GS1000 Turbo

Heel er gaaf! :} Zie je niet vaak dat er motorisch zo veel zelf gebouwd wordt. Hou je vorderingen in de gaten ;) .
 
Zo, vandaag blok er onder weg gehaald.
Dit weekend de ander er maar onder hoop ik.

Besloten het toch maar iets anders te doen dan wat ik eerst in gedachten had.

Ik wilde eerst het "nieuwe" blok helemaal samen bouwen en er dan onder hangen.
Maar aangezien die blokken toch wel zwaar zijn, ga ik nu het blok zo kaal mogelijk in het frame hangen, dit om beschadigingen te voor komen.
Wel wil ik de cilinders er op zetten, want dat is toch wel klotenwerk om te doen met het blok in het frame...

zonderblok.jpg


Zo staat ie er nu bij.
 
Ik bouw hem altijd helemaal samen op de kleppendeksel na en dan hang ik hem er zo in. Tis inderdaad best zwaar maar je hoeft het gelukkig niet boven je hoofd te tillen.
 
pakkingen.jpg


Vandaag kwam de pakketdienst langs, met eindelijk de juiste pakkingen..
Ik kreeg eerst een set voor een GS1100.

Koperen koppakking en een stalen, rubbercoated voetpakking.
 
Supergaaf, maar vraag me wel af of het materiaal hier en daar niet te dun is geworden.
 
Supergaaf, maar vraag me wel af of het materiaal hier en daar niet te dun is geworden.

In het carter bedoel je?
Dat is ergens in het midden flinterdun, maar meer naar rechts en naar boven is het een mm of 4/5 dik, daar waar de pomp wordt vast geschroeft.
De naden zijn opgevuld met een flinke laag vloeibare pakking... (je moet toch de boel dicht krijgen ;))
 
uppipe.jpg


Dit weekend de pijp van turbo naar plenum gemaakt.
Net als de rest natuurlijk in de "ze mogen best zien dat ik het zelf heb gemaakt" stijl. ;)
Ook de ophangpunten van de uitlaat wat verstevigd, en een gat geboord waar de lambda sonde aangesloten gaat worden, morgen even een bus daar voor draaien.

Binnenkort even afwerken, dat moet ik op het werk doen..
 
vacuumw.jpg


Vond vandaag een pakje in mn brievenbus met de vacuumnippels.
Het blokje had ik al gefreest, de nippels maar besteld, te lui om die zelf te maken... ;)

Vacuumpunt is dus ook klaar, nu nog een plekje voor bedenken.
 
Laatst bewerkt:
thermostaat.jpg


Ik wil een oliekoeler op de motor bouwen, dan is het verstandig om er een thermostaat tussen te zetten.
Aangezien ik niet veel ruimte heb, en ook omdat ik zo min mogelijk zichtbaar wil hebben, ben ik op zoek gegaan waar ik dat kon maken...

Thermostaat had ik al, dus even flink aan het passen en meten gegaan.
Waar normaal gesproken de opnemer zit voor het oliedruklampje, komt nu de aansluiting voor de oliekoeler.
In de aansluiting voor de oliekoeler zit dus de thermostaat verwerkt.

Ik kon niet een dik stuk aluminium vinden, dus moest ik het van staal maken.

Ik moet nog wel een seal ergens in maken, en even spuiten.
 
Laatst bewerkt:
Sjonge, je hebt wel alle soorten gereedschap ter beschikking zeker, en je kunt er ook nog mee omgaan zo te zien, gaaf hoor!
 
Vandaag de benzinepomp gemonteerd.
De klemmen zitten niet echt mooi in het midden, maar ik wilde niet meer gaten boren, dus de bouten gebruikt die daar al aan wezig waren.

Morgen de pomp aansluiten en testen hoeveel druk de FPR levert.
Ik ga wel een schakelaar inbouwen zodat ik de pomp uit kan schakelen mocht dat nodig zijn.
Af en toe gebeurd het wel eens dat de carburateurs overlopen, dan draai je de kraan dicht en rij je de carburateurs leeg en het is weer goed.
Zonder schakelaar lukt dit niet meer...

pompp.jpg


De benzinedrukregelaar heb ik een plaatsje kunnen geven in het achterstuk, past precies tussen achterstuk en buddy, leidingen passen er ook perfect in.
Lijkt wel of ik er rekening mee gehouden heb toen ik mn brommert aan het ombouwen was. ;)

fprj.jpg
 
Vandaag de benzinepomp gemonteerd.
De klemmen zitten niet echt mooi in het midden, maar ik wilde niet meer gaten boren, dus de bouten gebruikt die daar al aan wezig waren.

Morgen de pomp aansluiten en testen hoeveel druk de FPR levert.
Ik ga wel een schakelaar inbouwen zodat ik de pomp uit kan schakelen mocht dat nodig zijn.
Af en toe gebeurd het wel eens dat de carburateurs overlopen, dan draai je de kraan dicht en rij je de carburateurs leeg en het is weer goed.
Zonder schakelaar lukt dit niet meer...

[afbeelding]

De benzinedrukregelaar heb ik een plaatsje kunnen geven in het achterstuk, past
precies tussen achterstuk en buddy, leidingen passen er ook perfect in.
Lijkt wel of ik er rekening mee gehouden heb toen ik mn brommert aan het ombouwen was. ;)

[afbeelding]

Mooi werk Reinhoud :}

Misschien een tip. :?

Bij mijn X is de schakelaar voor de benzinepomp gecombineerd op de
rode noodschakelaar...
Idd makkelijk om de pomp ff uit te zetten met sleutelen en je vergeet hem ook niet
aan te zetten, anders doet de bike het niet. ;)

Grtz
 
Laatst bewerkt:
Mooi werk Reinhoud :}

Misschien een tip. :?

Bij mijn X is de schakelaar voor de benzinepomp gecombineerd op de
rode noodschakelaar...
Idd makkelijk om de pomp ff uit te zetten met sleutelen en je vergeet hem ook niet
aan te zetten, anders doet de bike het niet. ;)

Grtz

Moet een helemaal onafhankelijke schakelaar op...

Jij hebt dus een X4?!! :9~ :9~ :9~

Dat vind ik een van de mooiste motoren die er zijn!!
 
Laatst bewerkt:
kraan.jpg


Dit weekend weer even aan de hobby geweest.
Benzinekraan geplaatst, het is niet iets waar ik echt trots op ben, maar soms heb je weinig keus...
Dit geval hoe je de kraan op het frame bevestigd, kon er niet gewoon een bout er achter op lassen en dan vast schroeven, want de achterveer it gelijk achter die plaat.

testsws.jpg


Ook vandaag de benzinedrukregalaar getest, iemand zei me dat die nog afgesteld moest worden..

Pomp op de plaatst bevestigd waar ik hem wilde hebben, slangen aangesloten, stroom aangesloten, carburateurs en een drukmeter aangesloten.
De FPR regelt de druk op maximaal 4psi af, dus dat is perfect!
Wel lekte de pomp ergens op een aansluiting, dus die er weer tussen uit gehaald, koperen ringen gegloeid en de boel weer in elkaar gezet, nu is dat goed.
De benzinekraan lekt wel, daar moet ik nog wel wat aan doen.

De stroomvoorzienig voor de pomp moet ik nog even voor gaan zitten.
Ik denk dat ik dat allemaal maar goed en opnieuw ga aansluiten als ik de Dyna 2000 ontsteking heb, kan ik de boel voorzien van wat dikkere draden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan