Goedkope Kwasaski KLE 500, goede staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jonne

MF veteraan
19 apr 2004
3.494
1.290
Castricum
Afgelpen november deze motor gekocht van een forumlid om te dienen als woon/werk motor. Dat doet ie erg goed. Heeft me dagelijks afgelopen winter naar mijn werk gebracht. Uiteraard wel eerst in de blanke Tectyl gezet! Heeft geen gebruikssporen van afgelopen winter hierdoor.
Ik kocht de motor met dat ie net een grote beurt had gehad (o.a. kleppenstellen). Zelf heb ik erg nog een nieuwe kettingset en een nieuwe type nokkenaskettingspanner (oud type liet te veel speling toe) opgezet.
Oerbetrouwbare motor, degelijke blokjes. Rijdt heerlijk.

Km. stand: 48.000 km.
Voorband is 6000 km oud, ruim profiel.
Bouwjaar: 1991
Remblokken en schijven zijn nog goed. Alles functioneert. Achterband is aan vervanging toe ondertussen.
De motor heeft gebruikssporen, maar is zeker geen afgerachte fiets. Even poetsen en je hebt een zeer leuke, wendbare, vlotte, zuinige (1:20 in de winter) en betrouwbare motor.

Motor staat in Castricum.
Gaat weg wegens het hebben van teveel motoren.

En die kleur: nog even geduld en je bent vanzelf weer hip :+

Prijs: €850,-

27juni020.jpg

Dit is de foto van de vorige eigenaar, maar ziet er nog hetzelfde uit.
 
Laatst bewerkt:
nette motor en voor de prijs een leuke optie om op te beginnen.

maar een paar meer foto's zouden niet verkeerd zijn.
bouwjaar?
 
BJ. is toegevoegd en ik zal eens kijken of ik meer foto's kan vinden. Nu even geen tijd om ze te maken.

Maar het is zeker een leuke motor. Niet alleen om te beginnen. Ik heb hiernaast o.a. een R1100GS en wanneer ik op de KLE rij verbaasd het me telkens weer hoe fijn deze motor rijdt.
 
Recente foto's zien er hetzelfde uit ;) Er is verder niks mee gebeurt. De foto's hierboven zijn van september. Nu is de motor alleen wat minder gepoetst en er zit een laag tectyl op. Dat maakt hem er niet mooier op ;) (zier er wat dof uit).
Ik wil gerust foto's maken, maar verwacht geen andere motor daarop te zien dan hierboven.

Je bent uiteraard welkom om eens te komen kijken of te proefrijden.

En Castricum-Purmerend is 20 min rijden. Goed te doen dus.
 
Laatst bewerkt:
eerst ff mijn SS halen in april/mei, en daarna een woon/werk verkeer bike erbij halen.. deze is daar zeker geschikt voor!

Kickje voor deze leuke bike!
 
Recente foto's, net gemaakt. Niet gewassen, met laag blanke tectyl:

17022010061d.jpg

17022010062.jpg


Topkoffer is niet bij de prijs inbegrepen, evenals handvatverwarming (Oxford). Wel tegen meerprijs erbij te leveren.
 
the dude heeft afgehaakt. De KLE is dus nog steeds te koop. Evt. met hvv en topkoffer.

Wie maakt me los ;)
 
interesse in omruil?
Yamaha XT 350 4takt enduro met kenteken; staat op crossbanden.
mvg rob
orbork@hotmail.com of 0251 223420
 
Neen, geen interesse in omruil.
Zie openingspost: 'gaat weg wegens het hebben van teveel motoren" ;)

Maar check je mail even.
 
Laatst bewerkt:
gaat zoiets nog een beetje voorruit als je er met z'n tweeën op zit? tesamen zo'n 170 kilo?
 
Geen idee, ik heb hem alleen maar gereden in mijn eentje. En dat viel me telkens flink mee! Natuurlijk moet je meer gas geven dan bij bv een R1100GS om snel weg te zijn, maar traag vond ik hem zeker nooit.
Kom morgen even langs en probeer het uit zou ik zeggen.
Mail me maar voor mijn tel nummer wanneer je langs wilt komen.
 
Moet, moet. Gaat weg. Een beetje teveel motoren in de schuur staan.
En het moie weer komt er weer aan (zei de optimist), dus dan gaat de GS de garage weer uit.
 
Ik heb helaas geen belangstelling, maar ben wle benieuwd naar wat specs van de motor...
Hij loopt 1:20 zeg je, bij welke snelheid is dat en wat is zijn top?
 
Top? geen idee. Ik reed dagelijks op de KLE naar mijn werk: provinciale weg en snelweg (waarvan gedeeltelijk file soms).
Ik reed eigenlijk nooit harder dan 120 km/u. Toen ik de KLE net gekocht had heb ik een stuk iets van 140-150 km/u gereden. Maar je kan dit beter vragen in het topic over de KLE denk ik.
(bedankt voor de kick ;0)
 
hoi
kun je mij ook zeggen wat de zithoogte is, heb nl niet van die lange benen, en ik kan het nergens vinden, alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan