gore-tex overbroek.

• Onderwerp starter Onderwerp starter gvy
  • Startdatum Startdatum
  • Featured

gvy

Die hard MF'er
Lid geworden
6 mrt 2020
Waarderingsscore
1.388
Voor dagelijks woon werk, 80km/dag , geef ik de voorkeur aan een "overbroek" met heup en knie protectoren boven mijn reguliere jeans ( geen motorjeans). Ik heb momenteel een Richa Suburbanite broek. Zo eentje met een rits over de volledige lengte van linker en rechter been, waardoor je er makkelijk in en uitstapt, thuis en op het werk.
2 dingetjes : Het kruis liet van in het begin gewoon water door en na een jaar gebruik zijn de zijritsen toast. De broek zit wel makkelijk en goed aansluitend over mijn gewone jeans, zonder flapperend of los te zijn.

Bestaat er een geschikte overbroek (met protectoren) uit goretex, die een betere vervanger kan zijn.
Ervaringen van commuters.

Mijn jas is een REVIT Trench (goretex) en die zit comfortabel en houd me droog

Ik rij al 10 jaar met een Dane Lyngby Goretex broek als overbroek en die is nog steeds waterdicht.

Interessant Mike. Ik ben een aantal reviews gaan lezen, waaronder die van Bennetts en ik lees heel veel goeds. Bedankt voor de tip
Maar jij draagt die dus als overbroek? Want dat kan ik niet echt opmaken uit de reviews.
De rits onderaan is vrij kort, dus ik ga er alvast niet instappen of uitstappen met mijn motorschoenen aan veronderstel ik. ( ik gebruik daytona classic boots en die zijn comfortabel genoeg om de ganse dag aan te houden op kantoor?

Het is een dure broek, maar uit mijn gebruik van Daytona schoenen , zowel als boots en als laarzen, heb ik geleerd dat dit maar het halve verhaal is. Mijn goedkope Richa, was nooit echt waterdicht en moet na een jaar vervangen worden, terwijl jij reeds 10 jaar van je Dane geniet. Daytona's gaan ook veel langer mee en doen hun werk beter , waardoor ze eigenlijk strikt genomen goedkoop/jaar zijn

Ik heb een Stadler broek. Draag ik over mijn gewone broek. Kan moeilijk bij de klant in mijn onderbroek staan als ik mijn lak uittrek namelijk. Ik doe wel mijn laarzen uit bij uit en aan trekken. Valtverg mee qua extra werk. Heb eigenlijk altijd veiligheidsschoenen mee maar daar kan ik ook mee motorrijden. Zitten de hele dag lekker. Waterdichtheid is minder, daarom draag ik liever mijn daytona laarzen. Daar kan ik trouwens ook de hele dag prima op lopen.

Je moet inderdaad je laarzen uitdoen om de broek aan en uit te trekken. Maar van iedereen die een broek had met van die hoge zij ritsen hoor ik dat ze gaan lekken. Met kistjes aan lukt het met beleid wel, naar heb zo bij een vorige broek wel de binnenvoering gesloopt, dus dat doe ik niet meer. Ik draag er inderdaad mijn gewone dagelijkse broek onder. Ik denk dat eigenlijk alle textiel broeken wel als overbroek geschikt zijn.

Een goretex tri laminaat.
Deed ik vaak met blubber ritten.
Kreeg ze met moeite over m.n crosslaarzen heen maar dat zijn zowat de lompste schoenen om een broek overheen te trekken.
En niet altijd volledig waterdicht in het kruis.
Maar wel goedkoop €25.
Maar je loopt wel behoorlijk voor lul met camouflage kleuren.
Je voelt je dan zo.n zielig Rambo typje.
En een zwarte helm met van die rode puntjes bovenop.
Maken je dan echt de stumper van de straat.

Interessant Mike. Ik ben een aantal reviews gaan lezen, waaronder die van Bennetts en ik lees heel veel goeds. Bedankt voor de tip
Maar jij draagt die dus als overbroek? Want dat kan ik niet echt opmaken uit de reviews.
De rits onderaan is vrij kort, dus ik ga er alvast niet instappen of uitstappen met mijn motorschoenen aan veronderstel ik. ( ik gebruik daytona classic boots en die zijn comfortabel genoeg om de ganse dag aan te houden op kantoor?

Het is een dure broek, maar uit mijn gebruik van Daytona schoenen , zowel als boots en als laarzen, heb ik geleerd dat dit maar het halve verhaal is. Mijn goedkope Richa, was nooit echt waterdicht en moet na een jaar vervangen worden, terwijl jij reeds 10 jaar van je Dane geniet. Daytona's gaan ook veel langer mee en doen hun werk beter , waardoor ze eigenlijk strikt genomen goedkoop/jaar zijn

Ik denk dat overbroek niet specifiek genoemd staat omdat dit heel gangbaar is bij textiel motorkleding.
Ik heb nooit anders gedaan dan over mijn normale kleding aan doen. Als het warm is een korte broek, maar minder heb ik nooit aan.
Ik heb altijd laarzen aan die ik uit moet doen om de broek aan of uit te kunnen.
Op mijn werk heb ik schoenen staan, dus ik hoef me geen zorgen te maken of mijn motorlaarzen fijn zitten.

Ik heb een Rev'it Poseidon broek (en jas). Heb ik nu anderhalf jaar en zomer en winter aan voor woon-werk verkeer. Blijft prima droog, goede ventilatie. Enige nadeel vindt ik dat hij in de zomer eigenlijk wat te ruim is als de wintervoering eruit is. Maar ik wil niets anders meer. Heb een witte broek, die we snel vies wordt en moeilijk meer schoon te krijgen. Nu wel 1 keer gewassen. Maar heb er inmiddels dan ook 30.000 km mee gereden.

Ik heb een 'gewone' motorbroek van Revit met uitneembaar goretex membraam. Die trek ik over mijn spijkerbroek heen, geen probleem. Heb een paar schoenen op het werk staan, en heb hoge motorlaarzen. Dus gewoon even schoenen uit met omkleden.

Doe ik zo al 14 jaar, geen probleem.

Ben 1keer zo nat geregend met een bmw Rallye pak met membraam aan de binnenkant.
Wat een ramp.
Je blijft droog maar je koelt ontzettend af.
En je pak weegt 5kg extra door alle water wat zich erin zuigt.
Rij vaak met m.n klim jassen op vakantie.
Maar daar zit het membraam in de buitenstof verwerkt.
Bevalt me goed ook na 3 dagen regen.

Een overbroek van enkel Goretex, is geen lang leven beschoren.
Denk dat je een broek met losse GTX binnenbroek of broek voorzien van GTX bedoeld?

Ik heb een Revit Poseidon 2. Gebruik die nu al 110k km. Draag hem over mijn gewone kleding heen naar kantoor. Moet wel mijn laarsen uitdoen om hem aan/uit te trekken.

Na vijf jaar is ie nog steeds waterdicht, doen alle ritsen het nog goed en zit ie nog steeds lekker met en zonder voering. Zou hem zo weer kopen.

Ik heb ook goede ervaring met Dane. Draag mijn broek ook al ruim 10 jaar. Heb al een keer het gore tex onder garantie laten vastzetten bij mijn kruis, daf was na een jaar of 6. Daarvoor had ik veel Ixs, dat was ook goed. Revit vond ik iets minder, maar daar had ik iets van de goedkopere serie gekocht.

• Leuk
Waarderingen: gvy
Ik rijdt dagelijks woon,werk met de revit alpinus GTX . Is een echte overbroek met lange ritsen binnenkant benen tot bijna aan je kruis. Grote zak voorop je been voor kleine spulletjes. Broek is gelamineerd met alle protectie en valt toch heel lekker soepel en wat fijn is ook redelijk koel op warme dagen. Daardoor is ie nu in de beginnende herfst ook wat koeler dus als je met je benen niet teveel in volle bak wind zit goed te doen. Richa softshell overbroek heb ik nog liggen en was een fijne broek maar warm in de zomer en lange rits lekte toch altijd door bij goede regenbui . Ben over deze revit zeer tevreden en prijzen worden ook steeds beter in de aanbiedingen. Broek voelt stevig en degelijk aan maar probeer wel zoveel mogelijk met laarzen aan instappen te voorkomen als het niet hoeft maar gaat makkelijk en past prima over spijkerbroek of werkbroek.

• Leuk
Naar mijn weten is de revit Alpinus GTX ook de enige echte goretex gelamineerde overbroek….

• Leuk
Hier ook een Revit rijder :) Ik heb een Dominator pak, en dat draag ik meestal over mijn normale kleding en dat zit prima. Ik heb eigenlijk nooit geprobeerd om de broek uit te trekken als ik mijn laarzen aan heb, dus geen idee of dat lukt. Voor mij niet belangrijk omdat ik toch mijn motorlaarzen uittrek. Heeft een grote rits, maar ik heb nog nooit natte benen of voeten gehad.

Wat ik me nu afvraag is:
Welk nadeel heeft een regenpak-broek ten opzichte van een goretex overbroek?

Wat ik me nu afvraag is:
Welk nadeel heeft een regenpak-broek ten opzichte van een goretex overbroek?
Misschien wel een stukje bescherming ???. Ik zou niet graag vallen met een spijkerbroek en daaroverheen een nylon regenbroek ….kunnen ze in het ziekenhuis alle ingesmolten nylon uit je huid peuteren….een stevige slijtvaste goretex overbroek met alle protectie erin beschermt gewoon veel beter en we praten hier nog steeds over een overbroek met daaronder een gewone spijkerbroek. Zomers als ik een motor spijkerbroek draag neem ik wel een regenbroek mee en dan een wandeloverbroek van decathlon. Zijn makkelijk en klein op te vouwen en stevige waterdichte stof en mooi zwart zodat het ook net een motorbroek lijkt.

• Leuk
Denk dat hij het heeft over een motorbroek (leer dan wel een textiele overbroek) en daarover een regenbroek.

Dat is idd ook prima waterdicht vs Goretex; en misschien wel beter.

Maar het meteen aantrekken van een Goretex broek is makkelijker/zit lekkerder en Goretex kan ademen.

Denk dat hij het heeft over een motorbroek (leer dan wel een textiele overbroek) en daarover een regenbroek.

Dat is idd ook prima waterdicht vs Goretex; en misschien wel beter.

Maar het meteen aantrekken van een Goretex broek is makkelijker/zit lekkerder en Goretex kan ademen.
Dat inderdaad.
Een pak van textiel en leer hangen al in de kleerkast.
En ook een regenpak.
Kost €100,- extra en als één van de twee gaat lekken (meestal de broek in het kruis) is dat goedkoop vervangen.

Goretex ademt beter dan een regenpak. Totdat het nat is. Dan ademt ook de duurste goretex, of welk ander membraan, niet meer.

Ik zie nog steeds alleen maar het gemak dat je altijd je “regenpak” aan hebt voor het geval dat.
MAar dat gemak mag wat kosten zeg…

Voor mezelf maak ik onderscheid uit twee situaties :
  1. woon werk : Ik draag een normale spijkerbroek op het werk, dus ik zoek een handige textiele GoreTex overbroek liefst AA rated (mijn huidige Richa is slechts A) en liefst met level 2 knieprotectie , die snel aan en uitgaat, liefste zonder schoenen uit te doen.
  2. reis/vrije tijd : Ik draag een HOOD , AAA rated motorjeans, reeds voorzien van level 2 knie en heupprotectie en ik neem mijn SCOTT regenbroek ( gewoon waterdicht zonder bescherming) mee, mocht het gaan regenen.
In dit topic legde ik situatie 1 voor. Ik zoek vervanging voor mijn RICHA Suburbanite.
En ik wil iedereen al bedanken voor de suggesties :

Ik ga de volgende twee passen in de RAD in de buurt van het werk :
Algemeen REVIT :
Ik ben heel tevreden over mijn REVIT TORNADO "doe het al". De snit past me. Het is reeds mijn tweede. En ik ben ook tevreden over mijn huidige REVIT Trench GTX. Een bijpassende REVIT broek lijkt me een goed idee. Verder Heeft RAD ( de winkel in de buurt waar ik meestal shop en waarover ik tevreden ben) heel wat REVIT in stock.
Ik doe dus niets af aan de kwaliteiten van andere voorgestelde labels, ik geef gewoon de reden waarom ik eerst REVIT ga bekijken.

-REVIT Poseidon 3 : Ik lees hier goede kritieken over langdurige kwaliteit. Het lijkt een handige veelzijdige broek. Ze wordt blijkbaar door velen ook over hun normale kleding gedragen. Veel reviews online en het lijkt een no brainer.

-REVIT Alpinus GTX : Eigenlijk is dit de 'overbroek' die ik zocht : GoreTex, lange ritsen, schoenen aanhouden bij het aan en uit doen , AA rated en level 2 knieprotectie. Ze heeft geen wintervoering (de poseidon wel ) , maar die gebruik ik toch nooit over mijn standaard jeans. Met twee lagen had ik nog nooit kou in de winter en dus belandt die voering in de kast.
Ze is goedkoper dan de Poseidon (vooral vanwege die ontbrekende binnenvoering denk ik)
Ik had ze niet gedetecteerd, omdat er online letterlijk geen enkele video of review te vinden is. (moet ik me dan zorgen maken?)

Ik wil gewoon beiden passen en vergelijken, want pasvorm blijft voor mij cruciaal. Als 1 van die twee een "zak" is over mijn kledij, of te weinig bewegingsvrijheid geeft, dan wordt het hem niet. Als er 1 ding positief is aan de Richa suburbanite, dan is het de pasvorm
Ik mis bij beiden een "diepe ritsbare zijzak", maar de Alpinus heeft wel een waterdichte zak op het bovenbeen.

Voor mijn Richa Suburbanite had ik overigens een voorloper van de REVIT Axis ( ben de naam even kwijt ) , maar dat was ook geen Goretex en liet al snel veel water door , had een minder goede pasvorm en schot steeds open als ik me bukte ...... dus deze keer wil ik wat meer uitgeven voor langere levensduur en kwaliteit/waterdichtheid. Het is niet plezant om op kantoor met een nat kruis te zitten 8)7

Laatst bewerkt:
@gvy : Waarom is die zijzak van belang voor jou? T lijkt me dat iedere toevoeging, kans geeft op lekkage.
Ik wil ook w-w gaan rijden met de motor. Voor de toegang heb ik een pasje nodig. Daarvoor heb ik een pashouder die met elastiek over de mouw van mn motorjas gaat.

De zijzak is niet zo heel belangrijk. Ik stelde alleen vast dat ik hem graag gaan gebruiken ben met de Richa. Het is geen dealbreker

Maar in feite zoek je dus 1 speciale broek, waar er ook kennelijk maar 1 van is, omdat je je schoenen aan wilt houden tijdens het aan en uittrekken. Als je die eis laat varen kun je feitelijk elke textielbroek kiezen. Dan ook juist de broek met het gewenste protectielevel.

Terug
Bovenaan Onderaan