Goedkope km knaller?

ik heb jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren woon werk (eerst 60km enkele reis, daarna ca 30) met veel plezier gedaan op een NX250. Een lichte honda all-road die met gemak 1:30 doet en ook weinig onderhoud vraagt. Zeker als je er een (goedkoop) kettingsmeersysteem op zet en bandjes kosten ook geen kapitaal. 60-80 km wegen zijn prima te doen, snelweg ook nog als je als kruissnelheid gewoon 100-105 aan houdt, dan heb je tenminste nog wat over als je moet versnellen om ander verkeer te ontwijken of ff iets in te halen. In de stad is zo'n motor helemaal dikke pret, heerlijk kruipdoor/sluipdoor. Als je er een hebt met bagagerek (heeft 80%) kkun je er vrij gemakkelijk een kofferrek op monteren. Achter het minieme schermpje is ook wel plek voor een 5/12V aansluiting.
Omdat hij droog maar iets van 125Kg weegt is hij ook makkelijk lopend te handelen voor een lichter iemand.
kijk hier eens rond: Het grote Honda NX250 topic deel 3
 
Mijn vrouw heeft een Yamaha XJ6 gehad. Dat is een van de betrouwbaarste en minst slijtende motoren die er is, volgens het blad Motorrad. Ze paste er met 1.64m goed op en ik ook met 1.87m.
 
Uit eigen ervaring weet ik dat de Diversion 900 niet erg zuinig is. Tussen de 1 op 16 en hooguit 18

Dan doe je het nog netjes, 1 op 18 heb ik nog nooit gehaald, ben al blij als ik boven de 15 zit. En dan ben ik best een rustige rijder. Voor de zuinigheid moet je hem inderdaad zeker niet hebben, maar verder is het voor woon-werk ideaal.
 
Dan doe je het nog netjes, 1 op 18 heb ik nog nooit gehaald, ben al blij als ik boven de 15 zit. En dan ben ik best een rustige rijder. Voor de zuinigheid moet je hem inderdaad zeker niet hebben, maar verder is het voor woon-werk ideaal.
Ik reed er langere stukken mee over de snelweg. 1op 18 was in de spits als je niet boven de 110 kwam. 1op 15 kon ook als je gas gaf.:]
 
Ik reed er langere stukken mee over de snelweg. 1op 18 was in de spits als je niet boven de 110 kwam. 1op 15 kon ook als je gas gaf.:]

Voor mij 150 km per dag waarvan zo'n 120 snelweg. Boven de 120 kom ik vrijwel nooit, meestal ook zo rond de 110, maar 1-18 haal ik bij lange na niet... Maakt ook niet zo veel uit verder, rij er deze winter nog mee door en dan op zoek naar een vervanger.
 
Een CB500 zou geen slechte keus zijn,betrouwbaar,licht,voldoende vermogen en met een
topkoffer voldoet hij aan al je eisen,ook voor den vrouw geen verkeerde motor.
voorbeeld, ≥ Honda CB500 - Motoren | Honda - Marktplaats.nl
Of met een kuipje, ≥ Honda CB500S bj 2000 - Motoren | Honda - Marktplaats.nl
Wat de suggesties betreft,VFR veel te duur in onderhoud en vrij zwaar,ST1100 is helemaal niks voor een vrouw veel te lomp,
Moto Guzzi niet aan beginnen ook te zwaar voor een vrouw,XJ900 ook te zwaar,diversion 600 blokken
zijn inmiddels oud en van de eerste versie niet al te best.GSX F prima motor maar bij onderhoud moet de halve motor gedemonteerd
worden dat maakt beurten prijzig.
Hoho ik heb het over een 750 met een klein Guzzi blok, echt licht en wendbaar hoor, maar onbekend maakt onbemind.
 
Italiaanse motoren vind ik zelf erg leuk, maar of ze erg betrouwbaar zijn als daily? Opzich sta ik er best open voor. Eigenlijk vind ik ze leuker dan Jappen, maar Jappen zijn toch vaak wel een logische keuze mbt vervoerhokken :P
Electronische (Hans Beck) ontsteking erop en ze zijn praktisch onderhoudsvrij, heb ik zelf acht jaar als ww gebruikt, veel plezier mee gehad.
De nieuwere Breva's hebben dit natuurlijk niet eens nodig, en ik denk dat die al wel te koop zijn voor dit soort bedragen.
 
Met motorscooter verschrikkelijk bedoel ik rij technisch. Heb er al wel wat km's er op gemaakt, maar ben niet overtuigd ;) Mijn eisen schreeuwen idd motorscooter, maar mijn gevoel zegt toch nee.

Italiaanse motoren vind ik zelf erg leuk, maar of ze erg betrouwbaar zijn als daily? Opzich sta ik er best open voor. Eigenlijk vind ik ze leuker dan Jappen, maar Jappen zijn toch vaak wel een logische keuze mbt vervoerhokken :P

Oeh die gele CB500 is wel ongeveer het hele pakket ja. Weet je misschien hoe het met het verbruik van die motoren zit?

Zelf heb ik eerder een BMW F650 uit 1998 gehad, erg fijne fiets. Was niet perse zuinig en redelijk bokkerig voor in het drukke stadsverkeer. Nu heb ik een KTM 990 Adventure uit 2007, erg fijne fiets, natuurlijk veel te zwaar en groot (madame kan niet eens met d'r voeten bij de grond). En voor de hobby heb ik per ongeluk een GSX-R 600 uit 1999 gekocht (en alweer te koop staan), is wel een lachen machine natuurlijk, maar absoluut geen daily. Verder heb ik gelest op een XJ6 uit ca 2010 en een SV650 uit ca 2016. Beide opzich emotieloze machines (wat niet geeft in dit geval), maar wel ongeveer wat ik zou zoeken kwa model. Alleen nog even een ruitje waar je echt wat aan hebt en dat soort dingen.
Verder natuurlijk hier en daar wat andere dingen geprobeerd en gereden zoals een paar India fietsen in Nepal: Pulsar 220, merkloze crosser en een Royal-Enfield 350, allen beter dan verwacht. In europa: een GSX-F 650 uit 2012 (wel ok), een Superduke (erg leuk), een of andere Suzuki chopper (natuurlijk niks), Yamaha XT660 uit ca 2000 (net niet vergeleken met de F650 destijds) en zo nog wel wat fietsen.
Madame is bezig met d'r rijbewijs.

Hier heb je de specs van een 500
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...00e%2001.htm&usg=AOvVaw2qS7ibqQmCLA5thnVg9pWT
 
ik heb jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren woon werk (eerst 60km enkele reis, daarna ca 30) met veel plezier gedaan op een NX250. Een lichte honda all-road die met gemak 1:30 doet en ook weinig onderhoud vraagt. Zeker als je er een (goedkoop) kettingsmeersysteem op zet en bandjes kosten ook geen kapitaal. 60-80 km wegen zijn prima te doen, snelweg ook nog als je als kruissnelheid gewoon 100-105 aan houdt, dan heb je tenminste nog wat over als je moet versnellen om ander verkeer te ontwijken of ff iets in te halen. In de stad is zo'n motor helemaal dikke pret, heerlijk kruipdoor/sluipdoor. Als je er een hebt met bagagerek (heeft 80%) kkun je er vrij gemakkelijk een kofferrek op monteren. Achter het minieme schermpje is ook wel plek voor een 5/12V aansluiting.
Omdat hij droog maar iets van 125Kg weegt is hij ook makkelijk lopend te handelen voor een lichter iemand.
kijk hier eens rond: Het grote Honda NX250 topic deel 3

Oeh dat ziet er eigenlijk ook wel heel goed uit. Wel jammer dat ze wel heel oud zijn (ongeveer mijn leeftijd _O-). Maar een leuke optie die eigenlijk als een van de weinige het kopje verbruik aantikt. Nu hopen dat hij niet te hoog is.
Nu bedenk ik me ook net dat ik wel eens naar een CRF250L heb gekeken. Dat schijnt ook echt wel een fijne en zuinige fiets te zijn.
 
Nee Bajaj is echt een zelfstandig merk (volgens wiki de 4e grootste ter wereld). Ook groot aandeelhouder van een aantal ons bekendere merken.
De Bajaj Pulsar 220 heb ik daar best veel gereden en was er echt flink van onder de indruk, in tegenstelling tot de (Chinese) rommel die hier doorgaans heen gescheept wordt.
 
Oeh dat ziet er eigenlijk ook wel heel goed uit. Wel jammer dat ze wel heel oud zijn (ongeveer mijn leeftijd _O-). Maar een leuke optie die eigenlijk als een van de weinige het kopje verbruik aantikt. Nu hopen dat hij niet te hoog is.
Nu bedenk ik me ook net dat ik wel eens naar een CRF250L heb gekeken. Dat schijnt ook echt wel een fijne en zuinige fiets te zijn.
die cb500 twin voldoet volgens mij helemaal aan je wensen.
13 in dozijn dus ook makkelijk aan tweedehands onderdelen te komen.
Lage makkelijke fiets, niet bepaald zwaar en zuinig zat.
 
Suzuki SV650. Degelijk, leuke koppelrijke 2 cilinder. Rijd prima en niet te duur. Zowel in aanschaf, onderhoud als verzekering. Niks mis mee.
 
Een Honda CBF 125 is ook een prima fiets, voor de doeleinden, waar jullie hem voor gaan gebruiken. Hij is goedkoop in aanschaf vraagt weinig onderhoud, en hij loopt gemiddeld 1op 40 en zuiniger. En er kan ook nog een topkoffer op.
 
Mijn vrouw is 1.64m en ik bevestig hierbij het verhaal NX250.

Gekocht met 13k km's op de teller voor 550,-
Staat nu onder het afdak met 110k km's op de teller.
Problemen: CDI-unit welke we zelf beetje weer gefixt hebben en na 40k vervangen door een andere (als reserve bij de motor bewaard).
Meer niet. Nooit. Echt niet.

Door het vloeistof gekoelde blokje blijft het maar rijden en rijden.
Gebruikt geen druppel olie en kurkdroog blok.
Er zijn rekjes voor geleverd en een topkoffer is zo gemonteerd.

Nadeel: 16 inch achterwiel en daardoor weinig bandenkeuze. Ben je 100kg, dan is de achterveer wat slap. Remmen zijn net zo oud als de motor (en dus niet top).

Verbruik met mijn vrouw erop: 1op35 met gemak.
 
Iemand al eens een BMW uit de K-serie geopperd?
Het gewicht is misschien wat aan de hoge kant, echter zijn ze heel gemakkelijk te handelen!
Verder voldoen ze eigenlijk helemaal aan je zoektocht.

O sorry. Ik had gedeelte over 'je vrouw' over het hoofd gezien.
Een k75 zou nog wel tot de mogelijkheden behoren!
 
Ik heb voor dit doel zowel een oude K75RT en een GS500 staan. Qua verbruik ontlopen ze elkaar niet veel (GS500 1 op 20, K75RT 1 op 18) en door dhz-onderhoud zijn ze niet duur.
Ik heb ooit een Honda Dylan gehad. Deze was extreem zuinig (1 op 30), vroeg nauwelijks onderhoud maar was niet snel genoeg (tobsnelheid hooguit 110 km/uur) waardoor je regelmatig een drammer bij de achterband kan terugvinden. Voor het filefilteren zijn ze heel geschikt, je kan er onbeschoft snel mee tussen de files door knallen - wat je natuurlijk niet moet doen...

Maar ik overweeg toch een tweedehands Zero (elektrisch) voor dit doel aan te schaffen.
Benzine (ook als je weinig gebruikt) is een duur goedje en veel werkgevers hebben in de fietsenstalling stopcontacten om de elektrische fietsen op te laden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan