GS500 topic #14

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ben er nog wel hoor, heb alleen niet zoveel tijd :P ik rijd tegenwoordig trouwens met een topkoffer op zo'n alurack taartschep. ik doe woon/school verkeer en das nu 720km per maand.
 
Blij dat ik er nog niet insta, hoef ik me tenminste geen zorgen te maken :+

Doe maar ff een fotootje die je in de OP wilt hebben, dan zet ik je er ff bij :Y

enne over die OP Matthijs :+ Bij jou naam keek ik ook even op :') Maar het gaat er naar mijn idee om hoe vaak je hier post ;) Geeft zon lange rij, terwijl er veel zijn die even 2 weken posten en daarna niet meer.

:^

Er zijn veel mensen die zich wel aanmelden in dit topic, maar dan niet meer van zich laten horen. Daarom ruimen we de OP weleens op. Kan eens een keer een foutje insluipen natuurlijk, zal je van het richel-lijstje afhalen :)




Heb ook weer een aantal projecten toegevoegd aan de OP :)
 
Laatst bewerkt:
De volgende mensen uit de OP verwijderd:

- 20061989
- Dinamiet
- Edforcer
- flyinglow
- Gerben.
- gythoniel
- motormoos
- nepthys
- petrovic
- Raynak
- Richard117

Mensen die nu op het richeltje staan:
(Worden verwijderd na een nog nader vast te stellen periode door TS)

- agranado
- cropolite
- faayke
- Johnyyy
- kapiteinkoek
- lydia
- maikeltc
- sandien
- thagaruda

Grote schoonmaak *O* :P

Hey!
Ik ben er nog! Alleen ik heb niet zoveel te melden maar lees wel mee.
Heb tegenwoordig ook een vierwieler (lees: Toyota Corolla) en aangezien ik een full time job heb rijd ik alleen nog maar in de weekenden (lees: dijkjes scheuren door de Betuwe).

Groetjes *O* Lydia
 
Zo, ik heb het hele plastic van de achterkant weg geslepen, tot ruim de helft O-)
Aangezien beunkoe het over die ducati demper had, bedacht ik me dus dat ik nog 2 dempers had liggen van een 848 etc, en orginele dempers, omgebouwd naar een open demper.

Nu heb ik het dus zo gemaakt, dat mijn achterlicht enz weg is, en daar zit nu een enkele demper, dus onder het zadel,

Nou moet ik wel ff opzoek gaan naar wat bochten, en het word wel aardig wat las werk. en een flinke verbouwing, dus voorlopig ff geen gs rijden :+
 
i77rth.jpg

:P
 
gelukkig dat het winterweer er morgen alweer aankomt. morgen maar eens wat foto's maken van mijn nieuwe koffersetjeje.en proefrijden
 
Hey!
Ik ben er nog! Alleen ik heb niet zoveel te melden maar lees wel mee.
Heb tegenwoordig ook een vierwieler (lees: Toyota Corolla) en aangezien ik een full time job heb rijd ik alleen nog maar in de weekenden (lees: dijkjes scheuren door de Betuwe).

Groetjes *O* Lydia

Hoi :W


Superaffentittengeil :Y

gelukkig dat het winterweer er morgen alweer aankomt. morgen maar eens wat foto's maken van mijn nieuwe koffersetjeje.en proefrijden

En daarvoor heb je winterweer nodig :?

Weer eens wat anders dan een mooi weer rijder, een slecht weer rijder :+
 
dan is het geen knap weer meer om te rijden dus ga je maar aan je fiets klussen als mooi weer rijder.
 
Hm zit te twijfelen of ik die yoshimura uitlaat van Desmo-16 moet kopen of niet.. die ik nu heb zitten wat krasjes op en ik denk toch wel dat ik nog wel een tijdje op mn GS blijf rijden...maar €160 :X
 
Oh en nog een vraagje, ik zit er aan te denken om de pre-load van de voorvering te veranderen.. Na een dagje sportief rijden merkte ik dat er hele kleine tandjes/slijtage in mn voorband zaten. Ik merkte ook dat bij het uitkomen van de bocht de voorkant een klein beetje stuiterde.

Heeft iemand ervaring met het heel soft of heel hard zetten van de voorvering? voor/nadelen?
De achterkant staat volgens mij al op max
 
Laatst bewerkt:
Hm zit te twijfelen of ik die yoshimura uitlaat van Desmo-16 moet kopen of niet.. die ik nu heb zitten wat krasjes op en ik denk toch wel dat ik nog wel een tijdje op mn GS blijf rijden...maar €160 :X

't is maar net wat je zelf wilt. Als je nog een hele tijd op je GS blijft rijden, en je wilt een wat sportiever geluid in je GS, is een sportdemper een must-have.

De demper van Desmo-16 is zijn geld zeker waard. Yoshi's zijn duur, je hebt het voordeel dat je de demper op een originele bochtenset krijgt. Ga je een weekend naar onze Oosterburen, of wil je de GS weer verkopen, dan kun je hem weer standaard maken met de standaard-demper die je er nu op hebt zitten.

En anders moet je kijken naar een goedkope demper, als je geen haast hebt is er genoeg goed spul te vinden voor een leuk prijsje.

Zoals ik eerder in dit topic al aangaf heb ik een Laser Hotcam voor een tientje weten te bemachtigen. Degene die hem in gaat korten, gaat zorgen voor een goede link (van 50mm naar 61mm) en hem op mijn bochtenset gaat lassen krijgt van mij de BT45 die ik al een tijdje in de garage heb staan.
 
Oh en nog een vraagje, ik zit er aan te denken om de pre-load van de voorvering te veranderen.. Na een dagje sportief rijden merkte ik dat er hele kleine tandjes/slijtage in mn voorband zaten. Ik merkte ook dat bij het uitkomen van de bocht de voorkant een klein beetje stuiterde.

Heeft iemand ervaring met het heel soft of heel hard zetten van de voorvering? voor/nadelen?
De achterkant staat volgens mij al op max

Bedoel je met tandjes cuppen :?

Kan kloppen dat je voorband vaag aanvoelt als je band aan het cuppen is, cuppen kan meerdere oorzaken hebben, waaronder rijden met een te lage bandenspanning, en hard remmen.

Als je band cupt is er geen remedie voor, behalve dan een nieuwe band monteren.

Heb het zelf ook gehad met mijn 3e BT45 voorband, daarna overgestapt op Pirelli Speeddemons. Profiel van deze is een stuk beter bestand tegen cuppen, maar ze zijn vergelijkbaar met de BT's voor wat betreft eigenschappen
 
Oh en nog een vraagje, ik zit er aan te denken om de pre-load van de voorvering te veranderen.. Na een dagje sportief rijden merkte ik dat er hele kleine tandjes/slijtage in mn voorband zaten. Ik merkte ook dat bij het uitkomen van de bocht de voorkant een klein beetje stuiterde.

Heeft iemand ervaring met het heel soft of heel hard zetten van de voorvering? voor/nadelen?
De achterkant staat volgens mij al op max
Hoe was de weg waar je op reed? Met wat voor snelheid? Dat "stuiteren" kan door zoveel dingen komen ;) en is vast niet op te losssen met wat draaien aan die schroefjes. Std. vering is gewoon slap. Mijn veervoorspanning staat op max, omdat hij gewoon zo erg duikt. Achter had ik op 6 staan. Wat voor band rijd je btw?
 
Broemmmm :D Kan weer stukje platter :+

[afbeelding]

Ik snap maar niet hoe jij zo plat met je GS kan gaan, terwijl ik (met dezelfde achterveer en banden, bijna zelfde veerinstelling) het niet meer voor mekaar krijg -O-

Met de standaardveer ging ik een stuk "makkelijk" door de bochten :Y

Toch een keer tijd om die knop om te zetten denk ik :P
 
Hoe was de weg waar je op reed? Met wat voor snelheid? Dat "stuiteren" kan door zoveel dingen komen ;) en is vast niet op te losssen met wat draaien aan die schroefjes. Std. vering is gewoon slap. Mijn veervoorspanning staat op max, omdat hij gewoon zo erg duikt. Achter had ik op 6 staan. Wat voor band rijd je btw?

GSXF-veer op 6 :?

Ook maar een keer proberen dan denk ik, die van mij staat op 3, veervoorspanning heb ik van 5 naar 3 hele slagen van max gezet. werd het voor het gevoel wel iets beter van. Morgen weer een nieuwe dag om even te kijken :Y
 
. Ga je een weekend naar onze Oosterburen, of wil je de GS weer verkopen, dan kun je hem weer standaard maken met de standaard-demper die je er nu op hebt zitten.
Ik neem dus aan dat ie geen E-keur heeft?

Bedoel je met tandjes cuppen :?

Ik dacht dat cuppen vooral bij het remmen voorkwam.. het kwam duidelijk niet door het remmen omdat het alleen aan de linkerzijkant was (de steeg). Bandenspanning heb ik laatst nog gecontroleerd (2.5 bar). De tandjes zagen er een beetje uit alsof ik op het circuit had gereden. Ik had inderdaad flink wat rondjes gemaakt op die parkeerplaats maar de achterband zag er veel beter uit.

Hoe was de weg waar je op reed? Met wat voor snelheid? Dat "stuiteren" kan door zoveel dingen komen ;) en is vast niet op te losssen met wat draaien aan die schroefjes. Std. vering is gewoon slap. Mijn veervoorspanning staat op max, omdat hij gewoon zo erg duikt. Achter had ik op 6 staan. Wat voor band rijd je btw?

Et was bij de steeg, gewoon flot door die bocht. Bij het uitacceleren voelde ik de voorkant licht stuiteren. Ik zal even kijken op welke stand ie precies staat nu en em zonodig hoger zetten.
Ik heb voor en achter BT45.
 
1. Ik neem dus aan dat ie geen E-keur heeft?
2. Ik dacht dat cuppen vooral bij het remmen voorkwam.. het kwam duidelijk niet door het remmen omdat het alleen aan de linkerzijkant was (de steeg). Bandenspanning heb ik laatst nog gecontroleerd (2.5 bar). De tandjes zagen er een beetje uit alsof ik op het circuit had gereden. Ik had inderdaad flink wat rondjes gemaakt op die parkeerplaats maar de achterband zag er veel beter uit.

1. Geen idee, zou je hem even moeten mailen.

EDIT:
full


Er zit geen DB-killer in, dus in deze staat heb sowieso een probleem als je een politieagent in DLD tegenkomt, die er de vorige avond niet op mocht O-) .

Als je deze dus al koopt moet je ook nog even op zoek naar een DB-killer, zijn wel los te koop :Y

2. Dat en een te lage bandenspanning. Wat bedoel je dan met tandjes?

Dit?:
images


Dat is gewoon het rullen van je band, krijg je als de band hel heet wordt, en je veel van je banden vraagt qua grip. Bijvoorbeeld bij het vaak achter elkaar rijden van een klaverblad of rotonde :Y

Als het bovenstaande niet is zou ik niet weten wat je met tandjes bedoeld :N
 
Laatst bewerkt:
Dit?:
[afbeelding]

Dat is gewoon het rullen van je band, krijg je als de band hel heet wordt, en je veel van je banden vraagt qua grip. Bijvoorbeeld bij het vaak achter elkaar rijden van een klaverblad of rotonde :Y
Ja zo zag het er ongeveer uit.. alleen wat minder en wat groffer. Ik snap dat dit gebeurt als je voor een lange tijd veel van je band vraagt, maar ik dacht het in mijn geval erger werd door het stuiteren van mn voorwiel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan