glad zadel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vinn
  • Startdatum Startdatum

Vinn

Die hard MF'er
Lid geworden
9 mei 2015
Waarderingsscore
0
Hallo, ik rijd een r1 uit 2004 met een rev'it gt-r pak

Maar ik glijd heel makkelijk weg van mijn zadel, waardoor ik dus bijna altijd noodgedwongen tegen de tank aan zit.

Is dit expres gedaan dat een 'racepak' zo glad is bij het zit vlak?

Is het niet normaal om "tegen" de tank te zitten? :/ Heb het zelf ook met mijn motor jeans maar geen last van omdat ik standaard al tegen de tank zit.

Laatst bewerkt:
Dit is een probleem dat mijn passagier had. Omdat deze naar voren schoof kwam ik zelf klem te zitten tegen de tank :P Ik heb toen een stuk antislip mat om de buddyseat gebonden en dat werkt prima. Als je een zwarte gebruikt hoeft het niet op te vallen.

Heb je daar toevallig ook een foto van?

Want als ik solo rijd gebruik ik mijn soloseat

Met textiel en spijker/kevlar glij je wat gemakkelijker maar met leer zou het niet zo moeten zijn. Zit er misschien een wax laag op het pak of het zadel behandeld met één of andere (silicone/wax)spray?

Is het niet normaal om "tegen" de tank te zitten? :/ Heb het zelf ook met mijn motor jeans maar geen last van omdat ik standaard al tegen de tank zit.
:N

Maar ik glijd heel makkelijk weg van mijn zadel, waardoor ik dus bijna altijd noodgedwongen tegen de tank aan zit.

:?

full

Heb je je pak of zadel onlangs ingesmeerd met wax, leervet oid ?

Laatst bewerkt:
Heb je daar toevallig ook een foto van?

Want als ik solo rijd gebruik ik mijn soloseat

Ja hierzo. Ik heb er wit op gebonden want dat had ik nog liggen. Gewoon over het zadel heen getrokken een aan de onderkant strak gezet door er er wat draad doorheen te zigzaggen en aan te trekken.

Vermoedelijk je zadel gepoetst of afgenomen met een doekje met autowas??

Gewoon je zadel ontvetten en het zitvlak van je motorbroek!
Verder behoor je eigenlijk tegen je tank aan te zitten, meer controle over je motor :+ :+ :+

Wat ook wil werken is onder een boom parkeren welke vol met bladluizen zit.
Dan blijf je gewoon plakken ;-)

voor passagiers kan je een triboseat kopen op ebay, werkt prima. stompgrips voor de berijder :)

Voor op het circuit is een glad zadel juist een voordeel. Als je constant met je lichaam van de ene naar de andere kant van de motor gaat is gladder juist beter. Het zadel van mijn RC8 is ook nogal glad. Aangezien de R1 ook nogal een racemotor is, is het vrij normaal dat het zadel glad is.

Ik heb zelf tankpads van Techspec op de motor zitten. Rij ik normaal dan kan ik prima midden op het zadel zitten en remmen zonder te verschuiven. Ga ik harder remmen en bochten pakken klem ik met mijn benen tegen de tank aan waar de tankpads bij helpen.

Voor op het circuit is een glad zadel juist een voordeel. Als je constant met je lichaam van de ene naar de andere kant van de motor gaat is gladder juist beter. Het zadel van mijn RC8 is ook nogal glad. Aangezien de R1 ook nogal een racemotor is, is het vrij normaal dat het zadel glad is.

Ik heb zelf tankpads van Techspec op de motor zitten. Rij ik normaal dan kan ik prima midden op het zadel zitten en remmen zonder te verschuiven. Ga ik harder remmen en bochten pakken klem ik met mijn benen tegen de tank aan waar de tankpads bij helpen.

Je glijdt niet over het zadel, je tilt je kont op!

Je glijdt niet over het zadel, je tilt je kont op!

Beide is mijn ervaring. Tuurlijk til je je kont wat op, maar als het zadel heel ruw is werkt dat nogsteeds niet goed. Je zal altijd wat glijden over het zadel is mijn ervaring en dan is glad beter dan ruw.

Gisteren nog 2 circuitbikes gezien, maar die hebben stroeve rubbers/matjes op de kuipen zitten.
Maar die rijden toch ietsje anders als wij op de openbare weg..

Waarom ? wat maakt het verschil?

Wat bedoel je precies met 'je kont optillen '?

Zo rij je op een racer en dan til je de kont op met schuiven breng je onbalans in je bike.

Dan rij je zo :)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan