Gsx 1400 Topic Deel 17 :Vat de Bull bij de horens

Denk niet echt dat je het als een fout moet zien. Sommigen hebben het om dat het rijden op een GSX1400 niet meer ging ivm lichamelijk ongemakken, anderen vanwege het relaxed rijden van grote afstanden. Wat sensatie en afzien betreft gaat er idd niks boven de 1400!💪🏻💪🏻
 
Iemand hier nog behoefte aan?
20180925_095733_resized.jpg
20180925_095830_resized.jpg
20180925_095848_resized.jpg
 
Mwa, valt wel mee hoor, de meeste rijden bmw tegenwoordig_O-.

die witte plaatjes zijn wel mooi, daar mijn originele een blaar er in hebben. doe maar een pb-tje met wat je er voor wil hebben!

Whaha, BMW en YAMAHA FJR.
En je mag ze zo van mij hebben hoor, liggen toch maar in de la. Help ik nog eens een 1400 rijder. Als we elkaar ooit eens zien dan trakteer je mij maar op een Leffe bruin ofzo.
 
Witte tellerplaten zijn onderweg naar @bikerfreak. Veel plezier ervan en schiet even een plaatje ervan als ze erin zitten. 😎
 
Hier toch ook een tijdje getwijfeld om de GSX te verkopen. Op dit moment weinig geld over in de maand, en de GSX rijdt ongeveer 1 op 11/12.
Ik overwoog om een XT660Z te kopen, maar houd toch de GSX *O*

Zijn er hier mensen met niet standaard spiegels? Welke hebben jullie dan, en hoe bevallen die?
 
1 op 11/12 is wel behoorlijk weinig km’s per liter, staat veel te rijk of je hebt een behoorlijk snelle rijstijl. 14/15 moet te halen zijn. Goede beslissing om de 1400 te houden. Spiegels heb ik bar-ends....bevallen prima, goed zicht.
 
yup,same her. Bar ends en bevalt uitstekend. Voor wat het verbruik betreft ik rij woon werk (16km heen- 16km terug) zo 1 op 14. Dus of er is iets met jouw bull mis of je heb regelmatig kramp in de pols. lange afstanden loopt die van mij zelfs tegen de 1 op 20
 
Alles is voor zover ik weet standaard aan de GSX, alleen heeft die een af-fabriek Yoshimura eronder.
Laatst gewoon 90km 80 wegen en 90km snelweg, en was had toen rond de 1 op 12.. rij dan echt niet bijzonder, en rij laag in de toeren..

Welk merk bar-ends hebben jullie? Zit best wat verschil in namelijk.
 
Zou dan even een afspraak maken bij bv Ruud Frederiks in Goes. Die kan je GSX afstellen ook al heb je geen powercommander er op zitten en dat scheelt behoorlijk. Bar-ends zijn in mijn geval van die “ no-name “ dingen. Doen hun werk prima.
 
Zou dan even een afspraak maken bij bv Ruud Frederiks in Goes. Die kan je GSX afstellen ook al heb je geen powercommander er op zitten en dat scheelt behoorlijk. Bar-ends zijn in mijn geval van die “ no-name “ dingen. Doen hun werk prima.

Zijn ook mensen die met hun zelf kapot gemaakte PC daarheen rijden. Niemand weet waarom deze mensen dat doen trouwens.
 
Bij een dealer is sowieso duurder. De Yoshimura uitvoering is wel iets anders uitgerust dan een standaard. Yoshimura demper, bellypan en iets meer pk als ik het goed heb.Verder scheelt het hoe de staat van onderhoud is en het uiterlijk. Soms zitten ze vol accesoires en anderen zijn weer standaard en niet te vergeten kilometerstand. Denk dat leeftijd niet echt belangrijk is.
 
Thanks BbigMmac, ik las dit ook op internet, zijn deze veranderingen de moeite waard om voor een iets nieuwer model te gaan? Vooral de automatische shoke en gewijzigde injectie zijn wel aardige dingetjes, of valt zoiets met een andere mapping ook op het oude model toe te passen?



The 2005-year's version of the GSX1400 has not only been modified on the surface. The most obvious difference that was easy to spot was the new exhaust system, revisited from classic twin 4-2-2 to single (but longer) 4-2-1 pipe with a stainless steel silencer. The loss of the left muffler reduced the weight of the bike by 3 kg (6.6 lbs) but also lowered the torque by 2 Nm.

The fuel injection system was revisited for a better fuel intake (better acceleartion) at the lower speed range as was the automatic fast idle system. An internally coded ignition key was added as an immobilizer system and the aluminum cylinder walls were coated with something called Suzuki Composite Electrochemical Material (SMEC). The front brake lever had now 5-step adjustment (previously 6-step). Luminous meter needles.
 
Persoonlijk vind ik de dubbele pijpjes erg mooi. Maar die kan je natuurlijk ook onder een versie zetten die er maar 1 heeft. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt qua verbouwen, daar is het ook een prachtfiets voor. Je ziet er alleen niet veel voor terug als je hem weer verkoopt. (Spreek uit ervaring).
 
de automatische choke zit er al vanaf de eerste versie op. de motor heeft injectie en doet dat zelf. hoe dat zit met die betere doorstroom durf ik niet te zeggen maar er is bij de eerdere types heel wat te versleutelen in de vorm van remappen (vraag harold) of dmv toepassen van een PCIII (heb ik gedaan)
 
Goedenavond,

Ik ben Jordi en kom uit Noord-Holland en ik heb een aantal dagen geleden een Suzuki GSX 1400 uit 2003 gekocht met 27.000km op de teller.

Ik heb hiervoor op diverse andere motoren gereden zoals een BMW S1000R uit 2013 en een HD Dyna Superglide uit 2012 maar moet eerlijk toegeven dat de Suzuki GSX 1400 heerlijk comfortabel en zeker ook sportief rijdt!

Naar mijn weten heeft de vorige eigenaar alleen de uitlaat vervangen naar een PipeWerX uitlaat, ik had zelf nog nooit van dit merk gehoord.

Er zijn nog een aantal aanpassingen die ik graag wil doen aan de motor.
  • PowerCommander III:
Weet iemand toevallig een goed adres waar ik deze kan kopen waar ze deze ook direct kunnen installeren en goed kunnen afstellen op de motor? (Is hier ook een ander luchtfilter voor aan te raden?)

Heeft iemand ook persoonlijk ervaring met de PowerCommander III op de GSX1400 en is het de aanpassing van 500 euro ook waard? (Aanschaf/installatie/afstellen)
  • Gear indicator:
Ik heb gelezen dat het verstandig is om de Gipro ATRE G2 hiervoor te gebruiken
  • USB kabel/lader:
Hiervoor wil ik graag de Optimate USB charger gaan gebruiken zodat ik deze aansluiting ook kan gebruiken voor mijn Optimate druppel lader voor in de winter.
  • Telefoonhouder:
Ik hoor van de meeste mensen dat ze zeer tevreden zijn over de RAM Mount houder ik twijfel alleen nog hoe ik deze zal bevestigen aan de motor (balhoofd/stuurbout/stuur)

Hopelijk kan ik de aankomende dagen met het mooie weer nog mooi even rijden!

Hier nog een paar foto’s van mijn motor!


6.JPG

1.JPG

5.JPG

3.jpg
 
Hey welkom Jordi, goede keus en mooie motor. Power commander is zeker een aangename verbetering, beetje vermogen erbij maar vooral een veel soepeler vermogensafgifte. Aart Bouquet heeft zijn GSX af laten stellen bij Technomotion in ‘t Zand en was daar goed te spreken over. Healtech gearindicator werkt prettig, deze is nog gaver maar kost ook iets meer:
Veel rijplezier met de GSX!
 
Terug
Bovenaan Onderaan