Grensovergang Albanië - Montenegro.

Mister Vogezen

Prov Antwerpen.
14 jan 2019
1.254
1.070
Prov Antwerpen
Hoi ,

in september heb ik een leuke reis op de planning staan en zal ik ook door Albanië & Montenegro reizen.
Daarom een vraagje over de grensovergang Albanië - Montenegro , Muriqan - Sukobin die ik zal nemen op 19 sept.
Ik heb al gelezen dat het druk kan zijn aan deze overgang maar ook al gelezen dat het niet zo druk is.
Ook heb ik al gelezen dat er een rijstrook zou zijn voor de motorfietsen en ook al gelezen dat als er een lange file staat je met de motorfiets mag voorbij rijden tot waar de beambte zit.
Wat is hier allemaal van waar , heeft er iemand recente info hierover ?
 
Afgelopen jaar (half augustus) ben ik met de auto de andere grensovergang (Hani i Hotit - Bozhaj) van Albanië naar Montenegro overgestoken.
Daar was het inderdaad erg druk, maar motoren konden langs de rij rijden tot aan het de controle rijden.

In 2014 ben ik bij Muriqan - Sukobin de grens overgegaan. Daar was het toen rustig, maar dat was in mei.
 
Hoi ,

in september heb ik een leuke reis op de planning staan en zal ik ook door Albanië & Montenegro reizen.
Daarom een vraagje over de grensovergang Albanië - Montenegro , Muriqan - Sukobin die ik zal nemen op 19 sept.
Ik heb al gelezen dat het druk kan zijn aan deze overgang maar ook al gelezen dat het niet zo druk is.
Ook heb ik al gelezen dat er een rijstrook zou zijn voor de motorfietsen en ook al gelezen dat als er een lange file staat je met de motorfiets mag voorbij rijden tot waar de beambte zit.
Wat is hier allemaal van waar , heeft er iemand recente info hierover ?
Ben daar in 2015 de grens overgestoken. Veel verkeer inderdaad, maar je kan er met de motor zo langs rijden tot helemaal vooraan... Wij stonden eerst netjes te wachten totdat ineens in die autos begon te zwaaien dat we doorrijden moesten :)
 
Met de motor gaat het heel MAKELIJK
Ben er al 3 keer langs gekomen,ze zijn soms erg vriendelijk.
Zet wel altijd even je helm af,vinden ze prettig.
 
Leuke promofilm.
Ik zie telkens dat ze aan de grens paspoorten afstempelen , controleren.
Volgens de website van de Belgische Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken,
http://www.ibz.rrn.fgov.be/fileadmi...t-Belgische-identiteitdocumenten-20181026.pdf
kan ik als Belg met mijn elektronische identiteitskaart in Albanië , Montenegro & Bosnië reizen.
Zijn deze mensen Zwitsers en hebben misschien een paspoort nodig ?
 
Leuke promofilm.
Ik zie telkens dat ze aan de grens paspoorten afstempelen , controleren.
Volgens de website van de Belgische Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken,
http://www.ibz.rrn.fgov.be/fileadmi...t-Belgische-identiteitdocumenten-20181026.pdf
kan ik als Belg met mijn elektronische identiteitskaart in Albanië , Montenegro & Bosnië reizen.
Zijn deze mensen Zwitsers en hebben misschien een paspoort nodig ?
Geen idee, is een Nederlands en een Duits paspoort :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan