Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

GS550E toonbaar maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter HAPO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Laat ik maar ff de 1500ste post posten op mn eigen topic, haha...
Je hebt ook wisselplaatjes met 6 snijkanten. Tis misschien wat prijzig, maar het werkt ozo prettig!
En wanneer je de prijs per plaatje deelt door 6 valt het prijzige wel mee, hoor.

Laatst bewerkt:
Albert,

das niet echt handig dat je niet weet wat je besteld hebt.
Was je er maar eerder over begonnen, had ik je wel ergens aan kunnen helpen...
Immers, jij wou al heel lang een goede beitel!

Ik wist niet dat er meerdere kwaliteiten widia zijn, dus er verder niet bij stil gestaan. Ik had wel beter dit topic door kunnen lezen, dan was ik het wel tegen gekomen. Maar het maakt me niet zo veel uit, ik draai niet zo veel en en in de regel erg voorzichtig met draaien. Dus snel slijten zal die beitel niet. En tegen de tijd dat ie bot is vind ik vast wel iemand die hem kan en wil slijpen.
Ik zal nog wel eens informeren naar die toolbits, kijken of ze uberhaupt weten wat dat is.

Albert

Het zou me verbazen wanneer ze het zouden weten wat dat is. Ik denk dat ze zo reageren:
Ik heb gistermiddag nog een stuk gereden, heerlijk weer was het! Van mij mag het zo blijven.
Het wordt alleen tijd voor een motorbroek, met de spijkerbroek wordt het een beetje fris...
Verder heb ik eigenlijk niks te melden. Ik ben nu in de keuken aan het werk, moet ook gebeuren he.

Ook ik heb nu even niets te melden,was net ook ff in de keuken bezig,ga nu weer naar de keuken toe ff m,n eten opscheppen.....

Ik zie dat de afdeling verspaning van MF zich helemaal de takke verveelt, dus gooien we een raadseltje erin.

Hier zie je een drukpen voor een achterrem cilinder, met toolbit vervaardigd uit RVS.

Het bolletje is vormzuiver, radius = 8. Geen profielbeitel, vooral geen gevijl.
Dus hoe maak je dit?

CNC gedraaid?Kopiëer draaien?
Of eerst slagkopje in de freesbank onder een hoek gezet,bolletje gemaakt en daarna spantang met center de as afgedraaid?

Isse simpel. Men neme een scharnierpen van een rvs scharnier. Deze span je in een spandoorn en snij er draad op met een (scherpe) snijplaat.

Maar de toolbit dan?
De draad voorgesneden met toolbit en nagesneden met met snijplaat.
De steel plaatselijk op diameter gedraaid of in ieder geval op lengte.
Hoewel dat laatste ook gewoon met een ijzerzaag en/of schuurband kan.

Laatst bewerkt:
CNC gedraaid?Kopiëer draaien?
Of eerst slagkopje in de freesbank onder een hoek gezet,bolletje gemaakt en daarna spantang met center de as afgedraaid?

Dit is wel een redelijke kanshebber voor de magnetron.
Alleen de volgorde is verkeerd, het is de laatste bewerking.
Kotterkop-verdeelapparaat. Op dezelfde manier kan je ook kuilen maken.

En wat is dan de troostprijs, want ik ben nu enorm teleurgesteld...

Ik bedoelde zo'n pen dus:

Laatst bewerkt:
En wat is dan de troostprijs, want ik ben nu enorm teleurgesteld...

Kijk, je hebt niet eens de moeite genomen om aan vormzuiver, r = 8 te voldoen. D'r gaat nu bij jou alleen een deur niet meer goed open en dicht. Bij kannibaliseren vervallen de troostprijzen, dat staat zo in mijn reglement.

Gooien we de volgende erin, voor de herkansing. Enorme teleurstelling kunnen we niet hebben. Komt in de plaats van de klauwplaat, wat is de toepassing?

Hint: het heeft met motoronderdelen te maken.

C-H, sommige deuren kunnen maar beter dicht blijven...
Okee, volgende poging:

dit is een spanmal die een bepaald motorfiets-onderdeel moet spannen en positioneren.
Deze mal wordt rechtstreeks op de hoofdas vast gebout.
Om welk onderdeel gaat het? Tja, moeilijk te zeggen, tis wel iets waar je er meerdere van hebt en met een vorm die je dus niet in klauwplaat (ook geen vier) kunt spannen. En het gaat om een lichte bewerking, waarbij geen hoog toerental nodig is.
Mijn vraag aan jou: waarom deze spanmal niet in de drieklauwplaat spannen met een flens? Want met die twee blokjes kun je het onderdeel positioneren.

Je bent al redelijk warm.

Het voordeel van zo'n mal direct op de spil zetten, is dat er verder niet geklokt hoeft te worden.
Het resultaat moet zuiver en repeterend zijn. De achterkant heeft de conus van de spindelneus, dus dat doet-ie.

Even een correctie, als ik zo vrij mag zijn:

wanneer je de flens in de uitgedraaide zachte klauwen spant, hoef je ook niet te klokken.
Tenzij het echt op een honderste aan komt.
Uitklokken is pas nodig wanneer de toepassing dat vereist. Dat gaf je niet op. Dus dat valt af.
De achterkant vd spanmal heeft geen conus, draai de mal maar eens om. Durf te wedden dat de achterkant vlak is.
Ik denk eerder dat je de spanmal op het bed vd freesbank of op de verdeeltafel spant.

Overigens heb ik geen idee wat er gespannen moet worden.
Er zit nl geen enkele speciale vorm aan de twee blokjes.
Het te spannen onderdeel heeft een U-vorm en een astap van ong 30mm?

Laatst bewerkt:
De achterkant vd spanmal heeft geen conus, draai de mal maar eens om. Durf te wedden dat de achterkant vlak is.
Ik denk eerder dat je de spanmal op het bed vd freesbank of op de verdeeltafel spant.

Weddenschap verloren!

Wat is dat voor een draaibankie?
Voor modelbouw?
En wat span je dan?

Laatst bewerkt:
Is de mal zo groot, 250x650? En we hebben het niet over een draaibank?
Dan span je mal op een slijpbank.
En je hebt het niet over motorfiets motoronderdelen, he?
Daar is die mal te groot voor...Het gat in het onderste blok is ongeveer rond 100mm schat ik nu. En daar gaat een pen in, kan niet anders.

Laatst bewerkt:
Ik kreeg net een mailtje. Het bedrijf in Heino wil een tweede gesprek om tot een arbeidsovereenkomst te kunnen komen.
Snappen jullie dat nou? Ik kan niet eens een technisch raadseltje oplossen!

Rustig Merlijn, niet te hard juichen! Jij denkt natuurlijk meteen aan die GSR900, he?

Status
Niet open voor verdere reacties.