Gestolen: Zeldzame Yamaha YL-1

Dat je hem niet gewoon open op straat hebt gezet, als het allemaal toch geen nut heeft...

blijkt dus dat je geen klote van de materie afweet, het belangrijkste, de voormelding bij de inbraak, sla je manipulerend over... je kan het zo gek maken als je wilt, maar ook zo makkelijk mogelijk voor het gilde. Denk je dat er bij jou een 40voeter in de tuin heeft gestaan???

Maargoed...
Volwassen reactie! Zeg anders gewoon niks als je niks nuttigs toe te voegen hebt.
 
Wellicht begrijp je het niet, anders had je net als honderdduizenden anderen het nut van beveiliging ingezien... En niet met dwaze hypotheses en assumpties gekomen.
In gewone mensentaal misschien:
Als je kan zorgen dat een poging tot diefstal al opgemerkt wordt, dus een slot forceren, raam ingooien, gat in het dak maken, electra uitschkelen, tuin insluipen... gun je jezelf tijd om actie te ondernemen, ook als je bij de buren zit, of op vakantie... met de juiste technologie kan je er minstens 2 minuten van tevoren op geattendeerd worden dat er wat gaande is. Ik geloof dat vastgesteld is dat 20 seconden vertraging al genoeg is om maatregelen te nemen van welke aard dan ook, om voortgang van de voornemens van het gilde te verhinderen. SMC is er duidelijker in... Veel bouwbeslag is op die 20 seconden afgestemd... Kan net zo goed 40 of 37 zijn, maakt niet uit maar de feiten liggen vast. Als de beveiliging juist afgestemd is hou je gewoon je eigen spulletjes.. daar kan je het mee oneens zijn maar dan ontken je dat de aarde rond is...
 
Wellicht begrijp je het niet, anders had je net als honderdduizenden anderen het nut van beveiliging ingezien... En niet met dwaze hypotheses en assumpties gekomen.
In gewone mensentaal misschien:
Als je kan zorgen dat een poging tot diefstal al opgemerkt wordt, dus een slot forceren, raam ingooien, gat in het dak maken, electra uitschkelen, tuin insluipen... gun je jezelf tijd om actie te ondernemen, ook als je bij de buren zit, of op vakantie... met de juiste technologie kan je er minstens 2 minuten van tevoren op geattendeerd worden dat er wat gaande is. Ik geloof dat vastgesteld is dat 20 seconden vertraging al genoeg is om maatregelen te nemen van welke aard dan ook, om voortgang van de voornemens van het gilde te verhinderen. SMC is er duidelijker in... Veel bouwbeslag is op die 20 seconden afgestemd... Kan net zo goed 40 of 37 zijn, maakt niet uit maar de feiten liggen vast. Als de beveiliging juist afgestemd is hou je gewoon je eigen spulletjes.. daar kan je het mee oneens zijn maar dan ontken je dat de aarde rond is...
De aarde is zo rond als een pannenkoek.
Maar wat heeft deze discussie voor nut, is een beetje sambal na de maaltijd.

Hoop dat je je motor snel terug vind ts.
 
Als het kalf verdronken is....


Maar goed, als hij het een stuk netter en minder belerend neer pent dan kan er misschien van geleerd worden.
En als ze het echt willen jatten moet je bereid zijn je leven te geven voor de spullen die je beschermt.
 
Ik heb een hond die alles hoort, maar je bent wel eens niet thuis en die hufters weten dat de pakkans nihil is. Hoe lang moeten we dit nog pikken?

Ik heb een hond die alles hoort en een hond die je sloopt als het moet. Bij mij zijn ze hartelijk welkom om wat dan ook te jatten, de kans dat ze er zonder gepakt te worden uitkomen is vrij nihil. Hondje weegt ondertussen 60 kilo en gaat dwars door de deur heen als het moet.
 
Ik
Wellicht begrijp je het niet, anders had je net als honderdduizenden anderen het nut van beveiliging ingezien... En niet met dwaze hypotheses en assumpties gekomen.
In gewone mensentaal misschien:
Als je kan zorgen dat een poging tot diefstal al opgemerkt wordt, dus een slot forceren, raam ingooien, gat in het dak maken, electra uitschkelen, tuin insluipen... gun je jezelf tijd om actie te ondernemen, ook als je bij de buren zit, of op vakantie... met de juiste technologie kan je er minstens 2 minuten van tevoren op geattendeerd worden dat er wat gaande is. Ik geloof dat vastgesteld is dat 20 seconden vertraging al genoeg is om maatregelen te nemen van welke aard dan ook, om voortgang van de voornemens van het gilde te verhinderen. SMC is er duidelijker in... Veel bouwbeslag is op die 20 seconden afgestemd... Kan net zo goed 40 of 37 zijn, maakt niet uit maar de feiten liggen vast. Als de beveiliging juist afgestemd is hou je gewoon je eigen spulletjes.. daar kan je het mee oneens zijn maar dan ontken je dat de aarde rond is...
[/QUOTE/]

Kerel je weet niks van de situatie hier en als jij denkt dat met de juiste beveiliging een inbraak te voorkomen is moet ik je helaas uit een droom helpen. Camera's zijn geen optie hier, honden zijn geen optie hier, GPS tracker was besteld en onderweg. Motor lag vast met een ketting om een andere motor heen in een afgesloten loods en ik verplaatste de motor regelmatig naar andere garages op mijn terrein zodat de locatie voor buitenstaanders moeilijk in te schatten is. Als ze hem willen dan krijgen ze hem ook. Zelf banken met hun miljarden kostende beveiliging worden overvallen zonder dat de daders gepakt worden....

Bedankt voor al je wijze lessen maar ik vrees dat je ze beter ergens anders kan gaan prediken. Kan je helpen met de motor terug vinden dan is je hulp erg welkom!
 
Van alle gejatte motoren vind ik dit toch wel een heel opvallende. Wat moet je met zo’n unieke motor :?
Zijn er internationale fora die je kan mailen?
In Engels. Duits. Italiaans. Frans. Spaans?
Google translate kan je helpen en als iemand hem tegenkomt. In Afrika heb je toch geen ruk aan zo’n motor dus een zeecontainer verwacht ik niet 123.
Dit lijkt op een diefstal op bestelling :/
Gebeurt steeds vaker. Ik ben nog steeds ziek van mijn inmiddels 8 of 9 jaar geleden op precies dezelfde wijze gestolen Sparta Villiers motor, die óók net gerestaureerd was en óók binnen stond, mét herder in de buurt. Van dat model in die kleurstelling zijn er 8 bekend ter wereld, waarvan 7 in NL omdat Sparta Hollands is. Desalniettemin is die motor ook nooit meer terug gevonden.

Ik weet iets te goed hoe je je voelt TS...B|
 
Laatst bewerkt:
helaas vrees ik voor je dat dit een gevalletje "die zien we nooit weer terug" is :r:/ :(
Ik kan mij voorstellen hoe je je voelt, vies vuil volk blijft toch GVD met je poten van andermans zaken af :(:(:(
 
Typisch geval waar de dief/heler nergens mee naar toe kan,
Zelf ben ik nog in het bezit van een Kreidler rmc waarvan alles geregistreerd staat in een grote database, mocht die gestolen worden kunnen ze er nergens mee naar toe, ook niet met de onderdelen.
Ik heb bijna alles (op aanraden) gemerkt.
Hopend voor jou komt er een tip.
😶
 
Typisch geval waar de dief/heler nergens mee naar toe kan,
Zelf ben ik nog in het bezit van een Kreidler rmc waarvan alles geregistreerd staat in een grote database, mocht die gestolen worden kunnen ze er nergens mee naar toe, ook niet met de onderdelen.
Ik heb bijna alles (op aanraden) gemerkt.
Hopend voor jou komt er een tip.
😶


Hoe, moet je natuurlijk niet rondbazuinen. tenzij het een beproefde standaardmethode is, en dat wil ik dan weten... Toch niet met zo'n fietsgrafeerapparaat he?
 
Nee, want degene uit het topic in Brikken en klassiekers is destijds verkocht aan @Mophius . Het is dezelfde fiets.
Ik zou het ook wel willen delen, het schijnt op de FB groep De Motorrijder te staan, maar ik heb het niet gevonden daar.
 
Nee, want degene uit het topic in Brikken en klassiekers is destijds verkocht aan @Mophius . Het is dezelfde fiets.
Ik zou het ook wel willen delen, het schijnt op de FB groep De Motorrijder te staan, maar ik heb het niet gevonden daar.
Ah, nu zie ik het ja. Was me niet helemaal duidelijk.

Gedeeld!
 
Terug
Bovenaan Onderaan