Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

GS550E toonbaar maken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HAPO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja Ralph, nog wel... Binnenkort ben ik mooi van je af!
En jij denkt dan: dat zullen we nog wel eens zien...

Okee, ik heb weer wat zinnigs te melden:
het fatsoeneren van de twee zijdekseltjes:




Later worden ze gestraald en dan worden ze gespoten.

Ook heb ik een nieuwe balhoofdbout gemaakt met een sluitring, uiteraard van RVS.
De orginele vertoond roestputjes, die ik wel kan wegpoetsen. Maar later gaat het toch
verder roesten, dus dat doen we maar niet.
Links het uitgangsmateriaal, een grote RVS bout en rechts de orginele bout plus ring.



Links is orgineel en rechts is hapomade (wat voor maden?).

Het balhoofd zit ook gemonteerd, gelijk met nieuwe lagers en lekker ruim ingevet.




Binnenkort ga ik beginnen met de voor en achteras.
Want ik verwacht de gietwielen vd coater terug en dan kan ik het frame op de wielen
gaan zetten.

 
dat linker tankrubber is niet zo mooi meer, is geen porum natuurlijk

als je mn balhoofd af hebt. dan zul je denk ik niet veel meer van mij hoeven verwachten.. De tijd, het budget en de ruimte laat geen 3e project toe.. Mocht er ooit n 3e motor komen, dan word dat een sportmotor met gewoon vol kuipwerk.. zx?r, gsxr, vfr, iets in die trant. niet te nieuw maar wel dusdanig dat ik er qua grote onderdelen weinig aan hoef te doen. Natuurlijk wel mn persoonlijke draai eraan, maar zulke grote projecten als de 2 voorgaande zullen er voor mezelf niet inzitten de komende jaren..

En sowieso eerst maar es mn motorrbw halen hahaha
 
Laatst bewerkt:
Nou Ralph, dan verwacht ik van jou een mooiere tankdoprubber van je.
Uiteraard voor niets!
Gijs: Bedankt!
 
Zit je me te stangen, BackFire?

Nope ik zal wel ff foto opsnorren van het effect.

gevonden, koppelingshuis is gespoten in de motip titanium kleur, daarna in de oven gehad bij 120 graden om een pasbusje er uit te krijgen, gevolg is dus deze kleur.

 
Laatst bewerkt:
Backfire: Slik....en nu maar hopen dat mijn zijdeksels niet zo heet worden.
Eerlijk gezegd denk ik dat het niet zo heet word. En ik hoop toch niet dat die lak
al bij zeg 60 of 80graden al verkleurd...
Op zich is die kleur die je nu hebt, niet verkeerd!
En anders moet ik maar heel voorzichtig rijden

Mooi BMW blokkie trouwens! Waar laat je die grote uitlaatpijpen trouwens?
Of lijken ze groter/langer dan in werkelijkheid?
 
Een Eend blok zou ook nog best eens kunnnen.
Ik ben trouwens een paar fotoos vergeten van de bovenste kroonplaat voor de
behandeling:


Deze imbusbouten kwamen eruit:


Die zwarte kapjes doen dus ook niet veel, ik laat ze dan ook achterwege.
 
Ik heb eigenlijk weinig toe te voegen aan dit topic maar wil toch even reageren.

Ik rij zelf op een intruder1400 uit 87 dus heb eigenlijk niet zo heel veel te zoeken in brikken en klassiekers maar wil toch even reageren.
Ik volg dit topic al stilzwijgend vanaf het begin en wil toch even respect tonen voor al het prachtwerk wat hier gedaan wordt. Wow, Hapo mooi verslag en fotoos

Later, als ik groot ben wil ik ook nog eens een dergelijk project beginnen, al zal het niet zo grondig zijn als dit project.

Hapo ga zo door svp!!
 
Laatste tijd niet aan m'n project toe gekomen.
Mijn vriendin is afgelopen Vrijdag aan haar linkerheup geopereerd.
Door jarenlang prednison gebruik zijn de gewrichten naar de kl*ten.
Ze is inmiddels thuis en mag het linkerbeen 6 weken niet belasten.
Toch heb ik tussen de bedrijven door de voorvorkpoten kunnen spuiten:


Zo was het:


Binnenkort ga ik de Teflon busjes nadraaien en monteren. Dan kan de vork in elkaar
worden gezet. Moet nog ergens olie en oliekeerringen vandaan halen.
De zwarte rubberen stofkappen wil ik ook veranderen, heb al een idee...
 
ziet dr wederom goed uit!

wederombeterschap aan je vriendin, en succes met stofzuigen, dweilen, ramen lappen, de afwas etc etc
 

De zijdeksels worden echt wel warmer dan 100 graden. Krijgen we ook foto's van voor en na de eerste rit?

@Backfire: Goed bezig! (ik heb je fotoalbum al even doorgespit)
 
Ralph,
bedankt! Mijn schoonzus mag voor Assepoetser spelen!

JKoehorst:
we zullen wel zien wat er gebeurd...

Voor de zwarte rubberen stofkappen had ik het volgende bedacht:
er overheen verchroomde kraanrozetten plaatsen.
Ik heb gekeken bij Karwei, Gamma en Praxis. Dat idee kan ik dus laten varen...
Dat worden dus RVS kappen!
 
Zo, eindelijk weer een update!
Teflon busjes voor de voorvork zijn klaar:


Na het afsteken werd de buitendiameter groter, zodat het niet pastte.
Een doorn gedraaid en het busje er op geschoven. en vast gelijmd met een druppie secondenlijm.
Daarna de buitendiameter afgedraaid op de juiste maat.






Het past!
 
Oeps! Op verzonden geklikt... We gaan verder:





In plaats van orginele oliekeer-ringen heb ik andere gekocht.
Orgineel zijn ze 35x48x11 met dubbele keerring en stofring.
Diepte van de boring bleek 16mm te zijn zodat er twee van 8mm dik inpassen.
De orginele moesten besteld worden (levertijd 3weken) en kostten ook meer dan deze die gewoon op voorraad liggen.



Deze ringen hebben maar een enkele keerring, ook een stofring en ook nog een RVS veer. Standaard hebben ze een stalen veer die lekker gaat roesten...

Stofkappen gedraaid van RVS, die over de rubberen geschoven worden:




Ook nog conische RVS ringen gedraaid:


Aftapbout met koperenring niet vergeten:


Het eind resultaat :






Volgende keer kom ik met de middenbok...

 
Status
Niet open voor verdere reacties.