Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

GS550E toonbaar maken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HAPO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo hans,


ik ben hier terecht gekomen via robinjo.
aan hem stelde ik de vraag waar 1 remschijfspacer te laten draaien,
omdat ik in zijn topic een foto van de zijne zag.
toen gaf hij jouw naam o.a .

dus vandaar dat ik je topic even vervuil met de vraag:

zou je een remschijfspacer willen draaien voor me?
ik kom uit zwolle dus kan zo even langskomen met de schijf en de maten .

mvrgr
bvd menno

trouwens wonderschoon restauratie werk aan de suus
 
Menno, je hebt meel.
Strikkie, Meester ehhh Cor: dan moet je maar hard aan het werk!
Ik heb je laten zien hoe het moet kan, dus...

 
Laatst bewerkt:
Vandaag mn contract getekend voor onbepaalde tijd en met meer loon ook nog!!
Eindelijk af van halfjaarcontracten en uitzendbureaus...

 
Vandaag mn contract getekend voor onbepaalde tijd en met meer loon ook nog!!
Eindelijk af van halfjaarcontracten en uitzendbureaus...


Gefeliciteerd!

Volg je topic trouwens sinds kort, heb zelf een GS550L uit '81 van Orpheus overgekocht die ik misschien als winterprojectje ooit op ga knappen, zodoende. Heb iig al veel opgestoken van je verhalen en foto's, waarvoor dank!
 
Gefeliciteerd

Voorlopig moet ik die van mij eerst maar weer eens rijdend krijgen (Big-end stuk)

groeten, Cor
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je vaste aanstelling, das idd een stuk fijner, en nog meer loon ook.
 
gefeliciteerd Kun je dus veel geld in je motoren steken willen wij weer alle
foto's van zien natuurlijk
 
Jongens, bedankt voor al die felicitaties! Ik word er van...
Cor, als je advies wilt hebben: vraag maar raak.
Bochtenkoning: jij ook bedankt. Leuk dat je van mn topic leert!
Bowler: volgend jaar een nieuw project, misschien eerder.
Komend weekeinde weer een update... ff wachten nog.

 
Ondanks dat het druk was deze week (2x overgewerkt) heb ik toch wat gedaan aan het remsysteem voor.

Na het verwijderen vh remoliereservoir:



Hier mist een boutje, deze is afgebroken:







Eerst maar een dekseltje gemaakt voor het stralen vd remcilinder, boutje is voor het makkelijk uithalen vh dekseltje:



Remcilinder na het stralen, binnenzijde is dus niet gestraald:



De rest vh straalwerk:



Remleidingen voor het stralen, de veren heb ik er afgetrokken. Die waren zo verroest, daar kan ik niets mee. Verzin ik wat anders op.



Wat ik heb gedaan aan de cilinder:



Verroeste moeren in het oliereservoir vervangen door rvs moeren, nieuwe rvs bout gedraaid plus rvs moer, afgebroken bout uitgeboord en opnieuw getapt (M3), nieuw deksel gefreest uit alu.

Morgen wil ik het hele zakie gaan spuiten. Kan ik Zondag weer wat gaan monteren!

 
zou je niet een paar nieuwe remslangetjes monteren? of ben ik een beetje te ehh .......of zo?

het wordt wel mooi
 
Laatst bewerkt:
Tja, HAPO, woorden schieten weer eens te kort:
Prachtig wordt het weer! (ben niet anders van je gewend ondertussen, topkwaliteit hoor! )
 
Astroid:
kom je toch ook gezellig bij Bonte werken? We zoeken nog personeel, dus...

Merlijn:
de remleidingen zien er zelf nog verbazend goed uit, niet gescheurd of poreus.
Dus die laat ik voorlopig voor wat ze zijn. Misschien dat ik die later vervang, mocht dat nodig zijn.

Andre:
Tja...

De eerste laklaag zit erop, lekker stinken in de kelder! Alles staat open, dus de stank is zo weg.
Straks weer verder spuiten.

 
Remmerij voorzijde tot nu toe:







Vanavond meer!

 
Laatst bewerkt:
Ziet er weer erg netjes uit! Op 1 ding na: de remleidingen. Daar moet je echt niet op bezuinigen en gewoon een nieuwe set monteren. Of dat nou staalflex of rubber is is niet zo belangrijk, hoofdzaak is dat ze vers zijn! Die ouwe remleidingen zijn gewoon niet fijn (niet alleen qua gevoel aan de rempomp, ze zijn ook niet te vertrouwen).
Heb je de pomp trouwens ook gereviseerd? Wel het ideale moment ervoor en gezien de staat van t pompje niet geheel onverstandig.
 
Remleidingen laat ik toch voor wat ze zijn. Eerst rijden en dan kijken hoe het aanvoelt.
Het staat genoteerd!
Remcilinder voelde fijn aan, naar mijn gevoel mankeert er niets aan. Rubbertje was ook nog goed.
Lagerbusje in de remhandel was ook nog prima.
De laatste update, voorlopig:





Oude situatie:



 
Laatst bewerkt:
Hoi Hapo ,

Ben sinds kort op MF aanwezig en zag je topic staan. Omdat mijn eerste motor een GS550E was, werd m'n nieuwschierigheid gewekt. Ik had destijds een zwarte met oranje en rode biesjes.

Tijdens het lezen van je berichten, die trouwens erg mooi door goede foto's verduidelijkt worden, begon ik het steeds leuker te vinden. Heb er daarom enkele avonden voor uit getrokken om het rustig door te spitten .

En om eerlijk te zijn ben ik best een beetje jaloers op jouw 2 rechter handen.
Het scheelt natuurlijk dat je machines e.d. tot je beschikking hebt om veel zelf te kunnen maken, maar dan nog.

Het resultaat van je GS is schitterend en ik zal dit de komende tijd blijven volgen!
Ga zo door !


Groet, TigerManZ.
 
Ziet er mooi uit Hans, maar ik zou de hendels eerder polijsten als spuiten, slijt er vrij snel af...
 
Robin, de handels worden later nog voorzien van een mm dikke laag blanke lak.
Eerst wil ik zeker weten dat kleurencombie snor zit en dan ga ik alle slijtgevoelige titadelen voorzien van blanke lak.
Op mn werk staat een doos te wachten op de gebruikelijke behandeling.
Kabelboom met alles er nog aan vast:



Kabelboom met de rotzooi los:



Dit behoeft enige aandacht...

Lights Hi/LoTurn-plaatje wordt ook maar meteen aangepakt, deze kan ik waarschijnlijk niet heel verwijderen voor het stralen, zodat ie weer gebruikt kan worden. Hier komt straks mn andere hobby om de hoek kijken.



 
Status
Niet open voor verdere reacties.