Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn ketting houd het al ruim 15 k vol. gewoon regelmatig smeren.
blijf voorlopig xt-en. al zou ik met een club gaan touren zou ik wel vermogen missen. de zwaardere jongens zou nog wel bijhouden ( tot een bepaalde snelheid) , maar of je dan nog ontspannen aan het touren bent betwijfel ik. zie wel vaker gasten met een lichte motor die ze dan toch wegdoen omdat ze moeite hebben hun maten bij te houden.
 
Laatst bewerkt:
kwam ik tegen op de site van rayz. bruut beestje toch?
 
Vertel, ik heb geen last met mijn ketting, en heb er ook nog nergens over gelezen (denk ik)

.

Door de speling op de tandwieldrager komt er zijdelinkse beweging in de ketting. Dit versneld de slijtage enorm. Bij mij gaan de kettingen niet over de slijtage limiet qua lengte maar ze gaan kapot doordat er strakke schakels in komen (door de zijdelinkse beweging).

Als je maar genoeg km's maak krijgt het lager in de tandwieldrager zoveel ruimte in het huis dat je deze er zo met de vingers uit kan drukken terwijl je normaal gepast geweld moet toepassen. Ik wil dus ook graag zo'n 2e lager in de drager, maar Ronvk62 is hier niet meer gezien. Wie kent hem?

hjr1100s in "Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic deel 6"
 
mijn ketting maakt echt een geluid als ik rij , en dat is een geluid dat versnelt ,
gisteren eens op middenbok gezet , en er zit een ferme knik in mijn ketting waardoor je ze hoort bewegen ...

tsja , hopelijk houd ze het nog 7000 km mee want ik duik de spaanse woestijn in binnen twee weken

en ik reis alleen dus hopelijk geen mankementen ...

er ging eens een moment aankomen van f*ck het hier allemaal , ik ben gewoon weg , en dat moment komt er dus binnen 2 weken aan ...

vroeeemmmm
 

Dit is dus wat ik bedoel ja, of het een probleem is mag iedereen zelf weten, ik vond in ieder geval van wel, op geen enkele motor heb ik binnen 30000 km. een ketting versleten, het record met de Tenere was binnen een slordige 6000 km vastzittende schakels
En dat kwam echt niet door gebrek aan smeren of wat dan ook
Maar verder vond ik, en vind nog steeds trouwens, het een absolute topmotor
Daarom wilde ik dus wel eens weten of er al meer mensen met de modificatie aan de drager rondrijden en of het helpt
 

Goeie actie! Ben jaloers!
 
In tegenstelling tot de mensen die hun Tenere aan de kant doen; ik heb er vandaag weer van genoten. Een route van internet geplukt die me over de binnenwegen door het Munsterland (net over de grens in Duitsland) naar het Teutoburger wald bracht.

Een aantal stukken asfalt weggetjes waren van off-road kwaliteit en ik had geen spijt dat ik de Ten had gepakt ipv de MT-03!

Prachtig rijden! In het Teutoburgerwald (een uur rijden vanaf mijn woonplaats) kom je in Sauerlandse taferelen terecht. Daar waar ik een 'Waldweg' zag zonder verbodsbod of slagboom dook ik van de route af en ging op avontuur. Zo kwam ik ook hier terecht: http://de.wikipedia.org/wiki/Holter_Burg

En toen ik het bos weer uit was zag het er zo uit (sfeerplaatje):



Eenmaal terug in Nederland de navigatie op 'offroad' gezet en 'op kompas' naar huis gereden over bekende en onbekende zandwegen.

Kortom: ik heb me kostelijk vermaakt!

HJ
 
En was het wat? Leuk groepje? Zit er tussen de routes nog een bivak geplanned?

Gr. Patrick

voor oktober pas 6 man, en ze moeten er minimaal 15 hebben
ben zelf van plan in maart te gaan dus ff afwachten

route is globaal de route die jullie in maart gereden hebben
alleen de route naar het bivak schijnt aangepast te zijn, jij weet wel waarom
 
Wij hadden al een aangepaste route omdat de orginele NOG uitdagender was.

Gr. Patrick
 
Kortom: ik heb me kostelijk vermaakt!

HJ

De mijne gaat ook nog even blijven hoor...

Na de testrit met de Tiger en de S10 terug met volle goesting op mijn eigen 660 stappen wil toch iets zeggen he.


Vandaag ook een kleine 400km binnenwegen erop zitten. Hier en daar een stukje offroad, hij ziet er weer goed uit.


Net voor het onweer terug thuis..
Het heeft hier in Be lelijk huisgehouden.
Pukkelpop heeft eraan moeten geloven.
Vier doden en vele gewonden.
Festivaltent ingestort, bomen omgewaaid en tal van andere constructies zijn tegen de vlakte gegaan....

Ben toch content dat ik daar niet in zat met de motor.
 
Laatst bewerkt:

Totaal onherkenbaar. Rij al drie jaar met volle bepakking door Europa, Marokko en Tunesië (70.000km) en als hoogtepunt kwam daar afgelopen week de Stelvio pas bij. Alles maar dan ook alles voorbij en het leukste zijn dan de BMW GS'en die zijn zo zwaar die willen alleen maar rechtdoor . Heerlijk, fantastische tijd gehad. Heb wel onlangs Hyperpro's voor en achter gemonteerd maar daarvoor stuurde de Tenere op de bergachtige wegen met korte bochten wat mij betreft prima in de lange bochten zal je het op topsnelheid afleggen bij de Supermotards.
Er is niks fijners dan met volle bepakking, tanktas, bagagerol en twee aluminium koffers (ong 30 kg.) een lege GS voorbij te rijden die je dan vervolgens gaat volgen en rechtdoor schiet . Dient gezegd te worden dat in de korte haarspeldbochten de snelheid nooit erg hoog is. Laag op toeren houden kwam ik zelfs nog op een verbruik van 1 op 25 !
 


Ik ken hem heel goed . Ben net terug van rit door Frankrijk, Spanje, Italië etc. Zie hierboven.

Wat wil je weten?
 
@ ronvk62

Ben deze vakantie ook op de Stelvio geweest; met volle bepakking. Is goed te doen. Weeg zelf ook nog 100+. Snelheid wordt er hier en daar wel uitgehaald door overig verkeer.
Zie: http/www.youtube.com/watch?v=kfe26ctk5y8 Een van de eerste filmpjes met de GoPro.
Groeten Wil59
 
@SV_Patrick
Als je dan toch in de buurt bent moet je deze beslist rijden. De Gaviapas. Smaller maar mijns inziens mooier (buiten het bochtenwerk natuurlijk). Rij hem alleen niet in het weekend. Het is dan veel te druk.
http/www.youtube.com/watch?v=uXENp143nlc
Wil59
 
Laatst bewerkt:
Zo, weer een tijdje geleden dat ik hier gekeken en gepost heb.

Heb een ritje door voormalig Joegoslavië gemaakt. Slovenie, Kroatie, Bosnie, Montenegro, Albanie en weer terug.




 
Hee Allan

Ik heb wel interesse om je oude bagagerek over te nemen, wat wil je er nog voor hebben?

Groeten Nick

Ik denk dat 35€ exclusief verzending een eerlijke prijs is.

grts
 
Laatst bewerkt:
jongens , alvorens ik naar chakamaka rij zou ik toch nog effe iets willen doen aan mijn ketting ...

schakels zitten echt stroef ...

mag ik die eens een nachtje in de WD40 laten trekken ? en dan erna goed gaan smeren, of doe ik dit beter niet ...
 
Ketting eerst goed schoonmaken met een goede kettingreiniger en dan opnieuw inspuiten, misschien een paar keer herhalen.
En wat/waar is chakamaka? Zal je een week of 2 gelden wel verteld hebben, maar ik ben het kwijt.
(die tijd had je ook kunnen benutten voor een nieuwe kettingset natuurlijk )
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.