GS 500 Topic #11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als het blokje warm is rijd ik meestal wel tot de 11 waar de toerenteller rood begint te worden, kan wezen dat dat het olieverbruik ook bespoedigt. Daarbij is het een oud beestje met 70dkm op de klok.
 
Nieuwe achterband laten steken :) BT45
Ben er content van, die vorige was nogal vierkant van de vorige eigenaar :P
Ben er wel van verschoten hoe hij toch nog zachtjes wegschuift in de bochten.
 
een nieuwe achterband schuift altijd weg in de bocht... als je het te bond maakt. Je moet eerst voorzichtig de conserveringsmiddelen uit laten zweten.
 
Dus...? Blijft maar een 500cc, 3m drukken in de 3e versnelling loopt ie ook. Zo heb ik het de hele week al gedaan omdat ik geen zin heb om om half 7 een accu in te bouwen. Zou mij er iig. niet van weerhouden met dit weer te rijden :]Had ik vandaag ook beroerd schakelen en ontkoppelen. Op een gegeven moment kon ik zelfs helemaal niet meer schakelen, zat ik vast in de 6e (gelukkig op de autobahn), en bij de afslag deed ie het opeens weer wel. Thuis even de speling uit de koppelingskabel gesteld bij de hendel, werkte de koppeling weer prima. Schakelprobleem kwam door een bout van het tandwielkapje die precies onder de pook zit. Was losgetrild en onder de pook gekomen. Deze ook ff recht gebogen met de bankschroef en gaan :]

Bij mij was het de koppelingskabel die versleten was. Nieuwe gehaald, afgesteld.. en nu een lekker schakelende GS. Nieuwe olie + filter doet trouwens ook wonderen, hij loopt nu weer als een naaimachien.

Enneh, heb er nog maar 25 km mee gereden maar de BT45 bandjes bevallen me nu al! :Y
 
Die van mij heb ik uiteindelijk ook gewoon opnieuw gesteld (schakelpobleem bleek wat anders) en nu doet ie het weer goed (vandaag 115km probleemloos). Wel apart toch dat het van de ene op de andere dag zo veel problemen gaf een uitgerekte kabel.

Mja koppelingsbediening bij een GS blijft offc. een hopeloos achterhaald systeem op hetzelfde niveau van een huifkar :+
 
He zowaar een reactie! Was al bang dat we deel 11 nooit vol zouden krijgen :P

Welkom Gerben *D

Net ff voor 280 euro besteld bij louis :X
 
Laatst bewerkt:
Nou ja ook wel behoorlijk veel.

- 5x4 liter olie
- Koppelingspakking
- Momentsleutel 6-24Nm en 24-204Nm (koopje en aanrader!)
- Remblokjes voor en achter
- Koelvloeistoftester (nee niet voor de GS :P)
- Handpompje (voor overhevelen van benzinde ed.)
- Klein bandenpompje (ben die dingen bij de pomp waarmee je niet wegkomt achter je schijf zat)
- Seegerringtang met 5 opzetstukken
- H4 lamp 2x
- Ontluchtingsapparaat
- Klokje voor opt stuur (tijd/temperatuur/datum) de vorige was ik al weer kwijt

Vooral veel algemeen gereedschap omdat ik zoals gezegt nog al veel km's maak met m'n nieuwe job en dan loont het om het onderhoud zelf te doen en daar dan ook maar een beetje in te investeren.

Momentsleutel van 24-204Nm raad ik een ieder aan die zijn ketting gaat vervangen. Kost een euro of 25 en bij de GS moet je er toch een hoop cruciale bouten voor los halen (achterbrug/schrokbreker/remklauw) die met een juist moment aangedraaid moeten worden. En als je eenmaal zon ding heb ga je hem vanzelf meer gebruiken, wiel verwisselen van koekblik hoef je bijv. bij de garage niet meer na te halen. Aanhalen van de kopbouten kan je zelf doen. Vervangen van de koppeling ed.

Zowel mijn broer als pa hebben ze wel liggen, maar ik wil daarmee niet afhankelijk zijn van een ander.
 
Kwam er Gisteren achter dat m'n Contact-sleutel aan het inscheuren was :(

Meteen maar een bij laten maken , moet er niet aan denken dat ie afbreekt.... :+
 
Weet iemand waar ik zoiets:

GS%20500%20NEU%20MONTAGE.jpg

bikefarmMV Motorrad Technik - D-18276 Kuhs

Goedkoper kan bestellen?

MvG,

Mike
 
bedankt :)

maar 280 euro :S, is 20 liter olie zo duur :P

Nee... maar het scheelt niet heel veel. Kwaliteitsolie kost 12 euro de liter x 20 = 240 euro. Dan weegt 20liter ook nog wel een kilo of 20 en kan er dus zo 20 euro verzendkosten opzitten. Je zit dus zo aan de 260 euro. Ga ik overigens wel uit van de prijs van 4l jerrycans, want vaten word me te gek :+

Ik heb overigens voor Louis/Motozoom eigenmerk olie gegaan Procycle heet het geloof ik voor de helft van de prijs. Zodat ik al die andere troep er bij kon bestellen *D


welke is het geworden ?
ik zoek ook nog een klein en relaxed klokje voor op het stuur

Deze

10034890_870_ANW01_MOD_07.jpg


5euro bij Louis, prima klokje had hem hiervoor ook al maar was hem met een paar dagen kwijt (na val). Maar omdat ik woon/werk rijd vond ik het zon luxe een klokje dat ik er gauw aan gehecht raakte dat een korte blik naar rechts de tijd verschafte :P Geeft ook nog eens de temperatuur weer (ook handig) en als je op de knop drukt ook de datum maar dat boeit me niet zo veel. En als je mobiel gebeld word begint het Louis logo te knipperen, bereik van 2x niks. Maar stel je verwacht echt een belangrijk telefoontje kan je je mobiel altijd in de mauw doen. Komt wel aan met een lege batterij maar word een nieuwe meegeleverd.

@Oetelmink, prijs van 4 tientjes lijkt me niet verkeerd voor een roestvaststalen gezette en lasergesneden (?) kettingrand. Vrees dat je dat niet gauw goedkoper gaat vinden. En om heel eerlijk te zijn vind ik het ook niks, veel te schreeuwerig, daarbij zullen al die sleuven zorgen voor een hele hoop kettingsmeer. Dus tenzij je hobby hebt aan ketting/tandwielen vervangen (doen het niet zo lang zonder vet) blijf je aan het poetsen. Dan vind ik die heel plates een stuk subtieler/fraaier/functioneler.
 
@Testa-Rossa,

Al eens aan een oiler gedacht?

Dat scheelt behoorlijk in de slijtage van de ketting en de tandwielen en dat zijn toch dure slijtagedelen. Ik gebruik zelf een OSCO en dat scheelt echt enorm in de slijtage van ketting en tandwieltjes.
 
@Oetelmink, prijs van 4 tientjes lijkt me niet verkeerd voor een roestvaststalen gezette en lasergesneden (?) kettingrand. Vrees dat je dat niet gauw goedkoper gaat vinden. En om heel eerlijk te zijn vind ik het ook niks, veel te schreeuwerig, daarbij zullen al die sleuven zorgen voor een hele hoop kettingsmeer. Dus tenzij je hobby hebt aan ketting/tandwielen vervangen (doen het niet zo lang zonder vet) blijf je aan het poetsen. Dan vind ik die heel plates een stuk subtieler/fraaier/functioneler.

Daar heb je wel gelijk in.. en ben zelf niet zo'n poetserd
Maja omdat ik mijn chain guard verloren ben ben ik op zoek naar een nieuwe en kwam dit tegen.
Ik zoek ff verder :P
 
Nee... maar het scheelt niet heel veel. Kwaliteitsolie kost 12 euro de liter x 20 = 240 euro. Dan weegt 20liter ook nog wel een kilo of 20 en kan er dus zo 20 euro verzendkosten opzitten. Je zit dus zo aan de 260 euro. Ga ik overigens wel uit van de prijs van 4l jerrycans, want vaten word me te gek :+

Ik heb overigens voor Louis/Motozoom eigenmerk olie gegaan Procycle heet het geloof ik voor de helft van de prijs. Zodat ik al die andere troep er bij kon bestellen *DDeze

[afbeelding]

5euro bij Louis, prima klokje had hem hiervoor ook al maar was hem met een paar dagen kwijt (na val). Maar omdat ik woon/werk rijd vond ik het zon luxe een klokje dat ik er gauw aan gehecht raakte dat een korte blik naar rechts de tijd verschafte :P Geeft ook nog eens de temperatuur weer (ook handig) en als je op de knop drukt ook de datum maar dat boeit me niet zo veel. En als je mobiel gebeld word begint het Louis logo te knipperen, bereik van 2x niks. Maar stel je verwacht echt een belangrijk telefoontje kan je je mobiel altijd in de mauw doen. Komt wel aan met een lege batterij maar word een nieuwe meegeleverd.

@Oetelmink, prijs van 4 tientjes lijkt me niet verkeerd voor een roestvaststalen gezette en lasergesneden (?) kettingrand. Vrees dat je dat niet gauw goedkoper gaat vinden. En om heel eerlijk te zijn vind ik het ook niks, veel te schreeuwerig, daarbij zullen al die sleuven zorgen voor een hele hoop kettingsmeer. Dus tenzij je hobby hebt aan ketting/tandwielen vervangen (doen het niet zo lang zonder vet) blijf je aan het poetsen. Dan vind ik die heel plates een stuk subtieler/fraaier/functioneler.
Ik heb hetzelfde klokje, bevalt hier ook erg goed.
In het begin een paar keer op me klote gehad omdat ik te laat thuis kwam, kan nu gelukkig de tijd zien :P
 
mijn gs is dan wel niet-lopend, en zsm verkocht. Maar ik sta ook op het punt een andere gs te kopen. Dus ik wil weer in de OP waarschijnlijk morgen. ALS ik hem koop is het een 91 gs500 met 56000 op de teller. blok is nagekeken en war nodig onderdelen vervangen. olie ververst, oliefilter vervangen, remmen helemaal nagekeken, vloeistof en blokken vervangen, en waar nodig stof en keerringen. Helemaal in unieke kleurstelling etc etc. Alsk em koop zal ik wel een plaatje plaatsen. proberen in ieder geval.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan