GPZ 750/900/1000/1100 liquid cooled topic

Elektrisch is er nog veel, waaronder een heel goede kabelboom en een vrijwel nieuwe zekeringenkast. Zadel weet ik niet meer zeker, moet ik even de zolder op. zou kunnen.
 
Ik las een stukje terug wat over een olieleiding modificatie ivm de bekende kwalen van het krukas lager en nokkenassen die te weinig olie kunnen krijgen. Ik wil dit graag voor zijn, wat houd die modificatie precies in?
 
Ik las een stukje terug wat over een olieleiding modificatie ivm de bekende kwalen van het krukas lager en nokkenassen die te weinig olie kunnen krijgen. Ik wil dit graag voor zijn, wat houd die modificatie precies in?

Volgens mij is dat voor een zzr1100, bij een gpz900 vanaf 86 zijn de meeste problemen eruit.
Probleem bij kawa is dat deze met koude start en choke gelijk hoog in toeren schieten.
 
Ah okee dat is mooi. De choke is inderdaad een raar systeem, hij blijft alleen maar staan in de vol open stand, om ‘m een beetje normaal in de toeren te houden moet je hem met je duim vasthouden. Wellicht dat ik daar nog wat op verzin.
 
Heeft er iemand licht in de duisternis? Ik heb de GPZ weer lopend, als een zonnetje mag ik wel zeggen! Maarrrr, de temperatuur loopt tijdens stationair op tot het rode, maar de fan slaat niet aan. Zet ik de motor uit, slaat de fan ineens wel aan. Temp switch in de radiator heb ik twee andere voor geprobeerd, no help. Overigens heb ik de KVS ververst, ik weet niet of het hiervoor wel goed werkte.

Iemand tips?
 
Hehe net doorgelezen! Apart systeem zeg. Ik vermoed dat of de 110c sensor of de thermostaat kapot is.
 
:t
Mooi duidelijk verhaal toch? Stap voor stap controleren en je komt bij de schuldige dader.

Bij mij was ook de switch in de thermostaat (110) kapot ;)

Vele monteren een extra schakelaar om de fan handmatig aan/uit te zetten maar als alles goed functioneert is dat dus helemaal niet nodig.
 
Precies. Bij die van mij was er ook een gewone schakelaar in gezet, maar volgens de eigenaar werkte alles normaal. Ik vond dat al zo’n vreemd verhaal. Schakelaar en bedrading bende er uit getrokken en ik wil het gewoon origineel en werkend hebben.

Thermostaat is goed, net ff gekookt in een pannetje ;). Waar had je die 110 switch vandaan? Nieuw €70 zag ik :(. Denk dat ik om te testen er een 97c switch in zet (die uit de radiator), daar heb ik er toch nog twee van liggen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem bij gpzzone vandaan maar is incl verzenden niet veel goedkoper.
Maar hij heeft wel alles op voorraad, goedkoopste verzending kan wel wat langer duren.
Maar service is top.

Je kan ook de oil switch loskoppelen, dan zou de 97 switch de fan moeten laten aanslaan.
 
Ik had het ook al in dat andere topic geplaatst, maar ik heb de stekker van die olie switch gehaald en nu werkt de fan goed. Slaat aan als de temp in het midden staat. Ik vermoed dat de110c switch alsnog niet goed is, dus daar moet ik nog een anders voor hebben.

Overigens is de motor klaar en rijd als een trein! Erg snel voor een motor van 30 jaar oud! Binnenkort nog een nieuwe achterband er op en ik wil er nog een USB lader opzetten en dan is ie voorlopig wel klaar.

34rf6h4.jpg
 
Er zweet een beetje olie uit het gaatje achter de waterpomp, de keerring van de waterpompas lekt dus intern. Weet iemand waar ik hiervoor een revisiekitje kan bestellen? Verschillende webshops al bekeken, maar de juiste nog niet gevonden.
 
ben trouwens op zoek naar een nieuwe achterband, huidige avon is bijna op.
Iemand suggesties? zou graag eigenlijk een bredere erop leggen maar veel keuze is er precies niet...
zou trouwens ook gelijk de wielen laten poederlakken in het zwart dan.
 
hmm, geen tijd en zin in ombouw projectje :)
maar ik zie maar weinig passende banden in de bestaande maat ook. In ieder geval niet veel keuze in moderne banden
 
Die velg past er zo 1:1 in? Of moet je ook de achterbrug overzetten?

@Koen: Cool ding!

Wat betreft die achterband, ik heb er bij mij net een Battlax BT45 op laten leggen, schijnt wel een goed bandje te zijn. Ik heb er nu nog maar zo’n 50km gereden dus kan er nog niet veel zinnigs over zeggen, voelt overigens wel goed aan.

2duz49f.jpg



Heb er ook 30pk bij getuned, rode velgstikkers geplakt 8-)

jqp0lx.jpg
 
Laatst bewerkt:
ja, meeste spannende band lijkt me ook de bt45 dus denk dat die het zal worden..

mooi die stikkers, leuk om aan te brengen :p
 
Heb jij misschien nog een 110c sensor voor het koelsysteem liggen die ik kan overnemen? Die van mij is hoogstwaarschijnlijk stuk. Het is degene die samen met de temp meter sensor in het thermostaathuis zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan