goretex, handvatverwarming, xenon, rainX, volledige kuip...

Kijk dat roep ik nou altijd: Het meeste valt ernaast :+ Kennelijk bij jullie, want ik heb nauwelijks regen gehad. })
Wel wat meer wind dan gewoonlijk, maar niet storend. Eigenlijk gewoon lekker weer om te rijden 8-)

VRIJDAG *O* :W
 
Handschoenen aandoen, kan de regen niet bij je mouwen erin waaien.


:Y _O- _O- _O- _O-
Hehe, goed punt ;) Maar ik heb idd handschoenen aan. Het stomme is, het kruipt ook niet omhoog of omlaag, het komt er alleen op dat punt doorheen. Beetje vreemd allemaal... en vochtig ook :+
 
Kutweer?

Ik weet niet wat jij je voorstelt bij een kut.
Voor mij is het een plat woord voor een heerlijk lichaamsdeel.
Spreken we dan niet liever van rotweer, of scheitweer, of zo?

Nu ja, dat is jouw keuze.
Als jij slechte ervaringen hebt met kutten is dat jouw probleem.
Ik heb daar heel fijne ervaringen mee.

Heerlijk motorweer vandaag. Regen, zijwind, modder, vanavond weer eens de laarzen schoongemaakt en gepoetst na een fijne modderrit, de broek afgesponst.
En dit is nog maar het begin van de herfst!
Overal bietenwagens op de weg, veel modder, dan nog meer regen, nog meer wind, straks weer sneeuw....


En voor je het weet, is het weer voorjaar en kun je weer fijn toeren.
Groeten,
Eduard
 
Heb handvatverwarming op mijn bird zitten, maar die begint een beetje gaar te worden heb ik het idee. Dus zit te twijfelen tussen vervangen, en dan misschien maar voor een origineel honda setje, of van Gerbing electrisch verwarmde handschoenen + een permanente temperatuur regelaar op de bike.
Maar in het laatste geval zit ik te twijfelen tussen de volledige handschoenen van gerbing of de binnenhandschoenen. Iemand hier die daar ervaring mee heeft? (ja, zal ondertussen ook wel zelf ff gaan zoeken ;)
 
aansteller :')

oh, het is weer zaterdag :+
Goede voorbereiding is het halve werk. Had afgelopen winter al geconstateerd dat de handvatverwarming het aan het begeven is. En gezien mijn handen pijn gaan doen als ze te koud worden wil ik voor deze winter gewoon goed voorbereid zijn :P
 
Goede voorbereiding is het halve werk. Had afgelopen winter al geconstateerd dat de handvatverwarming het aan het begeven is. En gezien mijn handen pijn gaan doen als ze te koud worden wil ik voor deze winter gewoon goed voorbereid zijn :P
ik had het tegen de TS :)
 
Goede voorbereiding is het halve werk. Had afgelopen winter al geconstateerd dat de handvatverwarming het aan het begeven is. En gezien mijn handen pijn gaan doen als ze te koud worden wil ik voor deze winter gewoon goed voorbereid zijn :P

Had ik dus ook. Ik was alleen niet zo kapot van de verschillende uitvoeringen van die verwarmde handschoenen. Veel gedoe met kapotte bedrading, dat spul is nogal kwetsbaar.
Ik heb, hoe gek dat ook klinkt, een verwarmd Gerbing kraagje gekocht en een setje van die motorwanten van Dane. Geen kouwe klauwen meer........ Omdat die kraag je "kern" warm houdt blijft er ook voldoende (warm) bloed richting je handen stromen. Samen met goede handschoenen is dat voor mij voldoende om geen koude handen te krijgen.
 
aansteller :')

oh, het is weer zaterdag :+

Sterker nog; het is alweer mooi weer.....

Kutweer?



Nu ja, dat is jouw keuze.
Als jij slechte ervaringen hebt met kutten is dat jouw probleem.
Ik heb daar heel fijne ervaringen mee.

Groeten,
Eduard

Mwooah....Geen echt slechte ervaring. Behalve dat ze schandalig veel geld kosten.......
Vergeleken met mijn ex is een MV Agusta (inclusief onderhoud) goedkoop te noemen...
 
Had ik dus ook. Ik was alleen niet zo kapot van de verschillende uitvoeringen van die verwarmde handschoenen. Veel gedoe met kapotte bedrading, dat spul is nogal kwetsbaar.
Ik heb, hoe gek dat ook klinkt, een verwarmd Gerbing kraagje gekocht en een setje van die motorwanten van Dane. Geen kouwe klauwen meer........ Omdat die kraag je "kern" warm houdt blijft er ook voldoende (warm) bloed richting je handen stromen. Samen met goede handschoenen is dat voor mij voldoende om geen koude handen te krijgen.
Ik had het gelezen ja :Y
Maar vrees dat dat niet zo goed zal werken bij mij, de kou trekt bij mij over het algemeen via de vingertoppen naar de rest van mijn handen. Afgezien van mijn handjes heb ik het ook nog nooit koud gehad op de motor in de winter. Zie er als een (knuffel)beer uit als ik met koud weer op de motor stap :+
Maar ik zal eens kijken, gezien dat colletje ook van gerbing is kan ik iig beginnen met een dubbele warmteregelaar te monteren op de motor. En dan ondertussen maar eens in de materie duiken :)
 
Ik had het gelezen ja :Y
Maar vrees dat dat niet zo goed zal werken bij mij, de kou trekt bij mij over het algemeen via de vingertoppen naar de rest van mijn handen. Afgezien van mijn handjes heb ik het ook nog nooit koud gehad op de motor in de winter. Zie er als een (knuffel)beer uit als ik met koud weer op de motor stap :+
Maar ik zal eens kijken, gezien dat colletje ook van gerbing is kan ik iig beginnen met een dubbele warmteregelaar te monteren op de motor. En dan ondertussen maar eens in de materie duiken :)

Het verhaal zit zo: als je kerntemperatuur (je romp) te laag dreigt te worden, gaat je lichaam aan het werk. Het zorgt er voor dat er minder bloed naar de extremiteiten (eerst handen en voeten, daarna armen en benen) gaat. Dat is dus het moment dat je last krijgt van kouwe jatjes.
Het gaat automatisch, zelfs al heb je zelf nog niet het idee dat je het koud krijgt, schakelt je lichaam de bloedtoevoer al deels af. De truc is dan: zorg dat de kerntemperatuur niet te laag wordt door je romp voldoende warm te houden. Zo'n kraagje kan daar prima bij helpen. Het zit tegen de halsslagaders aan en dat wil wel opwarmen...... zo goed dat ik 'm soms een tandje lager zou willen hebben..... :X
Uiteraard moet je dan evengoed wel goede handschoenen hebben.
Ik heb er de afgelopen twee winters mee gereden, pas bij temperaturen beneden de 5 graden onder nul en een hoop wind heb ik de indruk dat de temperatuur wat gaat zakken. Evengoed nog geen kouwe klauwen gehad...... al rijd ik het grootste deel binnendoor, dat kan wel verschil uitmaken met rijden op de snelweg.

Als je electrisch verwarmde spullen wilt gebruiken, is een extra aansluiting op je motor wel zo handig. Ik had al een accessoire-aansluiting gemaakt voor de navigatie, die heb ik via een relais aangesloten (staat ie stroomloos als het contact uit is, wel zo veilig) en voorzien van rechtstreekse stroom op de accu.
Het is niet slim bestaande bedrading te gebruiken, die electrische meuk trekt aardig wat stroom.
 
Ik had altijd handvatverwarming op m'n CBR. Op mn Div moet ik die nog in laten bouwen maar dat vond ik altijd heerlijk. Enige nadeel was dat die van mij niet goed was in te stellen. Je had standje zuidpool of standje chernobyl.

Het koudste wat ik gereden heb is 's avonds bij ongeveer -12 en toen 150 km snelweg gereden. Ik zal je zeggen dat zal ik niet snel nog een keer doen want na 30 km werkt dus echt gewoon niks meer tegen de kou.

Het is volgens mij wel een goede manier om snel gewicht te verliezen want ik moest elke 30 km bijeten omdat m'n lijf alles aan het verstoken was :+
 
Het verhaal zit zo: als je kerntemperatuur (je romp) te laag dreigt te worden, gaat je lichaam aan het werk. Het zorgt er voor dat er minder bloed naar de extremiteiten (eerst handen en voeten, daarna armen en benen) gaat. Dat is dus het moment dat je last krijgt van kouwe jatjes.
Het gaat automatisch, zelfs al heb je zelf nog niet het idee dat je het koud krijgt, schakelt je lichaam de bloedtoevoer al deels af. De truc is dan: zorg dat de kerntemperatuur niet te laag wordt door je romp voldoende warm te houden. Zo'n kraagje kan daar prima bij helpen. Het zit tegen de halsslagaders aan en dat wil wel opwarmen...... zo goed dat ik 'm soms een tandje lager zou willen hebben..... :X
Uiteraard moet je dan evengoed wel goede handschoenen hebben.
Ik heb er de afgelopen twee winters mee gereden, pas bij temperaturen beneden de 5 graden onder nul en een hoop wind heb ik de indruk dat de temperatuur wat gaat zakken. Evengoed nog geen kouwe klauwen gehad...... al rijd ik het grootste deel binnendoor, dat kan wel verschil uitmaken met rijden op de snelweg.

Als je electrisch verwarmde spullen wilt gebruiken, is een extra aansluiting op je motor wel zo handig. Ik had al een accessoire-aansluiting gemaakt voor de navigatie, die heb ik via een relais aangesloten (staat ie stroomloos als het contact uit is, wel zo veilig) en voorzien van rechtstreekse stroom op de accu.
Het is niet slim bestaande bedrading te gebruiken, die electrische meuk trekt aardig wat stroom.
Ah keej, ik zal in de winter vooral snelweg rijden, of iig provinciale wegen. Weinig binnendoor, gok ik, hoewel je het maar nooit weet. Maar goed, denk dat ik maar ga beginnen met die dubbele warmte regelaar en een colletje als ik jouw verhaal zo lees.
En maar eens ff gaan kijken binnenkort hoe die handvatverwarming precies aangesloten zit op de motor. Want die kan er dan wel vanaf ;) (En gaat ook niet aan als het contact uit staat, dus misschien dat ik die bedrading wel kan gebruiken. :) )
Thnx iig voor je geduldige uitleg :}

Edit: ff zitten zoeken, maar volgens mij heeft Gerbing de colletjes uit hun collectie gehaald :/
 
Laatst bewerkt:
Ik heb m'n wintervoering er ook al ingedaan. Dat was opeens best wel warm :X
 
Ik had het gelezen ja :Y
Maar vrees dat dat niet zo goed zal werken bij mij, de kou trekt bij mij over het algemeen via de vingertoppen naar de rest van mijn handen. Afgezien van mijn handjes heb ik het ook nog nooit koud gehad op de motor in de winter. Zie er als een (knuffel)beer uit als ik met koud weer op de motor stap :+
Maar ik zal eens kijken, gezien dat colletje ook van gerbing is kan ik iig beginnen met een dubbele warmteregelaar te monteren op de motor. En dan ondertussen maar eens in de materie duiken :)

De handschoenen van Gerbing zijn perfect. Mocht de elektriek toch onverhoopt kapot gaan krijg je zonder problemen nieuwe handschoenen.
Vrijdag heb ik de verwarmde binnenjas van Gerbing gekocht. Ben niet van plan om deze winter nog kou te gaan lijden op dat ding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan