Goldwing caferacer

MB caferacer

Rookie
10 mrt 2019
2
0
Wie heeft er tips?
Ben van plan om een goldwing (1000/1100/1200) aan te gaan schaffen en om te bouwen tot caferacer. Wat ik erg mooi vind is om de bike voor en achter te verlagen. Is het omslachtig om de voorvork te veranderen/vervangen?
Graag jullie informatie omtrent wat wel en wat niet te doen en eventueel wat de kosten zijn...
Grt. Marco
 
Van de goldwing 1000 van eind jaren 70 zijn mooie verbouwingen gemaakt. Maar je vragen zijn wel heel algemeen zo..... wat heb je zelf al uitgezocht? Als je veel zelf kan, zoals draaien en frezen kan je alles pas maken en kost het weinig. Maar als je alles moet laten doen is 1000 euro voor een mooie ombouw naar een goeie vork zo op. En heb je voor de rest nog niks.

Verder levert een verlaagde goldwing wel heel weinig grondspeling op lijkt mij. Worden bochtjes wel onmogelijk. Ofwel eerst heel veel lezen en plaatjes kijken voordat je je centen stuk slaat op een vette USD vork....

Later,

Loek
 
Dankjewel Loek voor je info.
Ik kan weinig zelf maar heb een goede bekende die gouden handjes heeft. Ik wil de kosten toch wel in de hand houden. Maar een paar zaken zijn waarschijnlijk gewoon onvermijdelijk. Verlagen staat wel hoog op mijn lijstje. Maar daarom ook mijn vraag om info. Hoeveel kun je de originele vork inkorten/verlagen? De tank wil ik laten zoals die is. Verder helemaal kaal, ander zadel en een topkuipje monteren. Maar daar ga ik achter tijdens het sleutelen. Ik vind het bij de goldwing wel stoer uitzien als die iets verlaagd is. Een mooie basis om verder aan te knutselen....
 
Het ligt voor de hand, maar toch: kijk even op het internet, er zijn volop sites met verbouwde Goldwings in iedere denkbare stijl.
Goed om ideeën op te doen en/of in contact te komen met (ver)bouwers.
 
RH Motorcycles heeft er eentje verbouwd, misschien kun je hem om tips vragen

ook hebben goldwings een slechte reputatie qua elektronika (dynamo, spanningsregelaar etc.) dus daar moet je je ook op voorbereiden
 
Terug
Bovenaan Onderaan