Gilera runner 125cc keuren met een 172 cilinder

driekus010

Rookie
Lid geworden
6 jan 2025
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Goedeavond heren van het goede motor leven. Ik ga mijn runner laten keuren bij het rdw. het is een 125cc op Duitse papieren maar er zit een 172cc malossi cilinder onder. zou ik daar problemen mee kunnen krijgen bij de keuring. Er staat dan misschien malossi op maar dat zegt niks over de cc’s
 
Dat is dan alleen de kop toch?
Als de motorblok nummer en het chassis nummer maar overeenkomt dan is er officieel niets veranderd.
 
Ik weet niet of er iets tegen is om hem gewoon te keuren met 172cc. Meen dat deze dingen ook met 180cc geleverd zijn.
 
Dan is het geen A1 motor meer
Nu ook niet, maar daar kom je pas achter, als je gepakt wordt, of erger, betrokken bent bij een ernstig ongeval waarbij ze onderzoek doen

Als de politie je ziet rijden,… zien ze echt wel aan de snelheid dat het geen 125 is
 
Dan is het geen A1 motor meer
Nu ook niet, maar daar kom je pas achter, als je gepakt wordt, of erger, betrokken bent bij een ernstig ongeval waarbij ze onderzoek doen

Als de politie je ziet rijden,… zien ze echt wel aan de snelheid dat het geen 125 is
Dat deel hangt af van zijn rijbewijs, maar dat het waarschijnlijk het motief is had ik wel door. Een directer antwoord op de vraag is dan denk ik:
Ik denk niet dat iemand je de garantie hier kan geven dat de RDW er niet achter komt, als dat is wat je zoek.
 
Als je een uitdraai van het vermogen hebt en de papieren van de cilinder kunje bij de rdw de juiste cilinderinhoud envermogen laten registreren. Iets meer rompslomp, de enige manier om legaal onderweg te zijn als er iets gebeurd. In Duitsland behoren zulke wijzingen normaal in de papieren gedocumenteerd te worden, anders zijn ze daar ook het haasje als het misgaat/aanhouding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan