Gilera Nexus 500

Ik ben van mening dat die hoeveelheid kilometers niet veel zijn voor een motor uit 2003 (<4000 km/jaar) en m.i. geen probleem hoeven te zijn als de Nexus inderdaad goed onderhouden is.
 
Ik had nog iets geks.

M'n afstandsbediening voor t zadel te unlocken (jawel) deed t niet. Gelukkig kan t ook met de ouderwetse sleutel draaien.
Ik dacht: misschien is de batterij op.

Schroevendraaier gepakt, 3 schroefjes los en plastic kapje los...plop....valt er een stukhe plastic uit.
Heel klein, misschien 1 bij 2 mm.
Kon niet zien waar dat vandaan kwam.

Helaas was de knoopcel batterij van n grootte die ik niet had.
Sleutel weer in elkaar.


Even later wilde ik vertrekken...niet starten/aanslaan. WTF.
Paar keer geprobeerd en toen dacht ik: misschien batterij leeg en doe de chip voor startonderbreking t niet.
Rode masterkey gepakt...vroem lopen.

Bij terugkomst vertelde ik t tegen m'n handige vriendin en die wist meteen: dat stukje plastic wat eruit viel...dat is de chip!
Wonder boven wonder had ik t niet weggegooid, want t zag er gewoon uit als n stukje afgebroken plastic, minuscuul ook.

Weer in de sleutel en vroem lopen.
 
Ik ben van mening dat die hoeveelheid kilometers niet veel zijn voor een motor uit 2003 (<4000 km/jaar) en m.i. geen probleem hoeven te zijn als de Nexus inderdaad goed onderhouden is.

Bedankt voor de info, onderhoudshistorie zit erbij. Tussen haakjes wat vraag jij voor de jouwe bij eventuele verkoop?
 
Man oh man wat is dit een fantastische scoot.

Geweldig weer natuurlijk en zaterdag op de Nexus gesprongen voor een heerlijke rit langs de IJssel.
Had n halve snipperdag dus hoefde pas om 1800 te beginnen en dus wekker gezet en heerlijk gereden.

Zondag bleek t toch ook ineens mooi te worden en dus weer wekker gezet en een route van GPS tracks.nl gereden, langs Maas en Waal.

Wauw! De Nexus is echt overal goed in, kleine bochtige weggetjes, maar ook de snelle.
Motorrijders gaan ineens onrustig in hun spiegels kijken als ik eraan kom.
Vervolgens gaan ze meteen harder rijden om me te lossen (lukt niet).

Zo'n souplesse in het blok, wat ook heerlijk trillingsvrij loopt (wel pas na installatie Malossi vario) en hij trekt serieus aan de armen.
Hoe sneller hoe lekkerder hij t vindt.

Om 1045 begonnen en 1930 weer thuis, fris en fruitig.

Ben echt gek op deze scoot :)

IMG_20181014_175601.jpg
IMG_20181014_114357.jpg
 
Laatst bewerkt:
@ferry34 , machtig mooie scoot, bij Motoport Uithoorn gekocht ? volgens mij stond er daar ook een te koop een tijdje geleden . veel plezier ermee .....
 
Klopt helemaal Alex, thanks
Scherpe prijs ook :)

Meteen gereserveerd toen en n proefrit gemaakt.
Die was mwah, want hij trilde nogal binnen de bebouwde kom.
Ook was hij traag.

Toch gedaan en meteen een Malossi vario gemonteerd en toen was t een kompleet andere scoot.
Reuze snel en trillingsvrij :)

Wegligging is extreem goed. Ik verbaas me iedere keer hoeveel vertrouwen hij geeft.
Een T max was eerst m'n grote wens, maar dat hoeft niet meer...dit is mijn droomscoot
 
Laatst bewerkt:
Wat een heerlijk weer vandaag!
Ongelooflijk dat je in februari gewoon een dikke rit kunt rijden met je scoot.

Om 1300 vertrokken en een prachtige rit gereden langs de Vecht, de Meije en de Waver.
Nog steeds verbaas ik me erover hoe goed deze Nexus rijdt.

Stabiel maar toch wendbaar en snel.
Genieten! Was pas om 1915 thuis en pas op t allerlaatst een foto genomen.

IMG-20190217-183052.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: ruco
Screenshot-20190225-002411.jpg


Vandaag weer een prachtige zonnige dag.
Wel mn wekker gezet en voor 10.00 uur zat ik op mn scoot. Begon met mn zomerhandschoenen maar dat was nog wat te fris.
Heb altijd beide in mn buddy dus snel mn winter handschoenen aan.
Beginpunt lag bij Arnhem en ik vertrok uit Soest. Snelweg genomen en bij voorthuizen de TomTom op kronkelige route.

De route begon bij de Postbank en zat vol afwisseling met kortere en snellere gedeelten...heerlijk.
Ook helpt de handvatverwarming wanneer t zonnetje beetje gaat dalen. Was om 1730 weer thuis.
Route zelf was 176 km, maar met heen en terug zal t wel ongeveer 250 km geweest zijn.

Glimlach van oor tot oor :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen. Ik heb sinds kort ook een nexus 500 en het viel me op dat er een opening zit aan de achterkant van het carter, waardoor je onderlangs de koppeling kan zien. Is dit bij jullie ook? Hoort dit niet afgesloten te zijn?

Plaatje ter verduidelijking:
Naamloos.png


Iemand??
 
Laatst bewerkt:
Hahaha snap je helemaal ferry. Ik heb de scooter pas dus ik zit nog helemaal in de honeymoon phase. Heb de afgelopen 3 weken meer dan 1000 km erbij gereden. En dat is niet eens sarcastisch. XD
 
Ik heb ff gekeken....maar het klopt!
Daar zit een gat en nog best groot. Misschien om je riem te controleren?
 
Ik heb ff gekeken....maar het klopt!
Daar zit een gat en nog best groot. Misschien om je riem te controleren?

Aah okee gelukkig! Ik dacht dat ik onderweg de dop was verloren ofso. Wat de reden van dat gapend gat ook is, ik vind het maar een vreemd design. Nou moet ik zeker elke week het carter open doen om daar binnen te stofzuigen XD
 
Ik heb trouwens mijn hele carter tot het weekend open liggen. Als mensen graag willen zien hoe bepaalde dingen in elkaar zitten kun je gewoon om een foto vragen
 
Had het super druk dus heb ik het een week uitgesteld. De reden dat ik hem uit elkaar haalde was omdat de motor een import is. De staat van de motor was onbekend en heb hem voor de zekerheid open gehaald. Het was allemaal kiele kiele. Rolletjes, v-snaar en koppelingsegmenten kunnen de zomer wel door. Daarna zijn ze echt wel op. Rolletjes zijn superlicht. Ik denk 14 gram. Helaas is het niet mogelijk om de trekveertjes te verwisselen zonder de koppeling uit elkaar te halen.

Ik kan nu in ieder geval met een goed gevoel rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan