GEVRAAGD!!!! ervaring met een RSV mille (bj 99 tot 01)

Tcat

MF veteraan
Donateur
17 nov 2002
25.306
20.452
010
NU weet ik dat er hier heel wat ervaring rond zwerft.

En wil mij gaan verdipen via jullie kennis in een RSV Mille..
Graag zou ik het totale plaatje willen weten.
De voor en nadelen
kosten plaatje bij onderhoud
betrouwbaarheid etc (tegen over de japanners)

Het zit namelijk zo:
Ik rij nu een R6 (99ér zwart/grijs) en wil ervan af.
Wil dus zwaarder gaan, nu zat ik te denken aan een Blade, of toch stiekum een Mille.
De blade is geen probleem qua kennis, maar wbt de Mille is voor mij nieuw.

Daar ik ongeveer 300 kilometer in een week rijdt, en dan iedere week het hele jaar door.
Waarvan ongeveer ooknog is 80% door een file heen tuft.
Zoek ik dus een betrouwbaar masjientje terug..

Mijn R6 heeft er absoluut geen moeite mee, ook niet qua kosten in onderhoud.

(Ik heb het dus neit over of het wel of niet comfortabel is, daar moet je wat voor over hebben)

DUS wie kan mij overtuigen om de overstap te gaan doen.
Met name alle bijkomende kosten van zo'n mooi klinkende 2 stampert.

En wat zijn de zwakkere plekken.
Ofwel alle voor en nadelen, en eigen meningen mogen gegeven worden.
(vraag er tenslotte om :Y )

Hoor het graag..

Grtz
Tcat


PS, en nee ga mij niet eerst voorstellen, want dat is al jaren geleden gebeurt _O-
 
Ik ben nooit zelf de eigenaar van een Mille geweest maar heb er meerdere malen op gereden en VEEL aan gesleuteld!

Rijd prima: niet zoveel koppel onderin als je misschien zou verwachten (het is een motor die van toeren houdt) maar natuurlijk wel veel bonkiger dan een 4-lijn.
Stuurt goed, remt goed, mooie materialen gebruikt MAAR....na verloop van tijd wordt t iets minder: achterbruggen krassen snel ter hoogte van uitlaatsteun, de zilveren kuipdelen krassen snel waardoor het er allemaal wat 'rommeliger uit gaat zien.

Motorisch sterk maar startrelais willen nog wel eens overlijden en de startkrans in t blok ook...ik heb 4 of 5 keer een blok gewisseld (niet allemaal vanwege een defect overigens) en t sleuteld niet echt lekker vind ik maar ieder z'n ding.

Zou m zeker niet laten staan als t jouw ding is! :]
 
Ik ben nooit zelf de eigenaar van een Mille geweest maar heb er meerdere malen op gereden en VEEL aan gesleuteld!

Rijd prima: niet zoveel koppel onderin als je misschien zou verwachten (het is een motor die van toeren houdt) maar natuurlijk wel veel bonkiger dan een 4-lijn.
Stuurt goed, remt goed, mooie materialen gebruikt MAAR....na verloop van tijd wordt t iets minder: achterbruggen krassen snel ter hoogte van uitlaatsteun, de zilveren kuipdelen krassen snel waardoor het er allemaal wat 'rommeliger uit gaat zien.

Motorisch sterk maar startrelais willen nog wel eens overlijden en de startkrans in t blok ook...ik heb 4 of 5 keer een blok gewisseld (niet allemaal vanwege een defect overigens) en t sleuteld niet echt lekker vind ik maar ieder z'n ding.

Zou m zeker niet laten staan als t jouw ding is! :]

EN dit is prijzig???
Meteen de goeie :P
wat voor soort koppeling heeft dit model?
Gewoon dmv een kabel??


Maar krasjes etc, daar kan ik niet over vallen.
Ze gaat voor woon/werk verkeer gebruikt worden.
Is dat haalbare kaart op een mille?
 
EN dit is prijzig???
Meteen de goeie :P
wat voor soort koppeling heeft dit model?
Gewoon dmv een kabel??


Maar krasjes etc, daar kan ik niet over vallen.
Ze gaat voor woon/werk verkeer gebruikt worden.
Is dat haalbare kaart op een mille?

ik rijdt zelf iedere dag woon-werkverkeer op mijn Mille R, en dat is prima te doen.
met name de eerste jaren (98 - 00) hadden last van een slecht werkende (hydraulische) koppeling, maar met een modificatie van +/- 90 euro is dat vrij simpel te verhelpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan