groene olie?(kleur)

Wizz

MF'er
15 aug 2009
70
0
hallo
wilde dus mijn kawasaki zx12 een beurtje geven en heb me geinformeerd welke olie er in moet.
Ik vond dus deze (zie foto) en wilde die gebruiken maar zag plots dat die olie dus echt groen is...en ik bedoel dus echt kawa groen :) van kleur.
Is het veilig deze olie te gebruiken want dit is de eerste keer in mijn leven dat ik "groene" olie zie?
full

full



grts
 
Heb net even op de site van Castrol gesnuffeld en wat filmpjes bekeken.
Lijkt toch of ze zeer serieus met motoren bezig zijn,samenwerking hebben met triumph.
En nog veel meer, de half syntheet power rs 10w 40 die ik gebruik voldoet ook aan de zwaarste specs. Maar dit zou allemaal bullshit zijn begrijp ik.
We worden genaaid door castrol.
Waar zijn de artikelen die dit ondersteunen en geloofwaardig maken?
Die zou ik graag eens doorlezen.
Ik stond gisteren voor het stoplicht een vent in een Quattroporte uit te lachen. Immers, de fiat panda ernaast voldeed ook aan de eisen voor op de weg.
 
Ik stond gisteren voor het stoplicht een vent in een Quattroporte uit te lachen. Immers, de fiat panda ernaast voldeed ook aan de eisen voor op de weg.

Het is niet anders dan wel/niet DIN - ISO eisen in mijn vakgebied.

Ja maar dat is precies het zelfde ding!
Maar dan met een wat minder goede pasvorm.
Geloof er niks van
O.K
Maar het is toch gewoon het zelfde?
Maar dan met een minder goede pasvorm.
 
Het is een olie die geen olie maar vloeistof genoemd word :?

Google maar op API-1509 Annex E.

DOT 3,4 en 5.1 zijn Poly-Aklyne-Glycolen: (PAG's)

Polyalkylene Glycol Base Oils

Worden ingezet als smeermiddel voor uiteenlopende toepassingen.

Remsysteem is een hydraulisch systeem en een hydraulische olie smoelt als hydraulische vloeistof ook niet zo goed, toch? :+

Een remvloeistof valt volgens internationale standaarden gewoon in GROUP V base oils.
 
Laatst bewerkt:
Castrol vermeldt zelf al bij de technische specificaties van de Power RS Racing 5W40 olie dat de basisolie een sterk gerafineerde olie is -> dus geen volsyntheet (ester technologie)

Wat op de website staat moet je niet altijd geloven ;)

Op het SDS is een mengelmoesje van basisolie te zien zonder CAS nummers. 10 tegen 1 dat dit inderdaad geen 100% syntheet is.

Overigens is de term "synthetisch" niet exclusief voorbehouden aan een ester olie.
Een Poly-α-olefin (PAO) is ook een synthetische olie.
 
Groene olie motul300 v zit meestal in circutmotoren het is raceolie.

Knap dat die olie dat weet hè? Ongelofelijk wat ze tegenwoordig al niet kunnen maken...!

OK, vooruit ff serieus dan maar: mijn motor loopt in het normale verkeer heter dan op het circuit en maakt ook veel extremere/koudere omstandigheden mee. Juist dán wil ik goeie olie er in hebben zitten en 300V 15W50 is dan voor mijn motor de beste. En ja, het verschil met andere oliën merk ik (met name in het schakelen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan