GS 500 Topic #11

Status
Niet open voor verdere reacties.
:O ik sta niet in de op, kan nu ook die links niet aanpassen (pda) zou iemand zo aardig willen zijn mij erbij te zetten? foto staat op mn motorspace.
 
Yes hij is weer open :P

Welke kom terug *O*
Ik ga nog ff genieten van me vriendin
over 4 week ga ik naar hongarije voor 3 week
Dus moet ik haar missen :W
 
juist een stukkie gaan rijde met m'n gsje maar dan met nieuw spiegeltjes (bar-end) en men laser systeem je voelt echt veel verschil tegenover die standaard junk uitlaat... :P

nu nog men kont veranderen en bugspolier, en spuiten... nog veel te doen maar alles op het gemakje 8-)
 
Zo, dat is een hele tijd geleden dat ik op motor-forum ben geweest.

Denk dat ik heb liggen slapen al die tijd, was zo rond deel 7/8 blijven hangen toen.

Ik post zometeen even mijn foto enzo, heb alleen geen motorstek.. is dat wat nieuws?
 
Wil ook wel weer rijden maar mijn dynamo en spanning regelaar zijn vorige week weer in rook op gegaan. Kan wel rijden maar dan moet ik ff mijn accu opladen en een reserve accu menemen :P

Dus...? Blijft maar een 500cc, 3m drukken in de 3e versnelling loopt ie ook. Zo heb ik het de hele week al gedaan omdat ik geen zin heb om om half 7 een accu in te bouwen. Zou mij er iig. niet van weerhouden met dit weer te rijden :]

Daar zat ik ook aan te denken inderdaad. Morgen ff checken, ik merkte wel iets vreemds aan de koppeling vandaag, misschien maar ff de kabel vervangen gelijk. :?
Heb geen zin in nog een gebroken koppelingskabel, was me op de andere motor overkomen..

Had ik vandaag ook beroerd schakelen en ontkoppelen. Op een gegeven moment kon ik zelfs helemaal niet meer schakelen, zat ik vast in de 6e (gelukkig op de autobahn), en bij de afslag deed ie het opeens weer wel. Thuis even de speling uit de koppelingskabel gesteld bij de hendel, werkte de koppeling weer prima. Schakelprobleem kwam door een bout van het tandwielkapje die precies onder de pook zit. Was losgetrild en onder de pook gekomen. Deze ook ff recht gebogen met de bankschroef en gaan :]
 
Dus...? Blijft maar een 500cc, 3m drukken in de 3e versnelling loopt ie ook. Zo heb ik het de hele week al gedaan omdat ik geen zin heb om om half 7 een accu in te bouwen. Zou mij er iig. niet van weerhouden met dit weer te rijden :]

Jep dat klopt, een gs duw je zo aan. Zelfs in de 1 als je wil. Een gs heeft ook geen accu nodig om brandstof te krijgen.

Maar het gaat helaas niet om een gs, maar om mijn fireblade. Dat kut ding duw je niet makkelijk aan, + dat de injectie en dashboard niets doen. Kortom zonder accu loopt ie niet.........
 
Elektronische injectie en een brandstof pomp veranderen de zaak :Y

Had het ook kunnen weten, dat het een Blade was... spanningsregelaar kapot :+

Maar een GS aandrukken in de 1 :? kreeg mijn Zündapps niet eens aan de 1
 
Laatst bewerkt:
Elektronische injectie en een brandstof pomp veranderen de zaak :Y

Had het ook kunnen weten, dat het een Blade was... spanningsregelaar kapot :+

Maar een GS aandrukken in de 1 :? kreeg mijn Zündapps niet eens aan de 1

Gaat prima (zelfde manier om bv een duc aan te krijgen), rennen en dan op het juiste moment erop jumpen met je kont.

En idd, die fireblades verslinden spanningregelaars (als ik op vakantie ga neem ik de volgende keer een zak extra regelaars mee, of ik koop een gs voor de vakanties :P )
 
En alsie niet aanslaat knal je er vol af :+

Heb het inderdaad wel is gezien zo, maar ik neem toch liever een iets hogere versnelling, de 2 voor <5bakken en de 3 voor 6bakken.
 
Laatst bewerkt:
En alsie niet aanslaat knal je er vol af :+

Heb het inderdaad wel is gezien zo, maar ik neem toch liever een iets hogere versnelling, de 2 voor <5bakken en de 3 voor 6bakken.

haha ja dat heb ik ook een keer gezien ja. Een kerel bij mij in de buurt met een duc 888 die zoals altijd niet wilde starten. rennen........jumpen/ koppeling los.......klats daar lag ie..hahhahah.
 
haha ja dat heb ik ook een keer gezien ja. Een kerel bij mij in de buurt met een duc 888 die zoals altijd niet wilde starten. rennen........jumpen/ koppeling los.......klats daar lag ie..hahhahah.

hehe doet me denken aan iemand die wel even achterop (de fiets) zou springen bam zo eroverheen _O-

heb net samen met m'n pa nieuwe ketting erop gezet + tandwielen.
Toch best gedoe met die achterbrug maargoed is gelukt, dus zo weer ff lekker :]
 
Laatst bewerkt:
Hey mensen,

Vraagje, zijn de ketting beschermers van de GS500 universeel overzetbaar?
Ben de mijne verloren onderweg :X
Ben nu op zoek naar een 2e handsje maar omdat ik een GS500F heb kwam de vraag in me of er ook gewoon eentje van een ouder type erop kan.

MvG,

Mike
 
hehe doet me denken aan iemand die wel even achterop (de fiets) zou springen bam zo eroverheen _O-

heb net samen met m'n pa nieuwe ketting erop gezet + tandwielen.
Toch best gedoe met die achterbrug maargoed is gelukt, dus zo weer ff lekker :]
was je lang bezig? of ging het vrij snel? en had je m vervangen omdat de afstand tussen de schakels te groot was of omdat je m niet meer kon spannen?

mijne is ook wel aan z'n eind, dus moet er ooit ook eens een ander om leggen, maar het leek me nogal een klus zoals het in het wphb beschreven stond.
 
was je lang bezig? of ging het vrij snel? en had je m vervangen omdat de afstand tussen de schakels te groot was of omdat je m niet meer kon spannen?

mijne is ook wel aan z'n eind, dus moet er ooit ook eens een ander om leggen, maar het leek me nogal een klus zoals het in het wphb beschreven stond.

ehm 2 uur werk (ook 10 minuutjes achterremschoentjes vervangen). Had em vervangen omdat de ketting op het ene punt strak stond en als je em dan een stukje verder rijdt stond ie weer te los. Dus ik heb op louis.de eindloze ketting gekocht (90 euro).

Als volgt gedaan:
- motor op de bok
-kapje eraf bij voortandwiel
-wiel los
- achterremklauw los(ivm het anders strak komen te staan van de remleiding)
- schokbreker los
- achterbrug los
-ketting eraf en nieuwe erop
-alles weer terug
 
ehm 2 uur werk (ook 10 minuutjes achterremschoentjes vervangen). Had em vervangen omdat de ketting op het ene punt strak stond en als je em dan een stukje verder rijdt stond ie weer te los. Dus ik heb op louis.de eindloze ketting gekocht (90 euro).

Als volgt gedaan:
- motor op de bok
-kapje eraf bij voortandwiel
-wiel los
- achterremklauw los(ivm het anders strak komen te staan van de remleiding)
- schokbreker los
- achterbrug los
-ketting eraf en nieuwe erop
-alles weer terug
ah ok, snel gefixed dan :P binnenkort plaats ik ook ff een bestelling bij louis (motortje gekocht, maar onderhoud was niet zo bekend, dus meteen maar een groot beurtje geven)
 
ja louis is prima, alleen ik had een catalogus besteld maar niet gekregen :(
Dus als je er ook 1 voor mij wilt bestellen(is gratis) kom ik hem wel een keer ophalen.
 
eh, je kan er maar 1 per keer bestellen toch? want ik heb er zelf ook nog geen 1 helaas :( anders bestelde ik m voor je. denk niet dat ze er 2 geven?
 
eh, je kan er maar 1 per keer bestellen toch? want ik heb er zelf ook nog geen 1 helaas :( anders bestelde ik m voor je. denk niet dat ze er 2 geven?
Ow ok, naja ik dacht als het kan dan kan het, maar als je zelf ook niet hebt moet je natuurlijk niet voor mij gaan halen.

Ga zo ook maar ff bestelling plaatsen bij Louis, even een olievoorraadje van 20l aanleggen. Gaat er met >750km per week aardig hard door :P

Want hoeveel gebruikt die van jou bijvoorbeeld dan? Ik heb sinds de koop van mijn gs nu zo'n 4k gereden maar bijvullen hoeft nog steeds niet. Op zich wel goed natuurlijk maar hoor veel verhalen dat gs-jes wel wat olie lusten.
 
Nou niet dat ik dat exact bijhoud, maar ik gok dat ie meer verdoet dan 1:1500, dat betekend dus met 750 km per week meer dan 4l in 2 maand, na 2 maand heb ik er dan ook 6000km op en moet ik dus ook nog verversen. Dus een ruime 4l per maand raak ik wel kwijt. Pijl ook 3 maal in de week.

Tegenwoordig is de olie haast net zo duur als benzine, dus olieverbruik interreseert me neit zo veel :+ wel een kwestie van goed bijhouden!
 
Ow ok, naja ik dacht als het kan dan kan het, maar als je zelf ook niet hebt moet je natuurlijk niet voor mij gaan halen.Want hoeveel gebruikt die van jou bijvoorbeeld dan? Ik heb sinds de koop van mijn gs nu zo'n 4k gereden maar bijvullen hoeft nog steeds niet. Op zich wel goed natuurlijk maar hoor veel verhalen dat gs-jes wel wat olie lusten.

Mijne reed ook 1 op 8000 - 9000 dus maak je maar niet druk, ik hoefde alleen soms bij te vullen als ik echt heel sportief gereden had, dus veel +9000 en iedere keer "top" vermogen vragen :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan