GPZ 750/900/1000/1100 liquid cooled topic

denk het wel, is al behoorlijk gesloopt maar blok is nog compleet. Zit nu wel even met een verhuis dus kan nog wel even duren voor ik tijd vind ervoor....
 
Hmm dat is nog wel een klusje dus. Ik heb trouwens iets olielekkage uit het gaatje van de waterpomp, die keerring zal wel lek zijn. Weet iemand waar deze te bestellen zijn? Of heeft iemand een goede 2e hands waterpomp liggen?
 
Vraagje hier, is wel geen GPZ, maar een ZZR...

Het gaat om het uitlaatsysteem onder mijn ZZR1100 zijspan. Het is een 4-1-2 (de 4 bochten gaan naar 1 rechthoekige pijp en daaruit komen weer 2 dunne met 2 einddempers.
In de rechthoekige collector zit een rammeltje, schotje los ofzo. Rotgeluid. Nu is het verschrikkelijk veel werk om de complete uitlaat eraf te halen. Kort gezegd, span moet eraf en de complete stuurinrichting. Laatst al eens de radiateur gewisseld en dacht toen 'even'de uitlaat te doen. Maar dat gaat dus echt niet.

Nu mijn vraag; is het mogelijk om van 2 naar 1 einddemper te gaan? Zou dan het pijpje naar de rechter demper eraf willen zagen (dan kan uitlaat er wel onderuit om schotje te verwijderen) en zou dan links vanaf het rechthoekige stuk door willen breien naar een ronde pijp en daar 1 nieuwe (andere) einddemper opzetten. Wat voor aansluitmaat moet ik ongeveer aanhouden? Er zijn vast dikke 4 cilinders met 1 demper?

Het splitsen van het span is veel werk, heb geen takel en er zit geen middenbok meer op. Uitlaat nu is iets van Nexxus ofzo.

540.jpg

540.jpg
 
Hallo iedereen

Ik ben Rah, nieuw op het forum en sinds kort in bezit van een GPZ900r uit 93.

Ik wil deze gaan aanpassen en heb een wishlist wat wel een tijd zal duren.

Op korte termijn wil ik er bredere velgen/wielen van de ZZR1100 in zetten, een achterveer van een ZZR1100D om de achterkant te verhogen, een 4-1 bochtenset met een Yoshimura demper, en een Dynojet kit.

Op terijn wil ik er een ander stuurtje opzetten zodat ik wat rechter op kan zitten, en LED lampen.

Heeft iemand hier al eerder ZZR1100 velgen in een GPZ900r ingebouwd? Ik heb begrepen uit eerdere posts dat hier wat draai en freeswerk voor nodig is ?

Ik heb begrepen dat een zx10 (88/89) 530 voortandwiel zou moeten werken met ZZR1100 velgen en de standaard achterbrug, en dat een langere zijstandaard nodig is, bijvoorbeeld van de GPZ50r Unitrack.

Weet iemand toevallig ook of een bochtenset voor model 84-89 een op een past op een blok uit 93?

Gr

Rah
full
 
Uitlaat van 84 moet passen, blok is in al die tijd uitwendig niks veranderd.

Je moet wel het achterwiel hebben van een zzr1100 C model, D model past niet (of iig veel lastiger, naaf is breder.)

Je moet ook je schakelpook/linksysteem iets aanpassen, de ketting zal ertegenaan lopen.

Zijstandaard van een 750ut is geen must, de motor staat iets schuiner, maar zal niet omvallen.

Bovenste balhoofdplaat van een zephyr 750 kun je prima gebruiken voor montage van superbike stuur, mooier dan zo'n lsl of abm ombouw setje.
De offset, pootdikte etc is gelijk, moet alleen een pasbus gemaakt worden voor opvulling van de balhoofdpen.
Je ziet dan wel die grote(roestige) inbus doppen zien van de vorkpoten.

Tot zover, ps prima kleur die gpz van jou.

Heb ik zelf ook :P

Het kleine GPZ900R project
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen

Ik ben Rah, nieuw op het forum en sinds kort in bezit van een GPZ900r uit 93.

Ik wil deze gaan aanpassen en heb een wishlist wat wel een tijd zal duren.

Op korte termijn wil ik er bredere velgen/wielen van de ZZR1100 in zetten, een achterveer van een ZZR1100D om de achterkant te verhogen, een 4-1 bochtenset met een Yoshimura demper, en een Dynojet kit.

Op terijn wil ik er een ander stuurtje opzetten zodat ik wat rechter op kan zitten, en LED lampen.

Heeft iemand hier al eerder ZZR1100 velgen in een GPZ900r ingebouwd? Ik heb begrepen uit eerdere posts dat hier wat draai en freeswerk voor nodig is ?

Ik heb begrepen dat een zx10 (88/89) 530 voortandwiel zou moeten werken met ZZR1100 velgen en de standaard achterbrug, en dat een langere zijstandaard nodig is, bijvoorbeeld van de GPZ50r Unitrack.

Weet iemand toevallig ook of een bochtenset voor model 84-89 een op een past op een blok uit 93?

Gr

Rah
[afbeelding]


Dag rah ,

Als je jouw uitlaatbochten en dempers verkoopt neem ik ze graag over,mits ze nog ok zijn.

Hoor wel voor hoeveel eventueel.

Grt johsn
 
Bedankt voor de info KwaSuz, hier kan ik zeker wat mee. Kan nu in ieder geval al wat onderdelen zoeken.

Ik heb de hele topic doorgelezen. Erg mooie fiets heb je. Ik vind dit ook de mooiste kleurstelling, alleen een beetje jammer dat er geen Ninja stickers vanuit de fabriek op staan ;)

Is je motor nog wat veranderd sinds de laatste foto's in dat topic uit 2013?

Johsn, de bochtenset en dempers zijn er inmiddels al van af. Het schijnt dat de bochtenset wat lekt in het verbindingsstuk/overloop. De klemmetjes van de kopstukken zijn niet meer bruikbaar. Mocht je nog geinteresseerd zijn dan hoor ik het graag via een pm.
 
Is je motor nog wat veranderd sinds de laatste foto's in dat topic uit 2013?

Nieuwe bandjes :+


Ben zelf ook een zephyr kroonplaat aan het aanpassen en een oplossing zoeken voor die roestige lelijke inbusdoppen.

Wil de vering nog aanpassen en achtershock vervangen of reviseren.
Tijdens wat stevig doorrijden in de Eiffel vond ik 'm rijden als een lelijke eend :P
 
:t
Ik moet zeggen dat ik wel zoiets in mijn hoofd had maar ik had ze bij webike niet gezien.
Wel van die adjuster doppen, maar voordat die in NL zijn ben ik €200 armer.

Die dopjes moet een gemiddelde draaier ook voor mij kunnen maken, vastdrukken met een rubber ringetje oid.

Thx, nu heb ik er een plaatje bij.
 
Ah ok, de doppen op de link zijn geloof ik van rubber en maar een paar tientjes. Lijkt alleen wel de laatste in voorraad te zijn.
 
Gents,
Ik richt me maar eens tot jullie, omdat hier de experts zitten.
Ik heb al een paar jaar een gpz1000RX in de garage staan. Die heb ik aangepakt om er een naked van te maken.

Dus ook maar eens carbs gereviseerd( nwe ringetjes, veertjes, vlotternaald etc.) , de tank gedicht, nieuwe uitlaatbochten opgezet (4in2 zonder balanspijpje), K&N luchtfilters, nwe bougies ingezet, kleppen gesteld etc.

Maar, hij wil niet (meer) starten! Voor het kleppen stellen liep hij nog wel stationair, maar had geen vermogen beschikbaar. (1 uitlaatklep klep stond zo afgesteld dat hij nooit dicht ging.)
Ik heb benzine in de vlotterkamers, ik heb een vonk op elke bougie, maar niks, nada.

Zijn er soms eigenaardigheden waar ik rekening mee moet houden bij dit blok die ik nog niet ondekt heb?
 
Laatst bewerkt:
Gents,
Ik richt me maar eens tot jullie, omdat hier de experts zitten.
Ik heb al een paar jaar een gpz1000RX in de garage staan. Die heb ik aangepakt om er een naked van te maken.

Dus ook maar eens carbs gereviseerd( nwe ringetjes, veertjes, vlotternaald etc.) , de tank gedicht, nieuwe uitlaatbochten opgezet (4in2 zonder balanspijpje), K&N luchtfilters, nwe bougies ingezet, kleppen gesteld etc.

Maar, hij wil niet (meer) starten! Voor het kleppen stellen liep hij nog wel stationair, maar had geen vermogen beschikbaar. (1 uitlaatklep klep stond zo afgesteld dat hij nooit dicht ging.)
Ik heb benzine in de vlotterkamers, ik heb een vonk op elke bougie, maar niks, nada.

Zijn er soms eigenaardigheden waar ik rekening mee moet houden bij dit blok die ik nog niet ondekt heb?

Niet bijzonder, zijn de carbs schoon? Sproeiers niet dichtgeslipt.?
Losse filters? Hebben wel wat afstelling nodig maar stationair zou hij wel moeten lopen.
 
Niemand een mooi tweedehands rechterspiegeltje liggen voor mijn GPZje? *D

2elatn4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb nog eea van een ZZR1100 liggen geschikt voor inbouw Gpz900r of 750(..) iemand interesse? Gaat om 2 x achter bruggen, achterwiel, wat schokbrekers, remdelen en los spul.
 
Iemand nog een dynamodeksel liggen voor een gpz750r?
Is voor deze special.
 

Bijlagen

  • 521D19CD-685D-4A98-A381-AA0570441E1F.jpeg
    521D19CD-685D-4A98-A381-AA0570441E1F.jpeg
    480,7 KB · Weergaven: 11
Terug
Bovenaan Onderaan