gopro of contour

Ajs

MF veteraan
6 jan 2003
2.616
0
Ik ben bezig met het aanschaffen van een camera.

Naast het gebruik op de motor wil ik de camera ook voor het skieen gebruiken en zit ik ook nog te kijken om deze op een kogelbuks te plaatsen.

Nu weet ik dat de gopro hier voor wordt gebruikt, maar mijn gevoel zegt dat de contour wellicht geschikter is aangezien de gopro zo log oogt . De contour is gestroomlijnder.

Wie heeft er ervaring met een van deze camera's en welke modellen worden dan geadviseerd.

Voor de gopro zit ik te kijken voor de hero 2 of 3 en dan de outdoor versie.

Ik ben benieuwd
 
Laatst bewerkt:
gopro is ook goed te gebruiken op wintersport. Heb er ook harde smakken mee gemaakt en dat ding bleef heel. Het lijkt groot op de plaatjes maar in het echt valt het best mee en is het een super licht ding.
 
oneindige discussie. Ieder zal z'n eigen camera promoten en de ander afkraken. Voor een goed beeld kan je beter gewoon ff een paar reviews opgoogelen en daarop baseren wat het wordt,

Ik heb een GoPro HD2 en bevalt uitstekend. Als ik op youtube kijk is het beeld van de gopro net ff wat mooier dan de contour. maar uiteraard ben ook ik bevooroordeelt.
 
Hoop niet dat iedereen de andere gaat afkraken, maar eerder laat weten wat de rede is van de keuze die ze hebben gemaakt.

Of wellicht een neutrale opinie doordat ze beide of geen van beide hebben gehad.

Ik heb beelden van de Gopro hero2 gezien en dat zag er echt goed uit.
 
Drift HD

Gekozen voor de Drift omdat de verschillende vergelijk filmpjes op youtube vooral laten zien dat het grootste verschil is dat de GoPro de lucht mooier scherp krijgt en de Drift juist de kleuren meer naar voren weet te brengen.

Oh, en de GoPro filmt iets beter in het donker, maar zoveel film ik toch niet in het donker xD
 
Heb zowel een Contour HD gehad en momenteel een Gopro 2.

Qua beeld en zeker qua geluid is de Gopro beter.

Voordeel van de Contour is dat je makkelijker van mount kan wisselen(bijvoorbeeld een mount op je motor en 1 op je helm, je schuift hem er zo op).

Ook kan je de lens draaien.

Contour is wel kwetsbaarder.

Persoonlijk zou ik voor de Gopro gaan.
 
GoPro :Y

[me="Annanas"]heeft ze allebij vast gehad, en geloof mij..[/me] de gopro is het geld dubbel en dwars (meer) waard :Y
Buiten dat is het beeld imo ook stuk mooier :Y
 
Laatst bewerkt:
Hoewel de GoPro op plaatjes wat fors overkomt, is hij dat in de praktijk niet. Daarbij is de nieuwe. de Hero3 nog weer een stuk slanker dan de vorige edities. De beeld kwaliteit is prima. Ik heb gefilmd met de Gopro op de motor, maar ook gemonteerd op mijn skihelm. Voordeel is voorst de mogelijkheid van een afstandsbediening, zodat je (saaie) stukken makkelijker kan overslaan, dat scheelt bij het monteren naderhand echt een hoop werk.
 
Heb zowel een Contour HD gehad en momenteel een Gopro 2.

Qua beeld en zeker qua geluid is de Gopro beter.

Voordeel van de Contour is dat je makkelijker van mount kan wisselen(bijvoorbeeld een mount op je motor en 1 op je helm, je schuift hem er zo op).

Ook kan je de lens draaien.

Contour is wel kwetsbaarder.

Persoonlijk zou ik voor de Gopro gaan.
Nou, mijn Contour HD is er met +/- 180 km/u vanaf geflikkerd maar die werkt nog prima.
 
Kogelbuks?

Luchtgeweer of vuurgeweer bedoel je?
Maar wat is de lol daarvan? En dat is extra gewicht aan het einde, word mikken weer moeilijker van. Of ben ik ergens mee in de war?
 
Ik heb de ContourHD1080 als helmcam en qua beeld is ie prima maar qua geluid mis je want windruisdemping. Dat heb je zoals ik vaak hoor juist wél door de case van de GoPro.
Daarnaast is het klepje wat de knopjes van mijn cam afsluit inmiddels afgescheurd (2 kleine rubberen flapjes), dus vertrouw ik de spatwaterdichtheid niet meer helemaal.

Volgende cam wordt de GoPro (momenteel kies ik dan de HD3 Black Edition)
 
Nou, mijn Contour HD is er met +/- 180 km/u vanaf geflikkerd maar die werkt nog prima.

Bij mij brak het aan/uit knopje af toen ik hem de laatst keer aan wou zetten :+ Was losgekomen van de printplaat.

Ook de lens in middelste stand zat opeens veel speling op.
 
Heb zelf een contour maar vind de gopro beter..

Ons bin zuunig dus ik ging voor de veel goedkopere contour. Prima beeld, waardeloos geluid. :)
 
hmmm dacht steeds meer de contour te gaan, maar denk dat het dan tocht de gopro hero 3 outdoor gaat worden.

als zelfs de contour mensen overstappen....
 
Ik heb de contour plus en koos er indertijd voor omwille van de lens, de bluetooth, de draaibare lens, de gps en de onopvallendheid.

Ben er best tevreden van. Vooral de gps optie en het connecteren met men iphone is leuk.
 
Heb nog een oude ContourHD, en ben er helemaal niet ontevreden over. Beeldkwaliteit is voldoende (oud, dus max 720p) voor Youtube-filmpjes. Op het eerder genoemde klepje na (dat voelt niet echt lekker, bij mij is er nog maar een van de rubberen lipjes afgescheurd, maar het sluiten vereist even wat aandacht... ) is het ding niet bijzonder kwetsbaar.

Is meer dan eens gevallen. En ook al eens verzopen tot het punt dat ik het water nog achter de lens zag zitten de dag erna. Maar een kwestie van even openmaken en laten drogen en het ding deed het weer prima.

Voor wat betreft windruis een beetje geknutseld met wat demping in de behuizing, dat scheelt enorm. Je zal het alleen wel zelf moeten doen.



Maar de volgende zal waarschijnlijk wel een GoPro worden. Het is niet dat ik ontevreden ben over de Contour, maar ik ben wel benieuwd naar de GoPro.
 
Ik heb de contour plus en koos er indertijd voor omwille van de lens, de bluetooth, de draaibare lens, de gps en de onopvallendheid.

Ben er best tevreden van. Vooral de gps optie en het connecteren met men iphone is leuk.

Dit verhaal kan ik bevestigen. Ik heb de Contour Plus 2 en ben gevallen voor de watervaste behuizing die er standaard bij zit. de HD kwaliteit, gps en connectie met mijn Iphone. Vanaf de motor heb ik nog niet gefilmd maar met skien wel. Beelden zijn prachtig.
 
Nou, mijn Contour HD is er met +/- 180 km/u vanaf geflikkerd maar die werkt nog prima.


Contour is van alu en de gopro van plastic .....

Tevens bij de gopro moet je altijd die plastic tupperware doos er omheen doen contour heeft dit niet

Voor de doeleinde van ts is contour beter vanwege de onopvallendheid
 
Nou, mijn Contour HD is er met +/- 180 km/u vanaf geflikkerd maar die werkt nog prima.

Bij 180 km/u blijft een GoPro zitten :+


Ik heb toen zelf gekozen voor de GoPro vanwege de vele mount opties en dergelijke. Ook omdat als er iets kapot mocht gaan het simpel te vervangen is. Behuizing en dergelijke zijn gewoon los te kopen. Hij is echt goed waterdicht. Staat een filmpje op Youtube van een die een paar weken in de zee heeft gelegen, ook van een die paar 100 meter uit de lucht is gevallen en beide deden ze het nog perfect.
 
Laatst bewerkt:
Contour of siny. De service van gopro is ongeloofelijk slecht. Als je voor gopro gaat koop hem dan in nederland dan kan je met probleemen naar de dealer en word je geholpen in het nederlands dat bespaart een hoop tijd en moeite
 
Terug
Bovenaan Onderaan