GPZ600R + GPX600R

Nee nog eentje bijkopen hoort zeker niet tot de opties :p
Deze rijklaar maken en opknappen. Eens kijken of ik hem leuk rijden vind, zo niet word ie doorverkocht.
Vind ik hem leuk --> houd ik hem :D

Heeft me ook maar een prikje gekost. (300pleuries) :p

Denk dat mocht ik hem bijhouden,
Ik een soort slipon systeem maak zodat ik men standaarddempers er op en af kan nemen en eventueel ook aftermarketdempers. Zonder dat ik het hele systeem er op en af moet bouwen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal dit forum ook in de gaten houden ben sinds kort in het bezit van een:
gpz600r
Jaar:1986
Kilometerstand:+/-50.000
Verder nog niet veel op gereden in verband met het weer.


Groetjes Richard


netjes, ik rij juist nu op m'n gpz vanwege het weer. (pas sinds eergister) rij ik erop naar m'n werk. Er moet nog wel wat aan verbeterd worden, maar nog 1000 km en dan gaat de teller naar 80.000 :) (*met het 2e motorblok... dat dan weer wel)

mijn aandachtspunten zijn:
vrije slag op koppelingskabel,
vrije slag op gaskabel (inmiddels 2 in bestelling open/dicht)
voorvering, want hij bij hard remmen gaat hij all the way down. het tegendruk systeem is lek. (kan je op druk brengen met perslucht, (half barretje en dus niet 4 bar |( )
 
Ik moet ff nieuwe koppelingsplaten, -veren en -dekselpakking hebben. Enig idee waar ik dit kan halen? :) Het gaat om een gpz600r uit 85
 
Op het knipperlichtje na ziet hij er nog mooi uit!
Nog geen ervaring met de onderdelen maar dat zie je vaker met de wat oudere motoren, misschien een donor kopen.
Bij mij zit er een sport uitlaatje onder maar waar die vandaan komt en/of origineel voor de gpz is weet ik zo niet.


Ziet er uit als een kerker. die jij onder motor hebt zitten. Ik heb er ook zo een gehad ,vond hem zelf te luid. Maar ieder zo zijn ding.
 
Laatst bewerkt:
Ja hij maakt wel een beetje kabaal maar dan word je ook opgemerkt. als oude motor is hij natuurlijk ook mooi te gebruiken als pekel fiets.
Ik vind kerker een beetje overdreven, maar moeders mooiste is hij niet. Past mooi bij de motor ;)
 
Enige nadeel bij deze fietsen is dat je niet enkel de dempers kan vervangen maar gelijk het hele systeem. (of je moet beginnen slijpen natuurlijk)
 
Ach ontwerp van begin jaren 80 zullen we maar zeggen.

Alles in bulk en zo goedkoop mogelijk.
Was niet voor niets de budget supersport begin jaren 80.
 
Weet iemand een goeie manier om een GPX600 aan te passen naar moderne bandenmaten?

Zijn ervoor bepaalde aanpassingen nodig aan het frame de vork, of kan ik simpelweg passende velgen kopen die moderne bandenmaten hanteren?
Zoiet6s als in deze afbeelding een GPX600 met andere velgen.
Kawasaki-gpx600ninja600-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bassjunky mijn complimenten mooi gelukt!

Weet iemand wat z'n gpz blok gemiddeld aan kilometers draait?
 
Laatst bewerkt:
Heb mijne nu op 57 staan. Motor ook zo gekocht trouwens ;) En mijn achterbandje is maar een 130'er :)
 
Ik heb een gpx over de 100.000 gereden. Deed het nog prima, en zag er nog goed uit. Wel wat rammeltjes en olie zweet bij de uitgaande as, maar verder prima!!
 
Ik heb nu +/- 9.000 gereden op een set Dunlop streetsmart banden.

Doe ik iets verkeerd of slijten deze banden gewoon erg hard?
Of is een GPX sowieso een bandenverslinder?

streetsmart-slika.jpg
 
Die banden zijn redelijk snel versleten maar ze plakken ook als geen ander.
Heb ze op men CB500'tje, beste banden in mijn maten vind ik.
 
Dat zeker ze plakken als een gek.

Zelfs zo dat ik de limiet van het frame heb mogen ervaren.
Hij begon in een snelle bocht te hopbellen. Omdat de vering al niet meer zoveel kon doen en ook al op zijn einde zat.

Dus wie een GPX heeft en van plan is naar de bergen te gaan, en daarvoor een nieuwe set banden nodig heeft. Dan zou ik deze zeker in overweging nemen!
Heb er in de Pennine Mountains in Engeland ook erg veel lol met deze banden gehad.
 
Laatst bewerkt:
Bassjunky mijn complimenten mooi gelukt!

Weet iemand wat z'n gpz blok gemiddeld aan kilometers draait?

ik ben tot 75.000 km gekomen met het eerste blok en zolang er olie in blijft kom je er wel tot 100.000 mee.
Het ging bij mij mis doordat er bij een olie lek te weinig smering was, zeer waarschijnlijk is van m'n eerste blok daardoor het big end lager stuk. Ik weet zeker dat hij het anders nog wel gedaan zou hebben.
 
dat was bij mijn vorige motor ook het probleem, deze lekte niet olie maar gebruikte. :(
Bedankt voor de indicaties.

Gr.
 
Ik heb nog een gloednieuwe Haynes wph in de aanbieding voor de gpz/gpx 600/750. Stuur maar een mail of pb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan