Gezocht: Goldwing met TPSL of GT2000

Oldwood

MF'er
2 okt 2015
64
33
Na mijn laatste zijspan te hebben verkocht, rij ik sinds vorig jaar op een olifant op twee wielen (GL 1800). Rijdend is zo'n olifant heerlijk, maar niet als je stilstaat of moet manoeuvreren.
En omdat ik altijd wel wat last heb van mijn rug, ben ik maar weer op zoek gegaan naar een zijspan. De Goldwing is een heerlijke motor, dus die wil ik eigenlijk wel als zijspanmotor, een olifant met drie poten dus. ;)
Heeft iemand zoiets dan hou ik me aanbevolen. Het liefst met een ruime bak, maar hoeft niet per sé EZS of EML te zijn.
Ik ben al volop zoekende op de veilingsites, maar nog niet de juiste gevonden.
 
Er staat in Oudenbosch nog steeds die R65 met dat rare scheve bakje er aan te koop als je echt snel een span wil hebben...
 
En dan kom je via de oosterburen alsnog in Hengelo uit voor een GL1800 met zijspan...

Die Duitse 1500 die er boven staat lijkt ook wel erg compleet en als die echt maar 50.000 km heeft gelopen....
 
Foto's van Mei dit jaar. Ik heb hem een maandje terug ook nog buiten zien staan met het verkoop bord er op.
Hij staat aan het West Vaardeke.
y4meImVMxido8gX_y0M83ssWhPTXemz68Q0u_vEc7RZW8yek3FGevf0yaXWshgdvuxJ7qfMk0GYyhdOAxgnYFYI5C9KhJdlQceCHTsoX48V7hRFkUCwV7L5eavxK_gdmkkCHWV1gXtfBiNQjHjSJfGF9ttlBUn6KOQCs45PQJKPFdIEotNdJs1azVSrZTbqeQ8ZrDV0ux7C9TUdPKUGCqLLgQ

y4mkxdrrV0VOZ4jjAduQ565t_A47jddMrlmjuYmIVGwXR3g-skIGGCdolt_7X5RrInN5Su05mO67iIBqYSuOKXNIvH-G0Fh_j6176mhBJBsIynNfogHgg6t2xWPtfhNtRuMyAKCxEFsPGukUf1yt_9PYqBrcMJ6INzYQO9jRPJ6oWzuydFtcJNo3zvxPO8snXCo02MvmEfoNbMihe2K-kBT4A

y4miQ_JzB3nlr36PkiKLsmjblu_tOE5J7knyZqmaLdLzPXaub4HkTjIk2c-KDs5_xJQNrJaFOgZ73bMBbmVgG1bUZseQoxskaH9hI6hZmM2zzUHTmRzu7maYlfPoQvqZu7IGMAWmkL1qY8C6QcwtBZS2qy-jpiFEPPj6-wKtFurdk7xFkiyVs2F6zTHmCdWfQdhCJ9cIjRbDcHLhfU9Qh1EcA

y4msyMvRpERDG_GIEjFGzsRACG88McmD1NIiwAZ5lhux47Tlhzb54_VGHFayXVaOqozJdEPd7_-DMKNSmJmm3o-5pjn7mgHKHE6B4Rt-_FhbdMFEf8YiaytwVWCD-k2Ji8i1E6NV-7e7uwfSxKJQQabn-rU94_7UCUexVhqh_5KD-LRopU4W3OW_kwjlAHGCE8jgKZphnc4pew7XahFXpJDBA


Het is een R75 zie ik nu.
 
ik heb hem gezien toe ik vorig jaar een bakje zocht, zag er netjes uit en is een 75 met een vork van een R50, was zijn enige vervoer zij de man toen.
 
Staan bekend om de moeilijke instap! Waarom niet je bestaande motor ombouwen naar zijspan?
 
Voor GW kan je ook kroonplaten krijgen die onderuit staan. Maar gezien de ruimte tussen het wiel en het blok lijkt me dat deze combo gewoon op spierkracht werkt.
 
Een mooi span dat wel, maar ik zou niet mee gaan als de zon lekker op de koepel schijnt, als ik dan in het span zit😤
Al de spannen met een hanning aan rijden meestal op de originele wielen?
 
Het ombouwen van mijn huidige GW is idd een optie, maar wel aanzienlijk duurder.

Ik heb nogeens verder gezocht en in de US lijkt het heel gebruikelijk te zijn om de motor niet aan te passen en gewoon een bakkie aan de motor te vast te knopen met een paar luxe Gamma-klemmen.
RDW geeft voor dit kenteken aan dat de motor ook solo gebruikt kan worden (rdw.ovi.nl), dus zal alles aan de GW wel origineel zijn.
Inmiddels heb ik begrepen dat aanpassen van de voorkant binnen mijn budget zou passen, maar dan zit ik nog met die klemverbindingen die niet zo heel veel vertrouwen wekken. Alhoewel er dus in de US vele mijlen mee gereden wordt.... In Europa ook?

En wat het zonnetje betreft, ik neem aan dat ie daarom knalgeel is! :+
Het dakkie kan er wel af, als het goed is, en er zit een ventilator in! Maar het is idd iets om rekening mee te houden. Nou ben ik niet zo'n zonaanbidder en rij liever met 10 dC dan 30 dC, maar je zult altijd zien dat we weer zo'n lange warme zomer krijgen en dan is het wel vervelend om de hele zomer thuis te zitten :?

Én er zou zoiets als Electric Camber Control op moeten zitten. Hiermee zou de veerhoogte van het zijspanwiel instelbaar zijn. (voor als je je schoonmoeder van 150 kg mee wilt nemen *O*)

Ik ga 'm iig eens van dichtbij bekijken.
 
Ik ben wel eens aan de overkant geweest. Leuke bochten zijn daar uitzonderlijk of je moet in een National park zijn. Ook als je ziet waar die Amerikanen mee rijden krijg je snel de indruk dat de zijdelingse belasting niet iets is waar sterk rekening mee gehouden wordt.
Als ik dit gele span zie lijkt het alsof de voorste schoorstang aan de valbeugel zit. Dat belooft al wat. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
 
Ik heb inmiddels de onderdelen voor mijn zijspan. Ik ben gegaan voor een VTX 1800 met een Ural zijspan. Een en ander moet nog worden samengesteld en de bak moet grondig onderhanden worden genomen.
De bak is wel hard maar kaal en ik wil nogal wat aanpassingen doen zodat mijn vrouw comfortabel haar puzzels kan maken en het papier niet nat wordt tijdens het rijden *O*
Ik denk dat ik het aanbouwen en de aanpassing van de voorvork overlaat aan Ad Donkers, de rest wordt een meerjaren-project. Eerst de boel gekeurd en wel op de weg krijgen en dan zien we wel weer verder.
 
Nieuwe ontwikkelingen: ik heb een losse TPSL kunnen overnemen! Toch wel uniek dat een losse bak te koop komt op het moment dat het nodig is.
Het wordt dus een mooie combinatie: VTX 1800 met TPSL!

Ik ben dus niet meer op zoek, maar zie geen kans om de titel van dit topic aan te passen. Misschien dat de mods dat kunnen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan