Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Kwaliteit is prima, ik heb hem al jaren. Ik heb hem destijds gewoon in Nederland gekocht, ik meen in Tilburg. Ik weet niet of dat nou een importeur was of een particulier die een paar van die dingen had. Hij adverteerde op marktplaats met meerdere artikelen van Holan.
 
Hallo allen,

Na het doorlezen van zowat de helft van alle posts maar even voorstellen; Sinds 4 mnd ook in het bezit van een witte 2011 abs.
Vroeger begonnen met 1-cilinders en uiteindelijk weer daarbij teruggekeerd. Vandaag het zadel teruggekregen van HawkGT, ziet er prachtig uit en zit droog al een stuk beter. Komende dagen droog hier, dus kan nog mooi wat kilometers proberen. Heb er inmiddels ook al een PCV op zitten en laten afstellen bij Pajic (heb ook al een XT660R gehad met PC) en vind dit echt een hele fijne verbetering (voor de rest gewoon stock). Heb nog een bagageplaat in bestelling staan bij Holan.pl, iemand hier ervaring mee? Zal nog een foto proberen toe te voegen en wens jullie alvast het allerbeste voor 2019.

ps. dank voor alle tips tot nu toe!Bekijk bijlage 1344808
Heb je ook een foto van je Hawkgt zadel? Of iemand anders? Ik ben ook aan het denken om dit te laten aanpassen, op zich zit ik niet erg slecht in het originele maar onlangs heb ik nieuwe sidilaarzen gekocht die een dikkere zool hebben en daardoor heb ik een slechtere houding.
Nu zou ik eerder naar een hoger en gelijker zadel willen. Maar de looks zijn ook wel belangrijk. Het Kahedo zadel lijkt me momenteel wel een goede optie maar wel prijzig.
OFF-THE-ROAD | Seat modification XT-660Z Tenere | Online Webshop
 
Hij kan hem gewoon aanpassen zoals jij wilt. Ik heb hem destijds (jaar of 6/7 geleden) gewoon een foto van die van Kahedo laten zien, en zoiets heb ik nu. Ik heb effe geen foto, net nieuwe telefoon.

Ik heb ook gekozen voor harder schuim, vind ik prettiger zitten.
 
Harder schuim is een hele verbetering.

Ik zou zelf niet nog eens kahedo doen, dit zat slechter dan het origineel voor mij.
 
Heb je ook een foto van je Hawkgt zadel? Of iemand anders? Ik ben ook aan het denken om dit te laten aanpassen, op zich zit ik niet erg slecht in het originele maar onlangs heb ik nieuwe sidilaarzen gekocht die een dikkere zool hebben en daardoor heb ik een slechtere houding.
Nu zou ik eerder naar een hoger en gelijker zadel willen. Maar de looks zijn ook wel belangrijk. Het Kahedo zadel lijkt me momenteel wel een goede optie maar wel prijzig.
OFF-THE-ROAD | Seat modification XT-660Z Tenere | Online Webshop


zie de bijlage
 
Hoeveel km kan ik nog rijden nadat het laatste blokje van de brandstofmeter gaat knipperen? Iemand een test gedaan toevallig?:P
 
Mijn record staat op 90km in de reserve, toen was de tank nog niet eens echt leeg maar werd het me te spannend. Ik heb verhalen gehoord tot 125km in reserve.
Als hij bij mij op reserve gaat en ik ga direct tanken, dan gaat er zo'n 16 liter in. Dan heb je dus nog 7 liter, dus bij 1 op 20, wat je met gemak haalt zou 140km mogelijk moeten zijn.
 
Is er hier toevallig nog iemand die een blauw voorspatbord voor de Tenere heeft liggen? Ik rij nu al een tijd rond met een witte omdat de oude was gebroken en ik snel even een vervanger moest hebben. Wordt nu maar eens tijd om er weer een in de goede kleur te zoeken.

Als ik ooit toekom aan mijn usd ombouw mag je mijne hebben!
 
Ik navolging heb ik ook de holan bagage rek gekocht, de large versie. Soms heb je toch net die extra optie nodig om iets te bevestigen, en hopelijk helpt het om tassen van de uitlaat weg te houden, onlangs was er een tas voor geschoven en beginnen smelten natuurlijk.. hopelijk duurt de levering geen 2 maanden.
 
De mijne zou afgelopen maandag verzonden worden, betaling hadden ze 12-12-2018 binnen😒 Bij de 3e e-mail pas reactie op mijn vraag wanneer leveren. Zaten natuurlijk wel de feestdagen tussen.
 
Heeft er hier iemand ervaring met roadbookhouders op zijn Tenere? Her en der lees ik redelijk positieve verhalen over de houder van Acerbis.
 
er zijn verschillende roadbookhouders,
MD, F2R, goede die in Griekenland gemaakt wordt..
hangt beetje van je budget af..
of kijken op allroadmaniacs of iemand daar nog iets heeft liggen..
ik heb nog wel een setje icos liggen met bediening en sensor..
👍🏼
 
Bedankt, ik hield de rommelmarkt al in de gaten. :+
Ik kan natuurlijk ook nog altijd even 'Gezocht' topic openen. Het heeft ook geen haast, ik kijk gewoon af en toe of er iets leuks voorbij komt.
Mocht ik iets vinden hou ik je ICO even in m'n achterhoofd.
 
Ik zag op het interweb dat de 700 tenere (abs) rond de 11.000 gaat kosten. Benieuwd wat jullie mening hier over is. Het klinkt mij betaalbaar! Maar nog teveel om over te stappen
 
Ik zag op het interweb dat de 700 tenere (abs) rond de 11.000 gaat kosten. Benieuwd wat jullie mening hier over is. Het klinkt mij betaalbaar! Maar nog teveel om over te stappen

Ik hoop dat hij iets dichter bij de 10 dan bij de 11 gaat kosten, maar voor mij is het zeker een serieuze optie. Mijn Tenere staat nu bijna op 90.000, en tegen de tijd dat de 700 eindelijk leverbaar is zit ik zeker over de ton dus wordt het ook langzaam tijd voor een vervanger. Ik ben al langzaam die kant aan het opsparen.
 
Motoport dacht dat de prijs waarschijnlijk rond de € 10.500,- zou liggen maar heeft de richtprijs inmiddels al bijgesteld naar € 10.999,-
Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden, als de prijs nog meer stijgt komen ze wel dichter en dichter in de buurt van de nieuwe KTM, al is er nog wel de nodige marge.
Al hoef ik geen andere motor meer, ik hou het lekker bij de huidige (vooral omdat ik toch bijna geen kilometers meer maak -O- ).
 
De mijne zou afgelopen maandag verzonden worden, betaling hadden ze 12-12-2018 binnen😒 Bij de 3e e-mail pas reactie op mijn vraag wanneer leveren. Zaten natuurlijk wel de feestdagen tussen.
Na 2 mails gestuurd te hebben nog geen reactie, wel ineens een trackingscode via dpd, vandaag zou het moeten toekomen. Oost-Europese communicatie zeker 🙄
 
Laatst bewerkt:
Na 2 mails gestuurd te hebben nog geen reactie, wel ineens een trackingscode via dpd, vandaag zou het moeten toekomen. Oost-Europese communicatie zeker 🙄

Woensdag dan toch ontvangen. In tegenstelling tot de afbeelding een zwarte geleverd (eigenlijk wel mooier vind ik😎) en een set straps erbij. Ik denk als goedmakertje. Helaas de dikke bijgeleverde RVS schroeven te kort, maar had op het werk nog wat gevonden.
 
Woensdag dan toch ontvangen. In tegenstelling tot de afbeelding een zwarte geleverd (eigenlijk wel mooier vind ik😎) en een set straps erbij. Ik denk als goedmakertje. Helaas de dikke bijgeleverde RVS schroeven te kort, maar had op het werk nog wat gevonden.
Hier ook vandaag pas gekregen wegens het niet thuis zijn, pakketje niet kunnen ontvangen etc.. En ik dacht dat er geen schroeven bijzaten. Vlug de plastic verpakking uit de vuilbak genomen en ze zaten er in getaped. 🙄 Moeilijk zichtbaar door al hun reclame plakband. Straps heb ik niet gekregen, hoeft ook niet. Rokstraps zijn toch niet te evenaren. Ik heb ook een zwarte gekregen, veel mooier dan het standaard metaal kleurtje. Ik was sowieso al van plan om ze te zwart te spuiten maar dat werkje is me ineens bespaard. 🥳 Ook ineens even geinstalleerd, en het gaat zeker zijn nut hebben. Al had de small versie vast ook voldoende geweest. Maar voor 5€.. Hier ook de dikke schroeven die te kort waren. Ik heb er de originele maar voor gebruikt, ging ook.
 

Bijlagen

  • 412628A8-BDFF-4351-B92D-DBC994C8FE60.jpeg
    412628A8-BDFF-4351-B92D-DBC994C8FE60.jpeg
    839 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Nog even een vraagje voor de USD ombouwers hier.
Ik ben ondertussen druk bezig met mijn ombouw en wil eigenlijk een grotere schijf monteren.
Standaard op de vork die ik heb ( CRF450) zit een 240mm schijf.
Lijkt me iets te weinig gezien ik ook vaak met bagage rij.
Welke maat schijven hebben jullie gemonteerd en waar komen die dingen vandaan met adapter e.d. voor de remklauw.
Ik was aan het denken minimaal 300 mm te monteren.

En om er nog maar eens aan te beginnen:
Welke banden hebben jullie op het voorwiel?
Ik rijd al een paar jaar met k60 scout achter en TKC80 voor.
Ben aan het denken om voor eens wat anders te proberen.
Ook een k60 scout natuurlijk iets minder grip offroad als de tkc80 .
Of misschien een bridgestone TW301.
Ervaringen of tips zijn welkom
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, ik merkte vanmorgen dat de ketting van mijn motor was losjes hing.
Vanmiddag bij het stellen kwam ik erachter dat hij het ene moment strakker zit dan het andere moment. (De uitslag van de ketting varieert dus redelijk veel).
Dit lijkt me niet normaal, is dit puur een versleten ketting? Motor en dus waarschijnlijk ook de ketting heeft rond de 10 000 km gereden, lijkt me redelijk vlot voor een versleten ketting. Jullie enig idee?
 
Ik doe ongeveer 20.000 met een ketting, waarvan redelijk wat onverhard. In zoverre is 10.000 dus niet echt veel, maar een ketting kan zonder onderhoud en met veel pekel en vuil ook al binnen 5.000km versleten zijn. Alleen een kilometerstand zegt dus niet zo veel.

Zitten er ook schakels vast?

Heb je de uitslag van de ketting gemeten op vlakke ondergrond? Als de ondergrond wat afloopt en de motor de neiging heeft om weg te rollen dan komt er wat spanning op de ketting. Dan kan hij dus de ene keer wat strakker lijken dan de andere keer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan