Gezocht: circuitmotor of straatmotor (Honda, Kawasaki, Yamaha), cilinderinhoud max 600cc

Dani26

MF veteraan
18 jul 2013
1.081
101
Zoals de topic titel al aangeeft ben ik op zoek naar een circuitmotor/straatmotor. De motor gaat (hoofdzakelijk) op het circuit gebruikt worden.

Budget: € 1500 - € 2250

Gelet op het budget kan ik niet te veel eisen stellen aan de motor, maar de volgende zaken zijn voor mij van belang...

- De motor moet technisch in goede staat verkeren (optisch hoeft de motor niet perfect te zijn)
- Recent onderhouden
- De slijtagedelen moeten in redelijke staat verkeren (banden niet meegerekend)
- Het moet een 600 worden

De voorkeur gaat uit naar een Honda.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Tsja, de combinatie circuit en kenteken blijft altijd een lastige, de meeste motoren op circuit zijn zonder kenteken..
Ik heb zelf wel eens een straatmotor naar straat/circuit omgebouwd en een circuitmotor met kenteken naar straat/circuit, de laatste combi geeft waarschijnlijk binnen je budget wel de beste opties op de motor voor circuitgebruik !

Ik heb zelf toendertijd wat gerommeld met lenslampjes, LED-achterlicht, spiegels met knippers en remschakelaar op oliedruk, meest was de ombouwtijd van straat/circuit of terug iets van een kwartiertje werk..

Ik heb een CBR-Sport gehad, hier zie je hoe ik het aangepakt had :
Honda CBR-Sport Racer met Kenteken !
Zo'n zelfde ding staat nu op MP te koop:
≥ Circuitmotor Honda cbr 600fs - Motoren | Honda - Marktplaats.nl
Lul er iets af en steek het geld in het "streetlegal maken" en je zit aardig op budget ?

Zag op MP ook nog een SRAD Suzuki, misschien kan je daar nog wat mee ?
≥ Suzuki GSX-R 600 SRAD 1998 Originele + Circuit kappen - Motoren | Suzuki - Marktplaats.nl
 
Na het lezen van jullie berichten realiseer ik me dat ik een verkeerde topic-titel heb gekozen:+.

Ik ben op zoek naar een 600 cc circuitmotor of straatmotor. Het hoeft geen combinatie van beiden te zijn;). De motor wordt ingezet op het Midland circuit en als reservemotor.

Mijn voorkeur gaat uit naar een 600rr, maar ik weet niet of dat een haalbare kaart is met dit budget.
 
Met dat budget zou ik voor een mooie gsxr 600 2001-2003 of ZX-6R 2000-2002 of als je een Honda zoekt een CBR600 F4(i). R6jes in dat budget hebben allemaal last van kapotte cilinderwanden...Zou ik persoonlijk laten staan.

een CBR 600RR is net buiten budget.
 
Met dat budget zou ik voor een mooie gsxr 600 2001-2003 of ZX-6R 2000-2002 of als je een Honda zoekt een CBR600 F4(i). R6jes in dat budget hebben allemaal last van kapotte cilinderwanden...Zou ik persoonlijk laten staan.

een CBR 600RR is net buiten budget.

Ik vind €2250,- toch een nette prijs voor een (600rr) van 15jaar oud. Maar lijkt wel of de circuitmotortjes ieder jaar duurder worden. Is misschien beter investeren, dan als in een oldtimer :)
 
ik heb net een topic geplaats in te koop motoren, misschien kan dat iets voor jou zijn?
een kawa zx6r 2005 met kenteken
 
Aan de onderkant van jouw budget:
Suzuki SRAD 600, bj 2000
- WP vering voor en achter
- Radiale rempomp (Honda Fireblade)
- 2 kuipsets, 3 zitjes
- Extra set velgen met remschijven (splinternieuwe voorschijven, nog in doos)
Onderhoud is uitgevoerd, nieuwe remblokken, olie, etcetera.
Niet nieuw, wel netjes en een compleet pakket.

Mocht je interesse hebben, mail maar even op wishmoor apestaartje gmail punt com
 
Terug
Bovenaan Onderaan