18320438_1876247605930251_6446958922114105966_o.jpg


18278746_1876247599263585_1180210296996558375_o.jpg


Leerzame uurtjes zo..
 
Mooi wark! Als ik nog eens een kroonplaatje nodig heb weet ik waar ik moet wezen :Y

P.S. Klemsysteem afgekeken van een bestaande kroonplaat? Beetje mijn twijfels bij, want normaal staan de bouten toch tangentiaal aan de omtrek van de gaten....
 
Nee.. nergens van af gekeken.. gewoon ontwerpje gemaakt en begonnen. Dus meer een design-keuze als iets anders in dit geval. Bouten staan tangentiaal aan de omtrek, aangezien de gaten gewoon recht naar beneden zijn getapt..
 
Boskawouter heeft wel gelijk , en dat weet Roel in zijn hartje ook wel .. O-) ik dacht
ik begin er maar niet over :X , maar je bebt zo de klem (bout)afstand naar de poot ook te groot .
en zal het alu op die afstand gemakkelijker vervormen en de klemkracht afnemen ...
Dit allemaal buiten het verhaal dat ie tangentiaal meer kracht heeft om te blijven klemmen .
Verder een mooi freeswerkje .. ;)
 
Laatst bewerkt:
Mwoah.. allemaal relatief. Uiteraard, hoe minder afstand tussen poot/klembout hoe beter.
Maar zoals eerder gezegd, niet over krachtenspel ed nagedacht, alleen design en de nodige aspecten die in de meeste plaatjes voorkomen verwerkt.. Verder is plaatje redelijk overbemeten (geen pockets aan onderzijde) als ik hem vergelijk met de 20 andere kroonstukken die ik hier heb liggen ;)

full
 
probeersel-test, ik heb twee fireblade vorken staan een komt in de GT, maar die krijgt een andere set platen (andere offset en hoek er in..)
 
Laatst bewerkt:
Mwoah.. allemaal relatief. Uiteraard, hoe minder afstand tussen poot/klembout hoe beter.
Maar zoals eerder gezegd, niet over krachtenspel ed nagedacht, alleen design en de nodige aspecten die in de meeste plaatjes voorkomen verwerkt.. Verder is plaatje redelijk overbemeten (geen pockets aan onderzijde) als ik hem vergelijk met de 20 andere kroonstukken die ik hier heb liggen ;)

[afbeelding]

Design is inderdaad dik in orde. Als je de functie maar niet vergeet hè? ;)

Nee.. nergens van af gekeken.. gewoon ontwerpje gemaakt en begonnen. Dus meer een design-keuze als iets anders in dit geval. Bouten staan tangentiaal aan de omtrek, aangezien de gaten gewoon recht naar beneden zijn getapt..
Niet helemaal wat ik bedoel; de trekkrachten zouden idealiter tangent aan de gatwand moeten lopen t.p.v. de deling en liefst OP de radius zodat er geen moment ontstaat maar zuiver trek in de omtrek (zoals ook bij een bandrem).
ik doe het je niet na ......
Ik ook niet :}
 
Design is inderdaad dik in orde. Als je de functie maar niet vergeet hè? ;)Niet helemaal wat ik bedoel; de trekkrachten zouden idealiter tangent aan de gatwand moeten lopen t.p.v. de deling en liefst OP de radius zodat er geen moment ontstaat maar zuiver trek in de omtrek (zoals ook bij een bandrem).Ik ook niet :}

Jup qua krachtenspel is dat natuurlijk het beste, en de meeste kroonplaten zijn zo idd uitgevoerd. Maar again, allemaal ook weer relatief ;).. er zijn overigens meer sufferts net als ik: :+ _O-
image2-300x300.jpg


Heb voor volgend plaatje al weer wat anders in gedachte.. Verborgen met een losse klembus in de plaat,ooit eens gezien en dat is wel sjiek in sommige gevallen. Iig leuk om eens te maken.
Verder erg blij met dit soort inbreng, dat mag je gerust weten, keep it coming!! :}
 
Laatst bewerkt:
Prachtig werk, echt schitterend!

Heb je een idee over wat een custom kroonplaat zou moeten kosten als ik zelf een cad/stp/igs file aan zou leveren?

Of is dat te afhankelijk van de complexiteit van het ontwerp?

Antwoord mag ook in een pb als je het liever niet openbaar kwijt wil. (Ik bijvoorbeeld spuit motoren en noem hier ook geen prijzen in een open topic, alleen per persoonlijk bericht)

Thanks
 
Laatst bewerkt:
Hey Rene,

1695,- voor een plaatje voor jou als je de STP zelf aanlevert.

Mvg,
Roel Scheffers
 
Jup qua krachtenspel is dat natuurlijk het beste, en de meeste kroonplaten zijn zo idd uitgevoerd. Maar again, allemaal ook weer relatief ;).. er zijn overigens meer sufferts net als ik: :+ _O-
[afbeelding]
En dat komt van topyokes.uk, zal allemaal wel relatief zijn dan... ;)
Heb voor volgend plaatje al weer wat anders in gedachte.. Verborgen met een losse klembus in de plaat,ooit eens gezien en dat is wel sjiek in sommige gevallen. Iig leuk om eens te maken.
Da's inderdaad wel een leuk idee :Y
Verder erg blij met dit soort inbreng, dat mag je gerust weten, keep it coming!! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan