Hier volgen voorlopig de laatste fotoos.
Vanmiddag het binnenwerk van mijn aangetaste voorvork overgezet naar de onaangetaste binnenpoten. Het past, hoewel er wel verschillen zijn.
Komende week ga ik Teflon busjes draaien voor de voorvork.
Ook heb ik nog een klus van mijn grote toeleverancier, The Transformer.
In de tussentijd kan het gespoten spul mooi uitharden, ik heb het voorlopig nog niet nodig.
Vroeger heb ik een fout gemaakt ik mijn ongeduldigheid:
ooit (eind jaren 80) heb ik een bezinetank van een Honda XL500 overgespoten ( nadat ie totalloss was) en te vlug gevuld met benzine, de blanke lak begon op te lossen!
Dat gebeurd me dus niet weer.
Nix13:
ik heb het nog eens bekeken (samen met mijn vriendin) en ik ga verder met deze combinatie:
De stelschroef voor de gaskabel gespoten en de bevestigingsprofielen ook.
Stelschroef voor:
Na:
De
echte close-ups vd carbs voor de liefhebbers, los gemonteerd met
deksel, reservoir en (nog te lange) RVS bouten:
Het oplossen vd lak door de benzine ben ik niet bang, ik laat het lekker lang uitharden.
De zijdeksels heb ik niet met hittebestendige primer en lak gespoten, omdat deze
delen niet zo heet worden.
Het kleppendeksel, de cilinders en carterdelen doe ik dus wel met hittebestendige lak.
Dat spuit ik rechtstreeks op het gestraalde aluminium, nadat ik het ontvet heb met
remmenreiniger.
Ik ga er vanuit dat het goed gaat enn goed blijft...
Crisscross:
succes met jouw projekt! Volgens mij gaat dat wel goedkomen!