Na het uitvoeren van een compressie en leak down test, kwam ik er achter dat de de compressie onder het gewenste niveau zat.
om een lang verhaal kort te maken, motorblok er uitgehaald om vervolgens te reviseren. cilinders gehoond, nieuwe lagers, nieuwe zuigerveren, nieuwe schakelvorken etc. vervolgens het blok weer ingebouwd, alles volgens het werkplaatshandboek.
Nu is het probleem dat de motor maar op twee cilinders loopt, de uitlaatbochten van cilinder 2 en 3 worden heet en die van 1 en 4 zijn een beetje warm. Plus dat de motor rauw klinkt en uitvalt als er geen gas wordt gegeven. (motor geeft geen fout storing)
Het volgende heb ik allemaal gecheckt.
- of alle stekkers goed zitten en zijn aangesloten
- alle vier de bougies vonken
- alle vier de cilinders krijgen brandstof
vervolgens dacht ik dat het misschien kon liggen aan de timing van de nokkenassen. Hele zooitje weer uit elkaar en de timing gecontroleerd. die staat correct volgens het werkplaatshandboek. vervolgens heeft het me aan het denken gezet, een krukas omwenteling is een halve nokkenas omwenteling. nokkenassen er uit, krukas 360 graden gedraaid en de timing weer juist gezet en de motor netjes rond gedraaid. alles liep goed, weer dicht gebouwd en exact het zelfde probleem.!!??
wie heeft er een idee??
om een lang verhaal kort te maken, motorblok er uitgehaald om vervolgens te reviseren. cilinders gehoond, nieuwe lagers, nieuwe zuigerveren, nieuwe schakelvorken etc. vervolgens het blok weer ingebouwd, alles volgens het werkplaatshandboek.
Nu is het probleem dat de motor maar op twee cilinders loopt, de uitlaatbochten van cilinder 2 en 3 worden heet en die van 1 en 4 zijn een beetje warm. Plus dat de motor rauw klinkt en uitvalt als er geen gas wordt gegeven. (motor geeft geen fout storing)
Het volgende heb ik allemaal gecheckt.
- of alle stekkers goed zitten en zijn aangesloten
- alle vier de bougies vonken
- alle vier de cilinders krijgen brandstof
vervolgens dacht ik dat het misschien kon liggen aan de timing van de nokkenassen. Hele zooitje weer uit elkaar en de timing gecontroleerd. die staat correct volgens het werkplaatshandboek. vervolgens heeft het me aan het denken gezet, een krukas omwenteling is een halve nokkenas omwenteling. nokkenassen er uit, krukas 360 graden gedraaid en de timing weer juist gezet en de motor netjes rond gedraaid. alles liep goed, weer dicht gebouwd en exact het zelfde probleem.!!??
wie heeft er een idee??