Vertel, ik heb geen last met mijn ketting, en heb er ook nog nergens over gelezen (denk ik)
.
Door de speling op de tandwieldrager komt er zijdelinkse beweging in de ketting. Dit versneld de slijtage enorm. Bij mij gaan de kettingen niet over de slijtage limiet qua lengte maar ze gaan kapot doordat er strakke schakels in komen (door de zijdelinkse beweging).
Als je maar genoeg km's maak krijgt het lager in de tandwieldrager zoveel ruimte in het huis dat je deze er zo met de vingers uit kan drukken terwijl je normaal gepast geweld moet toepassen. Ik wil dus ook graag zo'n 2e lager in de drager, maar Ronvk62 is hier niet meer gezien. Wie kent hem?
hjr1100s in "Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic deel 6"
mijn ketting maakt echt een geluid als ik rij , en dat is een geluid dat versnelt ,
gisteren eens op middenbok gezet , en er zit een ferme knik in mijn ketting waardoor je ze hoort bewegen ...
tsja , hopelijk houd ze het nog 7000 km mee want ik duik de spaanse woestijn in binnen twee weken
en ik reis alleen dus hopelijk geen mankementen ...
er ging eens een moment aankomen van f*ck het hier allemaal , ik ben gewoon weg , en dat moment komt er dus binnen 2 weken aan ...
vroeeemmmm
mijn berichtje ni gehad rob? =P
En was het wat? Leuk groepje? Zit er tussen de routes nog een bivak geplanned?gaan er nog mensen morgenavond naar de infoavond in putten voor de volgende marokkotour
En was het wat? Leuk groepje? Zit er tussen de routes nog een bivak geplanned?
Gr. Patrick
Wij hadden al een aangepaste route omdat de orginele NOG uitdagender was.voor oktober pas 6 man, en ze moeten er minimaal 15 hebben
ben zelf van plan in maart te gaan dus ff afwachten
route is globaal de route die jullie in maart gereden hebben
alleen de route naar het bivak schijnt aangepast te zijn, jij weet wel waarom
Kortom: ik heb me kostelijk vermaakt!
HJ
Beste mensen,
Ik ben zojuist terug van een zevenduizend kilometer zwerftocht door Europa met de Tenere. Het apparaat heeft zich voorbeeldig gedragen, maar allejezus wat stuurt dat ding slecht met 40kg (2 koffers en een bagagerol) achterop. Natuurlijk is 40kg veel te veel (gelukkig ben ik zelf niet al te zwaar :-) ) maar m'n Africa Twin had daar voorheen een stuk minder moeite mee.
Ik rij voor met Techoflex progressieve veren, achter is origineel. Veervoorspanning achter heb ik een paar klikjes verhoogd. Demping achter is zo goed als afwezig, vaak het gevoel gehad dat ik op een wipkip zat.
Herkennen jullie dit? Ik ben best bereid om wat in vering/demping te investeren maar dan wil ik wel graag vooraf weten of dat investeren ook resulteert in beter sturen met bagage. Voor de rest ben ik namelijk behoorlijk tevreden met de Tenere.
Door de speling op de tandwieldrager komt er zijdelinkse beweging in de ketting. Dit versneld de slijtage enorm. Bij mij gaan de kettingen niet over de slijtage limiet qua lengte maar ze gaan kapot doordat er strakke schakels in komen (door de zijdelinkse beweging).
Als je maar genoeg km's maak krijgt het lager in de tandwieldrager zoveel ruimte in het huis dat je deze er zo met de vingers uit kan drukken terwijl je normaal gepast geweld moet toepassen. Ik wil dus ook graag zo'n 2e lager in de drager, maar Ronvk62 is hier niet meer gezien. Wie kent hem?
hjr1100s in "Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic deel 6"
Zowaar een filmpje van de stelvio met mooi weer@ ronvk62
Ben deze vakantie ook op de Stelvio geweest; met volle bepakking. Is goed te doen. Weeg zelf ook nog 100+. Snelheid wordt er hier en daar wel uitgehaald door overig verkeer.
Zie: http/www.youtube.com/watch?v=kfe26ctk5y8 Een van de eerste filmpjes met de GoPro.
Groeten Wil59[afbeelding]
Nieuw bij TouraTech.
Een houder voor een Topcase van de Zega reeks.
http://www.touratech.com/shops/019/product_info.php?products_id=7143
Die komt er bij mij volgend jaar op!
Daarom bied ik mijn bagagerek van TouraTech te koop aan
http://www.touratech.com/shops/019/product_info.php?cPath=8_82_628&products_id=4051
Hee Allan
Ik heb wel interesse om je oude bagagerek over te nemen, wat wil je er nog voor hebben?
Groeten Nick
Ketting eerst goed schoonmaken met een goede kettingreiniger en dan opnieuw inspuiten, misschien een paar keer herhalen.jongens , alvorens ik naar chakamaka rij zou ik toch nog effe iets willen doen aan mijn ketting ...
schakels zitten echt stroef ...
mag ik die eens een nachtje in de WD40 laten trekken ? en dan erna goed gaan smeren, of doe ik dit beter niet ...