GS1000 Turbo

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
8.895
144
Andere kant van de evenaar
Of ik beide krukdelen wel goed heb, als de ene omlaag gaat, wanneer de ander weer omhoog komt..

Maar het ene krukdeel verdraaien lukt niet zo goed... zit net een graad of 1 - 2 verschil in gok ik zo, het is niet veel 0.15, maar kan beter..

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
8.895
144
Krukas timing aan het afstellen, monnikenwerk!

Om de krukwang te verdraaien heb ik een stuk staf gepakt, 2 gaten in geboord, en zo verdraaien, ik moest wel eerst de krukwang er bijna helemaal weer afpersen, want ik kreeg er geen beweging in.

Boel weer in de carterhelften plaatsen en weer meten, even pauze, want ik zit mezelf helemaal gek te staren op die klokjes..

Aangezien de krukas niet compleet is kan ik er ook geen gradenschijf op zetten, dat zou een stuk makkelijker geweest zijn.

Ik zit nu echt op het randje, kan wel, kan niet, straks weer eens even kijken ;)
Geen idee wat acceptabel is trouwens..

Bijlagen

• Like
Waarderingen: SP1R en Loki

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
8.895
144
Die timing goed krijgen is wel interessant om te doen, weet nu een beetje hoe het werkt..

Als de zuigers aan het einde van de slag komen stoppen de naalden van de klokken bijna tegelijk (0.02), alleen als ze de andere slag gaan maken zat er ongeveer 0.1 verschil in, als ik de krukwang een beetje verdraai dan wordt het verschil steeds kleiner als de zuigers over gaan naar de andere slag.
Je moet de krukwang best wat verdraaien wil je een verschil gaan maken..

Ik heb nog een andere krukas liggen, die net even gemeten want ik wilde weten wat ik als tolerantie aan kan houden, de krukas die ik zelf aan het doen ben, heb ik al nauwkeuriger dan de krukas die ik had liggen.

Morgen nog een klein tikkie, en dan is 1 kant op tijd.

• Like
Waarderingen: cupra4x4 en Loki

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
8.895
144
EINDELIJK!!!! Ik heb m'n krukas klaar!! Wat een werk..

Alles op zo'n 0.04mm nauwkeurig kunnen krijgen.
Nieuwe krukaslagers a $180 per stuk, nieuwe big end lagers, ik kreeg de indruk dat ik de laatste 4 die er in de wereld nog waren ik nu heb.
De zijdelingse speling van de drijfstangen zijn ietsje groter dan de minimale speling volgens WPH, alles zit er mooi in, deze krukas was nog in bijzonder nette staat, de hoongroeven zaten nog in de drijfstangen, maar de kruk zat onder het stof en vuil, verkeerd opgeslagen denk ik, en daarom was ie heel scherp geprijst, dat was een aangename verassing toen ik hem loshaalde.
Straight cut primairy gear er in, 493 Katana drijfstangen.

Krukas zou nu 300+ pk aan moeten kunnen.

Grote sprong voorwaarts..

Bijlagen

Hellracer

Pas op! Schwenkt uit!
15 apr 2004
11.037
2.781
46
Standdaarbuiten
Dan kan hij inderdaad minstens 300pk aan.
Let op dat de merktekens voor de ontsteking op je eerste tap staan en dat die nu dus af kunnen wijken. Ik heb er een keer een hele avond aan besteed voor ik er achter was...

• Like
Waarderingen: reinhoud

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
8.895
144
Net even met de krukas naar het revisiebedrijf geweest, die balanceren ook, ik had de drijfstangen vast gezet, past schijnbaar niet in de machine daar.

Ook naar het balanceerbedrijf daar in de buurt, die konden het ook niet.. Maar volgens mij mag die gast graag moeilijk doen om het moeilijk doen.
Ik werd nog net niet uitgelachen dat de krukas is gelast.
Hij zei dat hij veel van dit soort krukassen uit elkaar perst balanceert en weer opbouwt, maar een gelastte krukas had hij nog nooit van gehoord..