Grondspeling cruisers

Bike_Explorer

MF veteraan
4 jun 2012
2.913
2
-
Hallo allemaal,

Na lange tijd eindelijk A rijbewijs compleet gemaakt! Ik twijfel al een periode om weer een motor aan te schaffen en dat moet dan eem cruiser worden. Ik heb al ervaring met een zzr600, honda cbr125r en een dragstar 650.

Ik wil misschien wel een dragstar 1100 nu, maar bedacht mij dat die dragstars blijkbaar een nog wat lagere grondspeling hebben dan vergelijkbare motoren?

Zou je met een Honda vt 1100 c2 bijvoorbeeld schuiner de bocht door kunnen dan een Dragstar 1100 zonder de stepjes o.i.d. te raken?

Lijkt mij lekker om rond te tuffen, maar toch ook om af en toe lekker bochten te rijden...

Ik hoef sws geen floorboards trouwens! Had ik er bij mijn Dragstar 650 ook afgehaald xD

Groetjes!
 
Forward controls kun je zelf ook iets hoger zetten. Voor de rest niet in de verleiding komen om het geheel te gaan verlagen voor de looks. Dan kun je inderdaad best een lekker bocht nemen. Met een cruiser is het wel iets harder werken als met een sport of all road machine.
Maar deze is echt laag, forwards iets hoger gezet en een klein schaamrandje op een 250 achterband.
tlrVo5kyn08w9rvbucyIj272bM96ixmb_VCxeoFK8ghJabgLJuVG37jnemiTq6Mtmx1GXQtlI9uUJQR84bn9cIRCnMhH_HRuKmWplvt6vhOkhmyAkKgkVCEcg6m26NdCBVdbUkIinj0nQRdYkXRiRcg60Xg7RWiHY8g65QaNmcFWXq5sc7w5JY1FJhCxelQ-3AlQW6lizq9HPRjEGsfbLgUVNKuSGLn13UruYjgiln-MGNxv6UrpvXAjpMDIY9PHRQVjjx5IZ9FKyLAW-m2zWCZy_4AJhUuYZ6nNLulFO7pwbI1wN_AhHT5aV2qBt52lEFuztcetqMJfk-E37GYtxAXwOC-ikmpTQzFgZWJ9a-HdNMuZIORzUXfqcVNbYFp11v1jA2P51b5R0uhi754TRTEKtR2iqYnNDCTTSQLTUzfGNVj0vevnOB_fgdvGQXfVikFDjHg6MdrppbNm5LGvG0U16wPK1WRmywbOfRNYIRsvcuR0mxOCX0hl_3sYkZdnidfylGKPqFR_dPNXJHn_WBEKjaWPtRkCxNictiMg1gD7hLdHlY25VyYOD8nIIycuNLX-yZXxB9ymzf4OXIQbrEAePc7unNvLo7UWT3K8ffPNQuYK3HA1L3p9Gd9UcdRxZHXttCb4W9O0rQg4ETlU3DWsYNTEBn-v3_axLl2nmqb9qIhTLOW-G1-7IrhxQYWZQ4lFiwCXKkiXGfiAQe1wUKov=w1249-h835-no


mWMBWPviuTaluycaUzE5jOm_oz5rsLVVXT40qD9Bzy8SM5QJsG30yKT2bGuHBfipADRR69eyJxg0_1cXnoqVuJbMoPAdhhu0Z8lpsYt5jAXU93qbyac84UVQwDtRpi5W3RigWjNwNxZFZJzg82lDhC8sDJNxGsyeoD4gyKp27-YrjtzvxgBBNSmjne2VWk3qHvUd_yfHE-4lba8rB7cUajpHwblk9QN2jeHFPKOuNWB3VRDKMAJVd2jkATYGpTO86RQNn_HRCew5M2XENHvXW4y_lZhi-0-VECM4_DBuGt8gFr7OX1xm3PTmh5rYqYrlzX03XmjC9DudPJS4P9qlnuoZ_6cH23E-nXw4s6TVlgEf7agtQFviafNSLak8QZW_D_yc_JHY2KIPtER48_cex3ewfb124yyhgERd3k-AmPvcJnLmkAiI-5HoFsK5cTYq5kLM-oH2Bo5Vu_7M8der63JDBaYonnVZFA_SoD4EYaMlaZpe6PMt0t5UXdI6gZclQ7q2kuoUu-XpQOsBp7_9Cs2_R-w4OnrvXJkcPX_Ot3vGMhAGSBs8I4fHIsPudy-oNJ2oMaKYaYa6v99ZcELdR6ZUZXL2eqe--NHczGG0ivIgetN-Ze7CtyLaomjDGhypP1i5rVj9HREzZM5VfIm5OJKvxj_EIyxk_5OCMyPHfFAe5leHKNIuBAsjYSPzmyew5TEch9aDWO0vgUTlV99xMcpu4Q=w1193-h895-no
 
Ik kan niet voor de Honda spreken, maar ik heb zelf een 1100 Dragstar. Als ik op het eerste gezicht naar de Honda kijk lijkt het alsof er niet al te veel verschil in zit qua grondspeling, en deze is me bij de Drag ook nooit echt tegengevallen. Het blijft natuurlijk wel een cruiser, dus een kneedown zit er niet in, maar ik kan hem behoorlijk schuin trekken voordat ik bang hoef te zijn dat ik mijn steps kwijtraak. Ik heb er zelf ook geen floorboards op zitten, en sowieso kun je de steps nog verplaatsen.
Mijn cruiser-ervaring reikt niet veel verder dan de Dragstar ben ik bang, dus de grondspeling van overige modellen zullen de overige Forumleden je meer over moeten vertellen!
 
Sinds kort rijd ik rond op een Dragstar 650 (met steps) en kan ook prima de bochten door, nu ben ik geen super sportieve rijder maar met de Suzuki intruder 800 van ons pap (met floorboards) raakte ik op rotondes toch regelmatig de grond.
Met mijn Suzuki Savage kon ik helemaal soepel door de bochtjes, maar dat is dan ook een veel lichtere en kleinere motor.
 
Forward controls kun je zelf ook iets hoger zetten. Voor de rest niet in de verleiding komen om het geheel te gaan verlagen voor de looks. Dan kun je inderdaad best een lekker bocht nemen. Met een cruiser is het wel iets harder werken als met een sport of all road machine.
Maar deze is echt laag, forwards iets hoger gezet en een klein schaamrandje op een 250 achterband.
tlrVo5kyn08w9rvbucyIj272bM96ixmb_VCxeoFK8ghJabgLJuVG37jnemiTq6Mtmx1GXQtlI9uUJQR84bn9cIRCnMhH_HRuKmWplvt6vhOkhmyAkKgkVCEcg6m26NdCBVdbUkIinj0nQRdYkXRiRcg60Xg7RWiHY8g65QaNmcFWXq5sc7w5JY1FJhCxelQ-3AlQW6lizq9HPRjEGsfbLgUVNKuSGLn13UruYjgiln-MGNxv6UrpvXAjpMDIY9PHRQVjjx5IZ9FKyLAW-m2zWCZy_4AJhUuYZ6nNLulFO7pwbI1wN_AhHT5aV2qBt52lEFuztcetqMJfk-E37GYtxAXwOC-ikmpTQzFgZWJ9a-HdNMuZIORzUXfqcVNbYFp11v1jA2P51b5R0uhi754TRTEKtR2iqYnNDCTTSQLTUzfGNVj0vevnOB_fgdvGQXfVikFDjHg6MdrppbNm5LGvG0U16wPK1WRmywbOfRNYIRsvcuR0mxOCX0hl_3sYkZdnidfylGKPqFR_dPNXJHn_WBEKjaWPtRkCxNictiMg1gD7hLdHlY25VyYOD8nIIycuNLX-yZXxB9ymzf4OXIQbrEAePc7unNvLo7UWT3K8ffPNQuYK3HA1L3p9Gd9UcdRxZHXttCb4W9O0rQg4ETlU3DWsYNTEBn-v3_axLl2nmqb9qIhTLOW-G1-7IrhxQYWZQ4lFiwCXKkiXGfiAQe1wUKov=w1249-h835-no


mWMBWPviuTaluycaUzE5jOm_oz5rsLVVXT40qD9Bzy8SM5QJsG30yKT2bGuHBfipADRR69eyJxg0_1cXnoqVuJbMoPAdhhu0Z8lpsYt5jAXU93qbyac84UVQwDtRpi5W3RigWjNwNxZFZJzg82lDhC8sDJNxGsyeoD4gyKp27-YrjtzvxgBBNSmjne2VWk3qHvUd_yfHE-4lba8rB7cUajpHwblk9QN2jeHFPKOuNWB3VRDKMAJVd2jkATYGpTO86RQNn_HRCew5M2XENHvXW4y_lZhi-0-VECM4_DBuGt8gFr7OX1xm3PTmh5rYqYrlzX03XmjC9DudPJS4P9qlnuoZ_6cH23E-nXw4s6TVlgEf7agtQFviafNSLak8QZW_D_yc_JHY2KIPtER48_cex3ewfb124yyhgERd3k-AmPvcJnLmkAiI-5HoFsK5cTYq5kLM-oH2Bo5Vu_7M8der63JDBaYonnVZFA_SoD4EYaMlaZpe6PMt0t5UXdI6gZclQ7q2kuoUu-XpQOsBp7_9Cs2_R-w4OnrvXJkcPX_Ot3vGMhAGSBs8I4fHIsPudy-oNJ2oMaKYaYa6v99ZcELdR6ZUZXL2eqe--NHczGG0ivIgetN-Ze7CtyLaomjDGhypP1i5rVj9HREzZM5VfIm5OJKvxj_EIyxk_5OCMyPHfFAe5leHKNIuBAsjYSPzmyew5TEch9aDWO0vgUTlV99xMcpu4Q=w1193-h895-no

Volgens mij heb ik het al eerder uitgesproken in jouw verbouwingstopic, maar het blijft ook een stuk vakwerk hoor!

Heb er zelf destijds niet echt opgelet, maar als je die stepjes nog zonder te lassen/boren wat hoger kan plaatsen is dat een goede optie.

Heb de steps bij de Dragstar 650 ook nooit aan de grond gereden, maargoed, wat niet is kan nog komen, vandaar..

Dank voor de reacties, dan weet ik wel even voldoende ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan