Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Beste rijders,
Tijdens het rijden vandaag merkte ik dat de snelheidsmeter raar deed. Hij ging goed omhoog maar als ik afremde ging hij telkens met 1km/u per seconde naar beneden. Dus als ik op een 80 weg reed en afremde voor een rotonde zei hij dat ik nog 74 km/u reed terwijl de echte snelheid heel stuk lager lag.
Ik dacht zelf aan de snelheids-sensor, heb de owners manual doorgezocht maar heb er niks over kunnen vinden.
Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen en hoe dit opgelost zou kunnen worden?
 
Hoi,

Ik heb wel eens verhalen doorgelezen dat die tellers wel eens stuk gaan. Mss is dat het? Weet niet hoe je dat kan testen.
 
Hoi,

Ik heb wel eens verhalen doorgelezen dat die tellers wel eens stuk gaan. Mss is dat het? Weet niet hoe je dat kan testen.

Heb vandaag alle connectors gechecked en stevig aangedrukt en daarna tijdens een korte test deed hij het weer.
Weet niet of het uiteindelijk aan de connectors lag. Morgen ga ik een langere rit maken misschien treed het probleem dan weer op maar dat zien we dan wel.
 
Je mag ook best een keer bij mij komen proefrijden (Wemeldinge is voor jou om de hoek), maar hou dan wel in de gaten dat de mijne behoorlijk afwijkt van een standaard Tenere. Veel lichter, speelser en directer, waar een standaard Tenere meer op comfort gericht is.
Super verhaal, dankje. Ik stuur je even een direct berichtje.
 
is er hier niemand die het ziet zitten om zijn xt660z eens te verhuren voor een uurtje of 2 ?
Hij mag dan ook enkele uurtjes met mijn 5 maand oude versys 650 gaan toeren .
Of weet er iemand waar ik er ééntje kan huren voor een paar uurtjes ?
Het is niet de bedoeling om ermee op onverharde weg te gaan rijden met andermans motor maar om eens een deftig toertje met zo'n machine te rijden om te kijken of het wat voor mij is . Wil er wel ook effe een km of 10 mee op de snelweg rijden om te ervaren hoe hij rijd tegen 120 km/u
Ben ook van plan om met een africa twin xrv750 dezelfde rit te maken omdat ik waarschijnlijk één van die twee machines wil kopen om vakanties te rijden met daarin ook lichte offroad paden.
Ben zelf 49j en rijd deftig .
Ik kan natuurlijk ook bij iemand die zijn motor verkoopt aankloppen maar zo'n test ritje van 5 min vind ik te kort om een echte gewaarwording te hebben .
Dus moest iemand het zien zitten , qua vergoeding komen we er wel uit.
 
IMG_20181106_152712.jpg
IMG_20181106_152100.jpg


Zag er goed uit op de Eicma, enige nadeel lijkt me de kleine tankinhoud, maar verder kan ik er wel aan wennen
 
ik als echte kawasaki fan heb toch ook meer dan een jaar uitgekeken naar de dag dat deze 700 zou uitkomen .
En mijn persoonlijke mening is (maar wie ben ik ) dat ik de tank toch minstens even groot had verwacht als bij de 660 , ook had ik gedacht dat ze deze 700 onder de 200kg zouden gaan houden vermits hij toch ook wel deftig off-road gericht is . Weet er iemand hoeveel pk deze machine heeft ? max vermogen is 54kw en max koppel 68nm , pk ?
 
en zeg eens eerlijk Frazer , zou jij je machine wegdoen voor deze ? geen rekening houdend met het financieele en het nieuwe .

Wegdoen zeker niet, hij is pas medio volgend jaar leverbaar dus volgend seizoen rij ik sowieso nog met de 660. Tegen die tijd heeft hij meer dan ton gelopen en inruil krijg ik er dan toch niks meer voor. De 660 blijft gewoon. Maar ik zou deze nieuwe toch wel serieus overwegen. Hoewel ik gisteren ook die 790 van KTM heb gezien en dat ziet er ook wel erg mooi uit. Het hangt er bij allebei ook sterk vanaf wat ze moeten gaan kosten want daar heb ik nog niks van gehoord.

De kleine tank vind ik echt wel een nadeel, hoewel je bij een gunstig verbruik ook met 16 liter best een eind komt, maar minder dan de 660 wordt het sowieso. Dat vind ik van de 660 juist een van de grote voordelen.

Vermogen is voor mij meer dan zat, 54kw is omgerekend iets van 74pk ofzo.
 
De nieuwe KTM valt me ook een klein beetje tegen, die is niet lichter dan de nieuwe 700 Tenere.
Een kleinere tank is wel in tegenwoordig, op zich niet direct een probleem dat de tank wat kleiner is maar ik had liever een liter of 19 gezien.
Vermogen is voor mij ook prima. Het grote verschil zal em waarschijnlijk zitten in rijden op de snelweg, dat gaat met een tweepitter een stuk soepeler.

Maar ja, mijn 660 gaat ook niet weg. Daar staan ook al genoeg kilometers op om er geen drol meer voor terug te krijgen en daarnaast rij ik sowieso bijna niet meer.
Dan is geld uitgeven voor een nieuwe motor waar ik ook niet op rij nogal zinloos. :+
Daarnaast rijdt de 660 nog altijd erg fijn. Met de Mitas 09 banden op asfalt wel ietsje minder, maar dat compenseren ze ergens anders weer.
En stiekem vind ik de oudere XT's eigenlijk een stuk leuker. Of een SR. *D Ik word oud. :+
 
Gister eerst even georiënteerd op wat er allemaal stond. Het was ook maar een halve dag open. Vandaag nog een dag en proberen wat uitgebreider te kunnen kijken. Wij zijn er voornamelijk om te kijken wat de innovaties zijn op het gebied van motorkleding dus daar gaat de meeste aandacht naar uit.
 
Kwam looks vind ik hem mooi! Ik was ook teleurgesteld met de tankinhoud. Verder ben ik ook nog zeer tevreden met mijn tenere! Ben ook erg benieuwd naar het prijskaartje, ook in vergelijking met de ktm's

Even een ander onderwerp, iemand nog een achtertandwiel liggen? Ik heb iets te lang doorgereden met een te slappe ketting.... Ketting is nog prima, dus vind het een beetje zonde om alles weer te vervangen.

En wil binnenkort toch andere wielen bestellen aangezien mijn doel is om een WP48 te monteren 🤫
 
Ik heb er ook nog een liggen. Wel een paar tandjes groter. Mocht iemand anders er nog een nodig hebben kan hij die zo krijgen (1000 k gereden ongeveer).
 
Ik heb met Fazer afgesproken voor een tandwiel!

Maargoed, mss een beetje telaat. Want mijn ketting is eraf gevlogen en heeft alle Tapeinde en moeren meegenomen. Nu zijn die dingen prima te vervangen. Maar ze kosten 14 euro per moer en 24 euro per Tapeinde en heb er natuurlijk per moer/Tapeinde 6 nodig ! Dit moet toch goedkoper kunnen?

Tips zijn erg welkom
 
Heb reeds ongeveer 5 jaar geen ténéré meer, maar volg dit topic og steeds, want hele fraaie fiets. Nu de vraag; wordt dit ook het ténéré 700 topic?
 
Ik denk dat ik binnenkort een 660 ga aanschaffen. Zeker nu de 700 nog minstens een jaar op zich laat wachten. Gaat zo'n ten nu olie verbruiken voordat het de ton passeert? Ik ben normaliter niet zo bang voor hoge km standen (mijn super heeft 130k op de klok en het blok is nog helemaal prima) en met onderhoud gaan de meeste fietsen lang mee, maar eenpitters zijn toch anders denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan