GSR600 lekt koelvloeistof!!

Mellow

Die hard MF'er
Lid geworden
8 okt 2002
Waarderingsscore
0
He mede(st)rijders,

Ik kwam vanmorgen bij mijn motor die in een droge schuur staat en zag dat er een (groen) plasje onder lag, dit bleek koelvloeistof te zijn.
Het was een plasje van +/- 15 druppels.
Ik heb hem weggezet na een flink stukje snelweg rijden op hoge snelheid(150-160km/pu).

Ik ben er vandaag gewoon op gaan rijden, geen bijzonderheden qua temperatuur ofzo en ook toen ik na een paar uur bij mijn motor terugkwam lag er niets onder.

Ik dacht zelf aan de overloop ofzo maar vind het toch vreemd dat het plotseling begonnen is en nu weer weg is........hoe kan dit?

Bedankt, grtz Mellow!!

Wees maar ongerust. want er kan niet in eens koelvloeistof op duiken. en al helemaal niet op de grond ;)

Ik zou als ik jou was, gewoon voor de zekerheid even langs een Motorzaak of auto garage rijden. en even je systeem op druk laten zetten. Dan weet je zeker ofdat het wel of niet ernstig is!

heb het ook wel eens gehad na een pittige rit, aantal druppels uit de overloop , heb een
tijdje m`n vloeistoftank in de gaten gehouden maar het verlies was nihil .
Misschien een luchtbel oid.

Ik heb ook lekkage van koelvloeistof gehad na kleppenstellen. Gewoon je hele koelcirquit na lopen slangen aansluitingen etc dan kom je vanzelf iets tegen. Bij mijn bike waren de klemmen niet strak genoeg aangedraaid en als ie warm werd begon ie te lekker op mijn kuipdelen tijden het rijden. Misschien is er wel een slang kapot geschuurd en heb je een klein gaatje in een van je slangen. Succes maar eerst opsporen dan weer rijden!

Hij is normaal gesproken op bedrijfstemperatuur zo rond de 81 graden.
Als ik lang stil sta dan loopt hij op tot ongeveer 88 graden, volgens mij slaat bij 90 mijn ventilator aan maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb er vandaag weer op gereden en hij blijft gewoon goed op temperatuur en ik heb er geen plasje meer onder gevonden, het zal du wel goed zijn!

Terug
Bovenaan Onderaan