Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

@Frazer: gave trip hoor, geniet ervan ! Welke banden heb jij onder de motorfiets?. Goed te zien waar de motor plat ligt.....
Ik heb nu tkc70-s maar moet/wil die voor de nazomer vervangen door Heidenau k60scout voor wat onverharde passen/lgks. Hoeveel profiel kost 1000km snelweg, tja. Ik rij een xrv750.
 
Albanië heeft mij zeer verrast, prachtige natuur en hele vriendelijke mensen. Was van plan er alleen doorheen te rijden naar Griekenland, maar ik plak er nog een dagje aan vast. Veel meer tijd heb ik ook niet.

Theth staat niet op het programma, in de bergen zit alles nog dicht vanwege de sneeuw. Sprak gister een andere motorrijder die vanuit Montenegro die kant op had willen gaan, maar die kwam er ook niet door. Zelfde probleem had ik in Durmitor in Montenegro, alles is nog dicht.

Is voor mij een kennismakings rondje door de Balkan. Ik was nog nooit verder geweest dan Kroatië en het noorden van Bosnië. Inmiddels veel door Bosnië, Servië en Montenegro gereden de afgelopen week, vandaag Albanië en een stukje Macedonië. Ik ga zeker nog eens terug, dan wat later in seizoen zodat alle wegen wel open zijn en het toerisme iets meer op gang gekomen is. Nu is veel nog gesloten. Maar ben positief verrast over de hele regio, prachtige natuur, afgezien van Albanië goede wegen, en vriendelijke mensen.

Mooi!
Ben je er naartoe gereden vanuit Nederland of de brommer eerst een stuk verscheept/vervrachtwagend?
 
Voor de Heidenau gebruikers hier, ik heb de K60 scout M&S er nu op liggen. Ik heb er nu een dikke 10.000km mee gereden, achterband is natuurlijk al vrij vierkant maar het profiel is nog zeer goed. Hoeveel km halen jullie er gemiddeld uit de achterband? Want de voorzijde lijkt nog niets van slijtage te hebben.

Kan ik een beetje plannen wanneer ik (achterkant) zou moeten wisselen met de geplande ritten de komende maanden .

Ik vind 10.000 al razend knap, ik redde op z'n best amper 8.000 km. Soms zat er nog wel voldoende profiel op om nog even door te rijden, maar lagen de noppen er her en der al af. Zeker als de banden flink warm worden had ik daar best last van, ze scheurden gewoon af.

Sinds vorig jaar rij ik Mitas E09, dat bevalt offroad behoorlijk goed. Toevallig heb ik er voor een aanstaand lang weekend 100% asfalt even straatbanden onder liggen (dat is pas wennen na jaren K60 en inmiddels Mitas), maar daarna gaan direct de Mitas banden er weer onder.
 
Mooi!
Ben je er naartoe gereden vanuit Nederland of de brommer eerst een stuk verscheept/vervrachtwagend?

Ik heb een beetje vals gespeeld en de autotrein Düsseldorf-Innsbruck genomen. Voornamelijk omdat die Duitse autostaubahn me verschrikkelijk de strot uit komt. Vorig jaar na een ellendige rit terug uit de Dolomieten heb ik me stellig voorgenomen nooit meer een voet op Duits grondgebied te zetten. Dat was een paar weken daarna al mislukt trouwens, maar ik wilde de trein eens proberen als alternatief. Beviel me eigenlijk best aardig. Vanuit Innsbruck via Slovenië, Kroatië, Bosnië, Servië, Montenegro, Macedonië en Albanië, en ik ben nu net aangekomen in Griekenland. 4350 km onderweg nu. Morgen een dagje relaxen, en dan langzaam weer terug. Planning is Bulgarije, Roemenië, Hongarije. Tegen die tijd zie ik wel of ik ook weer met de trein terug ga, maar ik verwacht van niet want ik zit waarschijnlijk niet echt op de route naar Innsbruck.
 
@Frazer: gave trip hoor, geniet ervan ! Welke banden heb jij onder de motorfiets?. Goed te zien waar de motor plat ligt.....
Ik heb nu tkc70-s maar moet/wil die voor de nazomer vervangen door Heidenau k60scout voor wat onverharde passen/lgks. Hoeveel profiel kost 1000km snelweg, tja. Ik rij een xrv750.

Ik rij al sinds de originele fabrieksbanden eraf zijn op K60's. Tussendoor 1x vreemdgegaan met een setje Mitas E09(voor IJsland), maar daarna snel weer terug naar Heidenau. Ben nu vetrokken met een nieuwe, en achter zit na 4350km nog zeker boven de helft. LGKS e.d. heb ik ook gereden op de K60. Het monsterlijke vermogen van 48pk op de Ténéré kunnen ze wel een tijdje aan :+

De eerste 1500km slijten ze vrij snel, daarna wordt het slijtvlak wat breder en gaat het veel langzamer. Maar na 1000km snelweg heb je echt nog prima banden hoor. Ik weet niet welke maat je onder de AT hebt, maar de Ténéré heeft 130 breed. Vanaf 140 heeft de K60 die bredere band in het midden van het loopvlak, ik verwacht dat ze daardoor nog wat minder snel slijten.
 
Ik rij al sinds de originele fabrieksbanden eraf zijn op K60's. Tussendoor 1x vreemdgegaan met een setje Mitas E09(voor IJsland), maar daarna snel weer terug naar Heidenau. Ben nu vetrokken met een nieuwe, en achter zit na 4350km nog zeker boven de helft. LGKS e.d. heb ik ook gereden op de K60. Het monsterlijke vermogen van 48pk op de Ténéré kunnen ze wel een tijdje aan :+

De eerste 1500km slijten ze vrij snel, daarna wordt het slijtvlak wat breder en gaat het veel langzamer. Maar na 1000km snelweg heb je echt nog prima banden hoor. Ik weet niet welke maat je onder de AT hebt, maar de Ténéré heeft 130 breed. Vanaf 140 heeft de K60 die bredere band in het midden van het loopvlak, ik verwacht dat ze daardoor nog wat minder snel slijten.

Ik had de 140 op mijn xtz750 liggen en idd met de middelste nop die doorloopt vanaf die maat, slijten ze heel langzaam. Ik denk dat ik de 13-14k wel had gehaald als ik mn xtz niet had verkocht voor die tijd. Er zat al 10k op en kon toen nog echt prima een tijd mee, behalve dat ze een tikje vierkant begonnen te worden. Zodra mijn 660 aan nieuwe bandjes toe is, worden het ook weer k60
 
Ik heb een beetje vals gespeeld en de autotrein Düsseldorf-Innsbruck genomen. Voornamelijk omdat die Duitse autostaubahn me verschrikkelijk de strot uit komt. Vorig jaar na een ellendige rit terug uit de Dolomieten heb ik me stellig voorgenomen nooit meer een voet op Duits grondgebied te zetten. Dat was een paar weken daarna al mislukt trouwens, maar ik wilde de trein eens proberen als alternatief. Beviel me eigenlijk best aardig. Vanuit Innsbruck via Slovenië, Kroatië, Bosnië, Servië, Montenegro, Macedonië en Albanië, en ik ben nu net aangekomen in Griekenland. 4350 km onderweg nu. Morgen een dagje relaxen, en dan langzaam weer terug. Planning is Bulgarije, Roemenië, Hongarije. Tegen die tijd zie ik wel of ik ook weer met de trein terug ga, maar ik verwacht van niet want ik zit waarschijnlijk niet echt op de route naar Innsbruck.

Nog steeds (of juist) een hele mooi tour!
Zeker Slovenië trekt mij om nog eens heen te gaan.

Die Autobahn, daar heb ik ook geen trek meer in. Ik mag er over 2 maanden weer aan geloven maar dan in de auto, ik ga naar Oostenrijk maar ik heb me voorgenomen het in 2 dagen te gaan rijden. Ik pak wel een camping onderweg.
Het is duizend kilometer Baustellen en Stau. :r Het enige voordeel is dat de bekeuringen er niet zo duur zijn. :+

In het verleden reed er ook een trein van Verona naar Düsseldorf, maar ik dacht dat die alleen in de zomermaanden reed.
 
Een jaar of 2 terug is de Deutsche Bahn gestopt met de Autozug, want het kon blijkbaar niet meer uit. Ik las dat de Oostenrijkse Bahn (OEBB) de treinen heeft overgenomen en bepaalde trajecten weer rijdt. Düsseldorf - Innsbruck gaat het hele jaar door. Düsseldorf - Villach gaat alleen in de zomermaanden. Je hebt ook Hamburg - Wenen, maar dat zal voor de meeste NL'ers (misschien uitgezonderd als je uit het hoge noorden komt) geen gunstige optie zijn. Volgens mij gaat er nog wel iets naar Verona, maar daar heb ik me verder niet in verdiept.

Afgelopen jaar terug uit de Dolomieten was ik ook van plan het in 2 dagen te doen. 10 uur vertrokken, tegen 20:00 was ik net München voorbij. Nog geen 400km in 10 uur. Al voor de Brenner was het aansluiten, tot na München. Wat een ellende. Pas na 20:00 werd het rustig op de weg en kon ik eindelijk doorrijden. Toen was eigenlijk het plan een camping te pakken, maar dan had ik de volgende dag waarschijnlijk weer alleen maar gezeik. Toen besloten door te rijden, heerlijk rustig. 3 uur 's nachts thuis.

Slovenië is ook zeker een aanrader, niet alleen voor de motor maar je kan er ook prachtig hiken en vast ook klimmen.
 
1388961


Gisteren de Allroad Basic cursus van BERRT gevolgd en voor het eerst eens echt van de weg af geweest *O*

...

Maar zo moet het dus niet :+

Daar de motor ook ongeveer zo geparkeerd, maar dat staat (gelukkig) niet op de foto ;)
 
Aan het eind van het jaar organiseren ze ook een mooie allroadrit van de camping naar Apeldoorn.
Wel vrij prijzig, vooral als je niet naar de BBQ gaat.
Maar het is en blijft een BMW-sekte. :P
 
Zelfs als het duur is maar geen BMW kan het niet goed zijn. :+

Werner ken ik niet echt, Bert wel. Aardige vent, maar wat kan die man andere merken dan BMW afzeiken zeg. _O-
Het kost wat, maar je krijg er wel een uitstekend geregelde dag voor terug.
 
IMG_20190429_150402_1.jpg


Afgelopen weekend even naar zuid limburg geweest om een paar bochtjes te nemen. Mn vrouw heeft sinds een paar maandjes haar rbw (fz8n hierboven is van haar) dus gauw kind en hond bij opa en oma en wij lekker toeren :)

Alleen net jammer van het weer maar dat mocht de pret niet drukken en we hadden op de terugweg wel even zon voor een fotomomentje

IMG_20190428_114147_1.jpg
 
Vandaag een stuk van de promotor offroad route gereden, slechts 1x op mn snuffert gegaan alleen daarbij wel de veer van m'n jiffy verloren :+. Dus het zo maar provisorisch gerepareerd.
1390753
 
Inmiddels staat de Tenere weer veilig thuis in de garage. 4 weken en 8200km onderweg geweest. En zoals verwacht, geen klap verkeerd! Dat ding brengt je echt overal, maar dat wisten we natuurlijk al *O*

Eerste deel gesmokkeld via de trein Dusseldorf - Innsbruck, daarna door Slovenië, Kroatië, Bosnië, Servië, Montenegro, Albanië, tot Griekenland, terug via Macedonië, Bulgarije, Roemenië, Hongarije, Oostenrijk en Duitsland weer naar huis :] Teller op 97500 nu, dus de ton komt in zicht!
 
Flinke trip geweest! We zien ongetwijfeld het verslag en (vooral) de foto's wel tegemoet. :)

Hier een nat en koud weekend Luxemburg achter de rug, helaas zat het weer bepaald niet mee. Maar ja, niets aan te doen.
Over twee weken een nieuwe poging: modderweekend in Frankrijk.
 
Zal binnenkort alvast wat foto's plaatsen hier. Verslag komt wel maar duurt nog even. Toch een aardig klusje om 4 weken te beschrijven

Modderweekend is altijd goed, waar ga je heen?

Ik alleen volgend weekend nog met wat collega's richting Luxemburg, hoop dat het weer dan iets beter is. Verder heb ik nog niet zoveel gepland, maar dat komt nog wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan