GSXR dimlicht doet raar/niet

Gixxer076

Rookie
Lid geworden
17 sep 2024
Waarderingsscore
5
Hallo Hallo!

Ik heb sinds kort een GSXR 750 k7 gekocht, in zowat perfecte staat, alleen sinds een dag geleden doet mijn dimlicht het zowat niet, of gaat hij aan of uit. Laten we zeggen bij een hobbel, stoepje of een weg gemaakt van klinkers. Ik dacht dat het eerst een defecte lampje was, dus heb die verwisseld en toen was het probleem voor even weg, nu doet ie weer raar.

En tja sinds je voor een avondrit wel dimlicht nodig heb, riskeer ik liever geen boete 😅

Zijn er mensen die toevallig mij hierbij kunnen helpen, en een idee hebben waarom dit gebeurt?

Groetjuss 🤓

Dan heb je ergens een los contact of kabelbreuk. Zou de bedrading vanaf de koplamp controleren op kabelbreuken, oxidatie van connectoren, losse/blootliggende kabels. Als dat niks oplevert met een elektrisch schema en multimeter aan de slag.

Edit: check ook je verlichtingschakelaar voor oxidatie/slechte contacten.

Check ook je start knop. Suzuki wil nogal eens de lampen onderbreken tijdens het starten.
Dus zit er bij je start knop een verbreek schakelaar voor de verlichting en die wil nog al eens inbranden.....

1726655617974.webp

Edit: Ja dus

Laatst bewerkt:
Ik heb met een maat van mij gekeken naar de stekker van het lampje. Als ik hem bewoog ging die aan en uit. Stekker eruit gehaald en met een beetje schuur papier in de ingangen van de stekker geschuurd. Nu doet de dimlicht het weer perfect. Denk dat het indd aan corrotie lag. Thanks toch voor alle hulp! Appreciate it🙏

Ik heb met een maat van mij gekeken naar de stekker van het lampje. Als ik hem bewoog ging die aan en uit. Stekker eruit gehaald en met een beetje schuur papier in de ingangen van de stekker geschuurd. Nu doet de dimlicht het weer perfect. Denk dat het indd aan corrotie lag. Thanks toch voor alle hulp! Appreciate it🙏
Top! Komt vaak voor met stekkerverbindingen.

Als je de contacten nu hebt opgeschuurd, spuit het dan even in met contactspray (of als je dat niet hebt kan WD40 ook). Dan heb je volgend jaar niet weer hetzelfde probleem.

Beste kun je even investeren in een setje spuitbussen van bijvoorbeeld CRC. Die hebben een Contact Cleaner en een spul genaamd 2-26 , wat een bescherming vormt tegen corrosie. Je kunt daar al je stekkerverbindingen mee behandelen. Dan blijven ze heel lang mooi.

Als je heel cheap bent, kun je ook een dun laagje zuurvrije vaseline aanbrengen met een wattenstaafje bijvoorbeeld, maar ik zou ff 2 busjes van die CRC halen. Echt top spul en gaat jaren mee!

Terug
Bovenaan Onderaan