Voor mezelf maak ik onderscheid uit twee situaties :
- woon werk : Ik draag een normale spijkerbroek op het werk, dus ik zoek een handige textiele GoreTex overbroek liefst AA rated (mijn huidige Richa is slechts A) en liefst met level 2 knieprotectie , die snel aan en uitgaat, liefste zonder schoenen uit te doen.
- reis/vrije tijd : Ik draag een HOOD , AAA rated motorjeans, reeds voorzien van level 2 knie en heupprotectie en ik neem mijn SCOTT regenbroek ( gewoon waterdicht zonder bescherming) mee, mocht het gaan regenen.
In dit topic legde ik situatie 1 voor. Ik zoek vervanging voor mijn RICHA Suburbanite.
En ik wil iedereen al bedanken voor de suggesties :
Ik ga de volgende twee passen in de RAD in de buurt van het werk :
Algemeen REVIT :
Ik ben heel tevreden over mijn REVIT TORNADO "doe het al". De snit past me. Het is reeds mijn tweede. En ik ben ook tevreden over mijn huidige REVIT Trench GTX. Een bijpassende REVIT broek lijkt me een goed idee. Verder Heeft RAD ( de winkel in de buurt waar ik meestal shop en waarover ik tevreden ben) heel wat REVIT in stock.
Ik doe dus niets af aan de kwaliteiten van andere voorgestelde labels, ik geef gewoon de reden waarom ik eerst REVIT ga bekijken.
-REVIT Poseidon 3 : Ik lees hier goede kritieken over langdurige kwaliteit. Het lijkt een handige veelzijdige broek. Ze wordt blijkbaar door velen ook over hun normale kleding gedragen. Veel reviews online en het lijkt een no brainer.
-REVIT Alpinus GTX : Eigenlijk is dit de 'overbroek' die ik zocht : GoreTex, lange ritsen, schoenen aanhouden bij het aan en uit doen , AA rated en level 2 knieprotectie. Ze heeft geen wintervoering (de poseidon wel ) , maar die gebruik ik toch nooit over mijn standaard jeans. Met twee lagen had ik nog nooit kou in de winter en dus belandt die voering in de kast.
Ze is goedkoper dan de Poseidon (vooral vanwege die ontbrekende binnenvoering denk ik)
Ik had ze niet gedetecteerd, omdat er online letterlijk geen enkele video of review te vinden is. (moet ik me dan zorgen maken?)
Ik wil gewoon beiden passen en vergelijken, want pasvorm blijft voor mij cruciaal. Als 1 van die twee een "zak" is over mijn kledij, of te weinig bewegingsvrijheid geeft, dan wordt het hem niet. Als er 1 ding positief is aan de Richa suburbanite, dan is het de pasvorm
Ik mis bij beiden een "diepe ritsbare zijzak", maar de Alpinus heeft wel een waterdichte zak op het bovenbeen.
Voor mijn Richa Suburbanite had ik overigens een voorloper van de REVIT Axis ( ben de naam even kwijt ) , maar dat was ook geen Goretex en liet al snel veel water door , had een minder goede pasvorm en schot steeds open als ik me bukte ...... dus deze keer wil ik wat meer uitgeven voor langere levensduur en kwaliteit/waterdichtheid. Het is niet plezant om op kantoor met een nat kruis te zitten