Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Grote Harley-Davidsontopic deel 7: de hoed van Murph

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Martell, die kom ik wel keer halen, of dat we elkaar ergens treffen ofzo.. eerst die motor maar 's de straat op
 


sjonge, dat is 1 weekendje werk, dan rijdt die =) En geld te weinig? Harder werken =)
Je zal hem volgens mij niet kunnen verzekeren als voertuig verzekering zonder kenteken/keuring. Misschien als inboedel.
 


is gewoon inboedel... zolang hij niet als motorvoertuig geregistreerd is..

als mijn schuur afbrand valt alles onder de inboedel en opstal verzekering wat niet all risk verzkerd is..
 


Bij deze Glenn ,....noem me naam en de brommert is meteen verzekerd
( ze brengen 'm onder bij de Europesche )

http://www.raspoort.nl/raspoort/verzekeringen
 
Laatst bewerkt:


is gewoon inboedel... zolang hij niet als motorvoertuig geregistreerd is..

als mijn schuur afbrand valt alles onder de inboedel en opstal verzekering wat niet all risk verzkerd is..


je krijgt alleen een hoop ge-judo over de waarde van de brommert , in geval er geen taxatie-rapport van is
 
Zo, bak weggebracht voor revisie.

Ik blijf bij een 4-bak (zie topic geleden, zat ik nog te twijfelen om toch misschien een 5-bak in te doen). Murph, als het niet waar is dat het de fijnst schakelende bak ooit is zoals jij beweerd, dan krijg ik een krat bier van je !
 
Kont is in feite al klaar. Alleen de stekkertjes nog even weer afknippen en doorsolderen met een krimpkousje er om heen kan spatbord er op. Ik heb er nog wel een vraag over.
Mijn knippers achter branden continu als ik ze aanzet. Is dit een foutmelding omdat voor niet is aangesloten? Bij de meeste motoren gaan ze normaal sneller knipperen, maar weet niet hoe dat hier zit?
Voor de duidelijkheid: ze branden dus niet tegelijk en alleen als ik de signal knop indruk.

Voorspatbord kan ik zo geen bouten van terugvinden, ga ik dus paar nieuwe voor halen. Zadel is de bevestiging niet goed, ook aanpassen dus, en zo knooien we nog even door ding hoeft niet in 1 weekend af.
 
Laatst bewerkt:
Kont is in feite al klaar. Alleen de stekkertjes nog even weer afknippen en doorsolderen met een krimpkousje er om heen kan spatbord er op. Ik heb er nog wel een vraag over.
Mijn knippers achter branden continu als ik ze aanzet. Is dit een foutmelding omdat voor niet is aangesloten? Bij de meeste motoren gaan ze normaal sneller knipperen, maar weet niet hoe dat hier zit?
Voor de duidelijkheid: ze branden dus niet tegelijk en alleen als ik de signal knop indruk.

Voorspatbord kan ik zo geen bouten van terugvinden, ga ik dus paar nieuwe voor halen. Zadel is de bevestiging niet goed, ook aanpassen dus,
 
Martell, die kom ik wel keer halen, of dat we elkaar ergens treffen ofzo.. eerst die motor maar 's de straat op
 
jep.. knippers hebben geen zin omdat er te weinig op zit

voor aansluiten en ze doen alsof ze stuk zijn....
aan, uit, aan, uit, aan, uit, aan, uit...

 

is idd niet de fijnst schakelende bak ,....dus dat kratje bier komt dan jouw kant op ....

het is gewoon een schakelende bak ,....meer niet....

....het is ....een bak




 
Jah, maar we pakken het anders aan.Die bronzen bus constructie in de holle as van de vierde versnelling die blijft. Die heeft ook groeven zodat de olie terugloopt en aan het eind zit een seal. Alleen dan wel nettere en sterkere van Jims'. Vervolgens wordt er van de keerring een stuk weggedraaid. Daar komt een o-ring in. En laatste naturlijk de andere lager/bussen vervangen.

De vorige eigenaar had alles dicht gekit.
 


Ben benieuwd of dit voldoende is. Hebben hier de ervaring dat Dijkshoorn oplossing defenitief is. Maar ja, af en toe wat olie onder je bak is ook geen ramp.
 
..die man heb ik echt bewondering voor ,...wat een vakman is dat
 
Ben benieuwd of dit voldoende is. Hebben hier de ervaring dat Dijkshoorn oplossing defenitief is. Maar ja, af en toe wat olie onder je bak is ook geen ramp.

Ik ben ook met je eens dat Dijkshoorn weet wat die doet.
Ik weet ook dat de bakken van m'n revisieboer óók niet lekken. De hele buurt rijdt er namelijk mee
 
Ik ben ook met je eens dat Dijkshoorn weet wat die doet.
Ik weet ook dat de bakken van m'n revisieboer óók niet lekken. De hele buurt rijdt er namelijk mee

oh,...ongetwijfeld zullen d'r meer professors zijn op dat gebied

je bakkie zal ook wel in orde komen
 
wat had eigenlijk een goedkoopste aftermarket 5 bak gekost ?
 
Ik ben ook met je eens dat Dijkshoorn weet wat die doet.
Ik weet ook dat de bakken van m'n revisieboer óók niet lekken. De hele buurt rijdt er namelijk mee

Dan komt het wel goed. Maakt niet uit hoe ze het doen, als het maar goed gebeurt.

Ps. M'n ouwe trouwe compressor is net definitief naar de klote gegaan. Ben het nou zat dat ding. Mot een nieuwe, maar kost wel weer een berg geld. Wil geen goedkope chinees.
 


een ouwe atlas uit de jaren 60 voor een oud ijzer-prijs opscharrelen
 
ik zal helaas zo'n lullig chinees stof-weg-blazertje moeten aanschaffen ,...heb geen 3-fase in me hok
 

wat is 'r stuk aan dat ding ?
 
wat is 'r stuk aan dat ding ?

Heb hem al een paar keer gereviseerd, maar ding is nu echt helemaal op. Lek, 1 cilinder nul compressie, hier en daar doorgerot, reduceer matig, enz. Klaar met dat ding. Is denk ik ook al een jaar of 50 oud. Merk onbekend.

Heb effe bij nieuwe gekeken, maar dat ga ik ook echt niet doen. Ga wel zoeken naar een gebruikte, maar heb hem eigenlijk wel snel nodig.
 
een hoop prof./bedrijven gaan over op die snel-draaiers ,.......zal dus nog wel ergens een soort Harley Davidson achtige ( en klinkende ) compressor uit de 60-er/70-er jaren op de kop te tikken wezen
 
wat had eigenlijk een goedkoopste aftermarket 5 bak gekost ?

500-600 euro op marktplaats van ouder model tour/softtail. (FXR en dyna frame passen niet op mn hardtail frame). Moet je wel een beetje geluk hebben, zo vaak zie je ze niet voor die prijs.
Zal dan nog wel een revisie bij moeten of in ieder geval nieuwe keerringen/lagers etc. Dus denk nog eens aan 500 euro, want ik kan dat niet zelf.

of gewoon meteen rond de 1000 voor een goede 5 bak. Liever wil je dan eigenlijk meteen een wat later model; hydraulisch en met de snelheidsmeter in de bak.
Maar je kan voorstellen dat je dan weer duurder uit bent.

Revisie van 4-bak kost ongeveer 400-500.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.