Gezocht: bouten remklauwen

Buellbloke

Gedigitaliseerde lul
27 jan 2011
9.541
4.191
Ik heb een motor met daarin naar verluid een USD voorvork van een Suzuki...geen idee welke...in ieder geval een voorzien van radiale klauwen.

Punt is dat de klauwen vast zitten met te lange bouten voorzien van vulstukken...en dat heb ik liever niet.

Heeft iemand hier misschien nog wat van dergelijke bouten slingeren, die erin horen dus en niet te lange 😉
 
Ik heb een motor met daarin naar verluid een USD voorvork van een Suzuki...geen idee welke...in ieder geval een voorzien van radiale klauwen.

Punt is dat de klauwen vast zitten met te lange bouten voorzien van vulstukken...en dat heb ik liever niet.

Heeft iemand hier misschien nog wat van dergelijke bouten slingeren, die erin horen dus en niet te lange 😉

Als ik jouw beschrijving lees dan insinueer je ook dat de remblokken niet volledig de schijf gebruiken door de vulbussen?
 
Nee, de vulbussen zitten achter de klauwen omdat de gebruikte bouten te lang zijn.
 
Kan je niet gewoon een stukje eraf zagen/slijpen of is het geen voldraadbout en hou je dan te weinig gangen over?
 
Misschien een heeeeel dom idee,maar..............

Als de vork van suzuki is, zou het hypothetisch mogelijk zijn dat een Suzuki dealer weet welke bouten het zijn, en heeft ze heeeel misschien zelfs liggen. Paar boutjes bij de dealer zullen qua kosten hopelijk niet on overkomelijk zijn
 
Zitten die vulringen nou tussen de vork en de klauwen? Of zitten ze achterop de klauwen?
Eerste geval, prima, zijn het spacers voor grotere schijven.
Tweede geval, niet zo netjes, maar kan geen kwaad lijkt me.

Als je het gefixt wil hebben wandel je met zo'n bout naar de dealer of een andere motorzaak. en vraag je een kortere. Misschien wil hij wel ruilen voor een andere tweedehandse.
Betere ijzerwarenwinkel moet je ook zonder problemen kunnen helpen.

Later,

Loek
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan