Gezocht: setje Pirelli 120/180 voor beginnende circuit rijder

Evil Knievel

Die hard MF'er
2 jul 2012
554
6
Amersfoort
Zoals de titel zegt.
Niet echt op zoek naar slicks of super corsa's kauwgom.

Heb nu corsa rosso's (2013) en neig naar het sigment rosso III of wat er op lijkt.

Laat maar weten, mag in ook in pb.
Thanks

Groeten Jarno
 
Heb een setje Supercorsa SP liggen, de straat versie. Weet niet of je die wel wilt aangezien je de Supercorsa specifiek noemt.. De SC is meer een hardcoree circuit band. Laat maar weten!
 
Thanks voor je bericht maar de SC gaat boven mijn kunnen aangezien ik met 2:21 op Assen rondjes rij. Hier moet wel verbetering in komen maar daarom kies ik eerder voor de Diablo Rosso Corsa II of Diablo Rosso III
 
Thanks voor je bericht maar de SC gaat boven mijn kunnen aangezien ik met 2:21 op Assen rondjes rij. Hier moet wel verbetering in komen maar daarom kies ik eerder voor de Diablo Rosso Corsa II of Diablo Rosso III

Het zijn SP uitvoeringen, voor op straat. Die hebben stukken meer grip als een Rosso maar slijten ook veel harder.
 
Hi, ik heb een nieuwe set Metzeler voor je. Zie mijn zojuist geplaatste bericht. De inters zouden prima voor je zijn,
 
Hi, ik heb een nieuwe set Metzeler voor je. Zie mijn zojuist geplaatste bericht. De inters zouden prima voor je zijn,

Dank voor het aanbod.
Maar mijn voorkeur gaat het liefst uit naar Pirelli met in het achterhoofd in de toekomst aan een pirelli dag mee te doen...
 
Het zijn SP uitvoeringen, voor op straat. Die hebben stukken meer grip als een Rosso maar slijten ook veel harder.

Ik heb me inderdaad even ingelezen over de SP. Daar wist ik nog niet veel van maar nu wel. Zeker een goed alternatief.


Momenteel heb ik gekozen voor de Diablo Rosso III.
 
Mijn reactie komt dus te laat, maar wil het volgende toch even aan je meegeven.

Ik heb ook met de supercorsa SP gereden op mijn vorige circuitfiets en als circuitband voor de "af en toe"circuitrijder of de wat minder snelle circuitrijder zijn deze echt uitstekend.

Te gebruiken zonder bandenwarmers en plakken gewoon heel goed.
 
Mijn reactie komt dus te laat, maar wil het volgende toch even aan je meegeven.

Ik heb ook met de supercorsa SP gereden op mijn vorige circuitfiets en als circuitband voor de "af en toe"circuitrijder of de wat minder snelle circuitrijder zijn deze echt uitstekend.

Te gebruiken zonder bandenwarmers en plakken gewoon heel goed.
:^

Supercorsa SP zul je prima op rond kunnen komen - als je die tweedehands te pakken kan krijgen is dat ook dikke prima.
 
Hoi Jarno,
Was je nog op zoek naar een setje super corsa's 120/180. Ik heb nog een gebruikt setje liggen.
Slijtnokken nog vrij. Voor 40 euro mag je het setje komen halen.
Goed voor zeker nog een paar circuit dagen (voor een niet te snelle rijder)
Groet,
Christian
 
Hoi, ik heb ol een setje supercorsas sp 1x ducati clubrace en 2x circuitdag en nog ongeveer 2500 km op straat gereden voornamelijk woonwerk. Wel op circuit altijd in bandenwarmers. Ze slijten dan bijna niet. Warm 2.3 bar voor in maat 120-70-17en 1.8 bar achter in de maar 190-50-17.
Als je er goed mee om gaat gaan ook supercorsas best lang mee. Met rondetijden op assen vanaf 2:21 naar 2:05.;) geven erg veel vertrouwen en hebben veel reserve als je een keer een zwabber maakt (misschien ook handig als beginnelerling). En bedenk goed dat je beter 1 circuitdag minder op goed rubber kunt rijden dan 1x onderuit gaan in 2 circuitdagen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan