Grote beurt Ducati Monster S4 2500,-

De dingen die gedaan zijn m.b.t. de grote beurt zijn vaste werkzaamheden die gedaan worden, of de motor nou goed of niet goed is onderhouden. Ik bedoel dan de vloeistoffen, filters en olie. De slijtageonderdelen is een ander verhaal, remblokken en koppelingsplaten en band kwamen er bij. Mijn grootste klacht is niet eens verholpen, namelijk het vallen uit de versnelling, vooral de 2e en de 5e. Motor valt vaak in neutraal tijdens rijden. Ook de kleppen zijn niet gesteld, hier had ik ook om gevraagd. Het vallen uit de versnelling blijkt geen schade maar een product eigenschap van Ducati. Op MotorNL hebben ze onlangs een nieuwe Ducati getest en deze viel tijdens de testrit 5x uit de versnelling en de presentator vond het redelijk normaal..
Een van primaire oorzaken van slecht schakelen, is een slechte koppeling. Daarom heeft hij de koppeling gedemonteerd / geïnspecteerd en de ingeslagen koppelingsplaten vervangen. Kleppen zijn geïnspecteerd en aldus factuur hoef je ze volgend seizoen of deze winter pas te laten stellen. Dat is nou juist wel meedenken van zijn kant, hij gaat dus niet blind iets staan doen dat eigenlijk (nog) niet nodig is.
 
Dat het "uit de versnelling vallen" van een Ducati normaal zou zijn bestrijd ik. Een collega van mij heeft een Monster 900 en ik zelf een Monster S2R800. Noch bij hem, noch bij is de motor ooit uit de versnelling gevallen. Ik vind de Ducati versnellingsbak juist uitermate prettig en nauwkeurig schakelen.

Uit de versnelling vallen past ook helemaal niet bij het sportieve imago van Ducati: hoe wil je snel zijn/racen met een motor die uit de versnelling valt? Dat kan helemaal niet.

Mijn Moto Morini 3½ (1973) begon uit 1e of 2e versnelling te vallen bij ong. 70.000km op de teller. Bak gedemonteerd en daar bleek het tandwiel van 1e of 2e versnelling tegen een schakelvork aan te lopen, met slijtsporen op zowel het tandwiel als op de schakelvork. Nadat deze delen vervangen waren en de bak opnieuw was afgesteld was het probleem verholpen.

(Volgens mij hebben ingeslagen koppelingsplaten weinig/niets met het uit de versnelling vallen te maken, maar ik kan ernaast zitten).
 
Ik had gevraagd om een grote beurt, ophogen, klacht voorwiel trilt bij remmen, kleppen controle en evt. stellen, benzine meter nakijken en evt. tunig/afstellen.
Eventueel tuning, wat houdt dat in? ;)

Toen ik de motor de eerste keer terug kreeg liep hij beroerd, viel uit boven de 6000 toeren. De motor liep perfect voordat ik 'm heen bracht. Hij heeft de motor weer opgehaald en dat resulteerde in reparatie no2, bleek de CPU/computer stuk te zijn.
Je krijgt de motor terug maar je krijgt niet te horen wat de schade was?

Ook de kleppen zijn niet gesteld, hier had ik ook om gevraagd.
Is dat zo? Eerst was het nog "evt. stellen", maar dat bleek dus nog niet nodig.

Wat zei ie over de druppellader?
En is ie beide DB killers verloren?

Liep al mooi hoor maar nu iets sneller.. Ging idd van 1000,- uit voor de beurt, plus extra voor het ophogen, benzinemeter en dyno.. Maar niet 1500,- extra :(
Waar ging je dan wel van uit? ;)
 
Laatst bewerkt:
Eventueel tuning, wat houdt dat in? ;)
Je krijgt de motor terug maar je krijgt niet te horen wat de schade was?
Is dat zo? Eerst was het nog "evt. stellen", maar dat bleek dus nog niet nodig.
Wat zei ie over de druppellader?
En is ie beide DB killers verloren?
Waar ging je dan wel van uit? ;)

Lees eerst het topic effe terug, want nu gaan we echt compleet opnieuw beginnen ... _O-
 
Eventueel tuning, wat houdt dat in? ;)


Je krijgt de motor terug maar je krijgt niet te horen wat de schade was?


Is dat zo? Eerst was het nog "evt. stellen", maar dat bleek dus nog niet nodig.

Wat zei ie over de druppellader?
En is ie beide DB killers verloren?


Waar ging je dan wel van uit? ;)
1. Evt. tuning bedoelde ik afstellen/Dyno
2. Hij was verrast dat ie boven de 6000 uitviel, hij had test gereden en liep perfect
3. Stellen moet bij 30.000 maar hij had er geen zin of tijd voor, alles was binnen marge.
4 en 5 Ik heb nog niet met hem gesproken over de factuur.
6. Hij is 1 verloren maar kon dezelfde niet meer bestellen denk ik. Ik heb nu geen db killers. Hij is de nieuwe vergeten te plaatsen.
 
Het vallen uit de versnelling blijkt geen schade maar een product eigenschap van Ducati. Op MotorNL hebben ze onlangs een nieuwe Ducati getest en deze viel tijdens de testrit 5x uit de versnelling en de presentator vond het redelijk normaal..

Hier heb ik werkelijk nog nooit van gehoord.... :?
heb verschillende Ducs gereden maar dit is mij volkomen onbekend !!!
 
Het "ophogen" aan de achterkant kan ook al de kop niet kosten. De S4R heeft volgens mij hetzelfde frame en dezelfde enkelzijdige achterbrug als de S2R en daarom weet ik het. Er is naast de achterschokbreker een stang gemonteerd met daaraan boven en onder een stelmoer. Met die stelmoeren kun je de hoogte aan de achterzijde vd motor instellen. Soms zijn die stangen wat aangeroest (lees: vastgerot) en dan kost het meer moeite maar een beetje monteur heeft dat in een half uur geregeld. Je kan er n.l. goed bij. Het is stang 16 op deze tekening.
 
2. Hij was verrast dat ie boven de 6000 uitviel, hij had test gereden en liep perfect
Ik bedoelde eigenlijk of er op dat moment niks over de factuur / kosten is gezegd.. je hebt toen met hem gesproken neem ik aan?
 
Het "ophogen" aan de achterkant kan ook al de kop niet kosten. De S4R heeft volgens mij hetzelfde frame en dezelfde enkelzijdige achterbrug als de S2R en daarom weet ik het. Er is naast de achterschokbreker een stang gemonteerd met daaraan boven en onder een stelmoer. Met die stelmoeren kun je de hoogte aan de achterzijde vd motor instellen. Soms zijn die stangen wat aangeroest (lees: vastgerot) en dan kost het meer moeite maar een beetje monteur heeft dat in een half uur geregeld. Je kan er n.l. goed bij. Het is stang 16 op deze tekening.
Staat haarfijn omschreven op de factuur:
rijhoogte versteller gangbaar maken, stang verwijderen en kogels los maken, smeren kogels
 
Ja, dat klopt maar al die werkzaamheden zijn op 1 hoop gegooid (9,5 uur) en er is niet nader gespecificeerd hoe lang dit klusje duurde en wat het kostte.
 
Ja, dat klopt maar al die werkzaamheden zijn op 1 hoop gegooid (9,5 uur) en er is niet nader gespecificeerd hoe lang dit klusje duurde en wat het kostte.
Dat die factuur een zooitje is ben ik het helemaal mee eens. Maar alle kleine klusjes specificeren als "0.25 uur arbeid aan XXX" is ook niet handig.
 
Een van primaire oorzaken van slecht schakelen, is een slechte koppeling. Daarom heeft hij de koppeling gedemonteerd / geïnspecteerd en de ingeslagen koppelingsplaten vervangen. Kleppen zijn geïnspecteerd en aldus factuur hoef je ze volgend seizoen of deze winter pas te laten stellen. Dat is nou juist wel meedenken van zijn kant, hij gaat dus niet blind iets staan doen dat eigenlijk (nog) niet nodig is.
 
Dat het "uit de versnelling vallen" van een Ducati normaal zou zijn bestrijd ik. Een collega van mij heeft een Monster 900 en ik zelf een Monster S2R800. Noch bij hem, noch bij is de motor ooit uit de versnelling gevallen. Ik vind de Ducati versnellingsbak juist uitermate prettig en nauwkeurig schakelen.

Uit de versnelling vallen past ook helemaal niet bij het sportieve imago van Ducati: hoe wil je snel zijn/racen met een motor die uit de versnelling valt? Dat kan helemaal niet.

Mijn Moto Morini 3½ (1973) begon uit 1e of 2e versnelling te vallen bij ong. 70.000km op de teller. Bak gedemonteerd en daar bleek het tandwiel van 1e of 2e versnelling tegen een schakelvork aan te lopen, met slijtsporen op zowel het tandwiel als op de schakelvork. Nadat deze delen vervangen waren en de bak opnieuw was afgesteld was het probleem verholpen.

(Volgens mij hebben ingeslagen koppelingsplaten weinig/niets met het uit de versnelling vallen te maken, maar ik kan ernaast zitten).
 
1. Evt. tuning bedoelde ik afstellen/Dyno
2. Hij was verrast dat ie boven de 6000 uitviel, hij had test gereden en liep perfect
3. Stellen moet bij 30.000 maar hij had er geen zin of tijd voor, alles was binnen marge.
4 en 5 Ik heb nog niet met hem gesproken over de factuur.

3. Dat kan hè. Klepspeling controleren doe je bij een bepaalde km.stand. Dan kan de speling zodanig zijn dat er gesteld moet worden en heb je er wat meer werk aan, dan als blijkt dat de speling in orde is en er verder niks hoeft te gebeuren .

4 en 5. Joh, nog niet eens over gehad! Hoe zie je het nu dan, hoe ga je het gesprek aan met alle reacties uit dit topic in je achterhoofd?

6. Hij is 1 verloren maar kon dezelfde niet meer bestellen denk ik. Ik heb nu geen db killers. Hij is de nieuwe vergeten te plaatsen.

:X
 
Ik was vandaag bij Mike en die was een aantal spulletjes aan het bestellen , opzoeken , pakking voor dit remleiding voor dat nippeltje enz enz , half uur bezig
Hoe moet je dat op een rekening zetten , dat kan niet , ik bedoel je bent allemaal dingen aan het doen als monteur waar je moeilijk een rekening voor kunt schrijven
 
De eerste rekening inmiddels betaald maar rekening nummer 2 ligt alweer op de mat. De motor liep nog steeds niet mooi en het voorwiel trilde nog steeds. Volgens de reparateur een grote beun fiets.. Heb nu incl. aankoopbedrag 8000,- betaald en heb er nog maar een week van kunnen genieten.. Had voor dit bedrag een nieuwe kunnen kopen.. !x en nooit weer een Duc voor mij iig :(
 

Bijlagen

  • f190489.1.pdf
    55,6 KB · Weergaven: 98
Je moet wel een goedgevulde spaarpot hebben om nu weer 600+ af te tikken bij een monteur die revisie nog niet kan spellen

edit:
Of is deze rekening weer 2500 als ik t goed lees met datum 05-08-'19:o
 
Mijn God, wat een bedrag.....ben je klaar mee....5k aan onderhoud.

Troost je in de afgelopen 15 jaar ben ik met mijn duc dat, of iets meer ook wel kwijt geweest.....:+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan