gore-tex overbroek.

• Onderwerp starter Onderwerp starter gvy
  • Startdatum Startdatum
  • Featured

gvy

Die hard MF'er
Lid geworden
6 mrt 2020
Waarderingsscore
1.388
Voor dagelijks woon werk, 80km/dag , geef ik de voorkeur aan een "overbroek" met heup en knie protectoren boven mijn reguliere jeans ( geen motorjeans). Ik heb momenteel een Richa Suburbanite broek. Zo eentje met een rits over de volledige lengte van linker en rechter been, waardoor je er makkelijk in en uitstapt, thuis en op het werk.
2 dingetjes : Het kruis liet van in het begin gewoon water door en na een jaar gebruik zijn de zijritsen toast. De broek zit wel makkelijk en goed aansluitend over mijn gewone jeans, zonder flapperend of los te zijn.

Bestaat er een geschikte overbroek (met protectoren) uit goretex, die een betere vervanger kan zijn.
Ervaringen van commuters.

Mijn jas is een REVIT Trench (goretex) en die zit comfortabel en houd me droog

Ik rij al 10 jaar met een Dane Lyngby Goretex broek als overbroek en die is nog steeds waterdicht.

Interessant Mike. Ik ben een aantal reviews gaan lezen, waaronder die van Bennetts en ik lees heel veel goeds. Bedankt voor de tip
Maar jij draagt die dus als overbroek? Want dat kan ik niet echt opmaken uit de reviews.
De rits onderaan is vrij kort, dus ik ga er alvast niet instappen of uitstappen met mijn motorschoenen aan veronderstel ik. ( ik gebruik daytona classic boots en die zijn comfortabel genoeg om de ganse dag aan te houden op kantoor?

Het is een dure broek, maar uit mijn gebruik van Daytona schoenen , zowel als boots en als laarzen, heb ik geleerd dat dit maar het halve verhaal is. Mijn goedkope Richa, was nooit echt waterdicht en moet na een jaar vervangen worden, terwijl jij reeds 10 jaar van je Dane geniet. Daytona's gaan ook veel langer mee en doen hun werk beter , waardoor ze eigenlijk strikt genomen goedkoop/jaar zijn