Duke Nukem
MF veteraan
- 8 dec 2007
- 3.867
- 2.409
He Erik, ja hij is niet van de kar gelazerd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
cool
Net zulke plannen mee als de vorige?, die was erg mooi geworden
(Ik had er biiiijna weer één gekocht maar kon gelukkig de verleiding weerstaan )
Oh wacht, da's een R dus waterkoeling. Maar evengoed.... de plannen zijn?
Een eigen zaak met klassiekers, gedurfd
Ik wens je veel succes, verders niet nieuwsgierig maar wat heb je staan zoal
Je zit officieel ook niet in het juiste topic, geen verstand van luchtgekoelde gpz's hier
Maar ik zal mijn hand over mijn hart strijken, aangezien ik ook zo'n 750 heb gehad.
Van Yuasa kun je veel accu's op 2 manieren bestellen, met of zonder sensor.
Je kan niet altijd zomaar iedere sensor in een willekeurige accu steken ivm lengte van de sensor. Er bestaat een kans dat deze de accuplaten raakt.
Verder een tof ding en mooi dat je hem rijdend hebt gekregen
Wat betreft die accu, ik begrijp inderdaad dat je een bepaald type accu nodig hebt, maar die heb ik niet. Kun je de draad van die sensor doorlussen zodat ie alsnog een batterij lamp geeft als er iets niet klopt?
Ligt er een beetje aan waardoor de keerringen zijn gaan lekken. Ouderdom/uitdroging en een niet te hoge KM stand, dan zou ik enkel de keerringen doen. Bij een hogere KM stand kan er speling op de bussen zijn ontstaan, dan is er dus eigenlijk speling tussen binnen en buitenpoot. In dat geval ook bussen.
Als het chroom nog goed is, en het uitdroging/ouderdom is zou ik eerst enkel keerringen doen. Is niet heel spannend.
Wat betreft de dip kan ik je niet verder helpen.
Wil je hem origineel houden? Dikke upside-down erin van een jongere sloper anders..
95.000km is een respectabele stand, zou ik mij om het dippie bij 4000rpm even geen zorgen maken.
Grote beurt geven, kleppen controleren en zonodig stellen, en de carbs synchroniseren.
Veer link systeem zou je los kunnen halen, schoonmaken en opnieuw goed invetten. Hier zitten naaldlagers in die schofterig duur zijn.
En lekker rijden
Als je toch gaat ombouwen volgend jaar is er veel mogelijk.
Redelijk eenvoudig; gpz500s voorwiel en zzr600 achterwiel. 17" 120 vóór en 160 achter. Met behoud van eigen voorvork en schijven.
Of voorvork van gpz900 a7>, past 1op1 met dikkere poten en betere remmen.
Lastiger, willekeurige voorvork en stuurpen omzetten. En 180 brede achterband van willekeurige sportfiets.
Het is allemaal gedaan, voor meer info zie ook;
900r.de
Gpzzone.co.uk
En mijn eigen topic ff spammen
Het kleine GPZ900R project
95.000 respectabel? Normaliter net ingereden toch of gaat dat voor kawa niet op?