Nee, helaas.
Suusje heeft wel een paar keer geploft...
Ik ben zo vaak aan het starten geweest dat het olielampje uit gaat, dus dat is goed.
Olie niveau zakt dan ook een stuk, heb al moeten bijvullen.
Ik heb het startrelais goed in elkaar gezet, een draadje binnenin (waar de groen/gele aanzit) opnieuw vastgesoldeerd. Ook een aardedraad gelegd. Startrelais doet het nu, maar niet met de startknop. Ga ik dit weekeinde naar kijken.
Een bougie deed in iedergeval niets en de overige amper, die vonkten zwak aan de zijkant vd elektrode. Ik heb een bougie die het bij de GS niet deed, meegenomen naar het werk en samen met een collega die bougie in zijn auto uitgeprobeerd (mijn auto heeft geen bougies). Daar deed ie het dus wel, dus die bougie was niet kapot.
Toen heb ik me bedacht dat de bobines ook wel eens aarde nodig kon hebben. Dus zelf aarde vanaf bobines naar frame gemaakt. Ook heb ik een cm vd bougiekabels afgeknipt en de doppen goed nagekeken. De stekkers van de bobines nagekeken en de vrouwtjes iets in elkaar geknepen, want de mannetjes gingen er wel erg makkelijk in.
Dit alles heeft er wel voor gezorgd dat alle bougies vonken, maar om nu te zeggen: waar is mn zonnebril? Nou nee... Ik hoop toch niet dat de bobines kapot zijn.
Het lijkt ook wel of de ontsteking niet op tijd staat, maar dat kan eigenlijk niet: deze GS heeft elektronische onsteking...Ik heb ook het angstige gevoel dat de kleptiming niet goed is, maar dat kan toch ook niet?
Maargoed, dit weekeinde verder zoeken.
Ben er ook achtergekomen dat ik het kapje mis van het zekeringkastje:
Wanneer iemand zo'n ding heeft liggen, zou ik hem graag over willen nemen. De gehele zekeringkast mag ook.
Trouwens, de onderste zekeringhouder is een keer half in het kunstof zekeringkastje gesmolten.
Misschien dat er meer een opdonder heeft gehad?
Op het werk met de valbeugels aan de gang geweest: gericht, bijgewerkt en klaar gemaakt voor het laswerk (kost me weer een liter jenever
. Komende week kunnen ze klaar zijn en dan naar de verchromer.
Een meevaller: ik heb voor mijn direkteur twee uitlaat einddoppen gedraaid en die moeten samen met zijn dempers verchroomd worden. Tja, en dan kunnen mijn beugels mooi mee...
Verder bezig geweest met het helmslot, niet dat ik hem als zodanig ga gebruiken.
Gesloopt en gestraald. De verchroomde beugels/pallen, rechtsboven op de foto, worden vervangen door rvs exemplaren, die liggen eronder. Nu nog zonder gaatje en niet opgepoetst.
Het gestraalde wordt uiteraard in de bekende kleur gespoten.