Martijn137
Die hard MF'er
- 22 mrt 2012
- 314
- 32
Ehh, met een beetje onderhoud kan een kawa het best hebben.
Nou heb je een 88er en daar zijn de kinderziektes wel uit, maar het blijft een kawa.
Een koude start met choke gaat gelijk richting de 3000 toeren en dat is voor je nokkenassen niet zo fijn.
Zal je dus moeten regulieren met het handje
Op on en res wordt de kraan bedient door het 'vacuüm' van de motor, op pri staatie op doorlopen.
Handig om de carbs te vullen na een winterstop, niet handig als je vlotternaalden niet goed afsluiten.
Die kranen zijn ook aandachtspuntje, als ze niet meer afdichten op on of res EN je vlotternaalden dichten niet goed af, heb je kans dat je carter volloopt met benzine.
Controleer dus met regelmaat je olieniveau.
S ook een dingetje, olie checken
Olie verversen ook, kieper er nooit meteen 3,4 liter in. Is teveel. Max 3 liter, daarna controleren en eventueel bijvullen.
Bedankt voor je reactie!
dat van de choke heb ik gemerkt ja, hij gaat snel de toeren in met de choke erop ja.
maar hij heeft hem toch wel nodig nu
en dat van de olie heb ik ook gemerkt.. het raampje zit nu precies vol....
moet er dus eigenlijk wat olie uitvissen zodat ik kan zien of er wat bij komt... dat is nu erg lastig.
maar het benzine kraantje heb ik dus nog even naar gekeken, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid op een andere stand dan dat hij nu staat (on) terwijl reserve toch wel handig lijkt
ik haal nu 150km op een tank en geeft de meter aan dat hij leeg is dan moet ik ook meteen 15liter tanken... ( 1 op 10 )
ben wel blij dat ik gisteren een druppellader heb gekocht... volgens dat malle ding zat er nog maar 25% prik in... dat zou een leuke verassing zijn geweest als ik wou gaan rijden