Gezocht: Info over oud-zijspanner Take Pauwels

[J]ori[S]

MF veteraan
30 sep 2005
16.184
452
Voor een kennis van onze familie ben ik op zoek naar informatie (verhalen, foto's, filmpjes, uitslagen) van oud zijspanbakkenist Take Pauwels, actief in jaren 60-70. Alle informatie is welkom!

Iemand die zich deze coureur nog herinnerd (coureur is inmiddels overleden) uit vroegere jaren, nog ergens foto's of filmmateriaal heeft liggen, krantenverslagen, of enkele anekdotes weet te vermelden, bij voorbaat dank! :)

Groet,

Joris
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft hij aan de koningsweg hier in Arnhem gewoond ,zijn passagiere in het span was Dini Koelemans als ik het goed heb.
Dat is wat ik er van weet hoop dat je er iets aan hebt.
 
Klopt Kwajesaki, Koelemans heeft als passagier meegereden. Heel erg bedankt voor de link sidecarracing, dan ga ik ook daar even zoeken! :}

Mocht iemand hier nog info hebben, schroom niet dat te melden! :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een foto gevonden van Take Pauwels ,hij zit hier op zijn zijspancombinatie,in het overhemd met bril op.
Deze foto is gemaakt ca.1968/1969 op het circuit van zandvoort,tijdens races,ik weet niet meer welke.
Zelf zit ik op de motor.
De man met de leren overall is Martin Koning,hij woonde toen in Utrecht,maar is volgens mij later verhuisd naar Schoonhoven.
Is ook gaan zijspanracen,en had toen regelmatig kontakt met Take.
Na ruim 40 jaar weet ik er niet zoveel meer van,maar ik hoop dat je er wat mee kunt doen.
groet
Jos
full
 
Ik heb nog een foto gevonden van Take Pauwels ,hij zit hier op zijn zijspancombinatie,in het overhemd met bril op.
Deze foto is gemaakt ca.1968/1969 op het circuit van zandvoort,tijdens races,ik weet niet meer welke.
Zelf zit ik op de motor.
De man met de leren overall is Martin Koning,hij woonde toen in Utrecht,maar is volgens mij later verhuisd naar Schoonhoven.
Is ook gaan zijspanracen,en had toen regelmatig kontakt met Take.
Na ruim 40 jaar weet ik er niet zoveel meer van,maar ik hoop dat je er wat mee kunt doen.
groet
Jos[afbeelding]

Die BMW R50S nog steeds in jouw bezit?
Het kenteken is nl. nog actief in het RDW-register!
 
Voor een kennis van onze familie ben ik op zoek naar informatie (verhalen, foto's, filmpjes, uitslagen) van oud zijspanbakkenist Take Pauwels, actief in jaren 60-70. Alle informatie is welkom!

Iemand die zich deze coureur nog herinnerd (coureur is inmiddels overleden) uit vroegere jaren, nog ergens foto's of filmmateriaal heeft liggen, krantenverslagen, of enkele anekdotes weet te vermelden, bij voorbaat dank! :)

Groet,

Joris

Lees dit nu pas. Is jouw vraag (na 7 jaar) nog actueel? Ik ken Take uit zijn tijd in Olst, waar hij boswachter was, en was samen met o.a. mijn vader en andere dorpsgenoot bij vele TT's. Een van die keren reed hij met Dini Coeleman.
Zijn dochter zat - dacht ik - bij ons op school. We sliepen destijds (Take ook) in het hooi bij een boer aan de Graswijk, oude weg van Assen naar Beilen.
Info over zijn tijd in Olst mogelijk via FB Olster Erfgoed (Gerhard Aberson). Ik ken wel n paar anekdotes.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan