Gezocht: benzinekraan voor Kawasaki 700 LTD

Nelfrikandel

Die hard MF'er
8 okt 2018
258
491
Delft
De benzinekraan van mijn 700 LTD trekt niet meer vacuüm. Bij elke stand behalve OFF stromen na een tijdje de carburateurs over.
Ik lees dat 750 LTD kranen niet compatibel zijn en 700 kranen zijn zo ver ik kan vinden momenteel nergens in omloop.
Momenteel zet ik de kraan in de PRI stand als ik ga rijden en bij elk stoplicht of stilstand moet ik hem weer dichtdraaien. Ik ben bang dat de kraan het op deze manier binnenkort helemaal gaat begeven...
Heeft iemand toevallig wat liggen of kent een alternatief dat als oplossing zou kunnen werken?

Groet,
Jeffrey
 
Laatst bewerkt:
Kraan

Maar als je carbs overstromen is je kraan niet het grootste probleem.
Je vlotters in je carb sluiten niet af, ga dat eerst verhelpen.
Daarna even checken of de vacuumslang niet lekt, lekt die benzine dan is je kraan aan een revisiesetje toe.
Die zijn vast nog nog wel ergens te verkrijgen.
 
Bedankt voor de snelle reactie!
Ik heb al een revisie set voor de 4 carbs liggen, maar ik wil graag de motor maar 1x uit elkaar halen als het even kan.
Bestaat er dus de kans dat de kraan zelf in orde kan zijn? De vorige eigenaar vertelde namelijk dat er al een revisiesetje in de kraan is gezet.
IMG_9750.JPG
 
Als de motor uit staat en kraan staat op "on" en hij dan niet lekt of de carbs overstromen dan is de kraan ws goed.
Ook even controleren of de kraan via het vacuumslangetje lekt, gewoon even loshalen van de kraan.
Lekt hij door het vacuumslangetje dan moet je je oliepeil controleren want dan is er een kans dat er benzine in het oliecarter is gekomen.

Indien er bij beide punten geen lekage is dan volstaat het om alleen de carb's aan te pakken.


Overigens past dit topic beter in technek, geen idee of je dat zelf kan wijzigen of dat dat alleen kan via een moderartor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan